Pz.Kpfw. III Ausf. H

7./Z.W.
     
Název:
Name:
Pz.Kpfw. III Ausf. H Pz.Kpfw. III Ausf. H
Originální název:
Original Name:
Pz.Kpfw. III Ausf. H
Kategorie:
Category:
střední tank medium tank
Výrobce:
Producer:
DD.11.1940-DD.03.1941 Daimler-Benz AG, Berlin /
DD.11.1940-DD.12.1940 Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG, Nürnmberg /
DD.12.1940-DD.03.1941 Henschel & Sohn GmbH, Kassel /
DD.12.1940-DD.04.1941 Mühlenbau und Industrie AG, Braunschweig /
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1940-DD.04.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
286
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
21500 kg 47399 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
5380 mm 17 ft 7 ¾ in
Délka korby:
Hull Length:
5380 mm 17 ft 7 ¾ in
Celková šířka:
Overall Width:
2950 mm 9 ft 8 ⅛ in
Celková výška:
Overall Height:
2500 mm 8 ft 2 ⅜ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
385 mm 1 ft 3 ⅛ in
Šířka pásu:
Track Width:
400 mm 1 ft 3 ¾ in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,1 MPa 14.5 psi
Pancéřování:
Armour:
Veža :
čelo, boky, zadok, veliteľská vežička - 30 mm
štít kanóna - 35 mm
strop - 10 mm

Korba :
čelo - 30+30 mm
boky - 30 mm
zadok - 30 mm (dolný zadok +30 mm)
strop - 16 mm
dno - 16 mm
Turret :
front, sides, rear, cupola - 30 mm
gun mantle - 35 mm
deck - 10 mm

Hull :
front - 30+30 mm
sides - 30 mm
rear - 30 mm (lower rear +30 mm)
deck - 16 mm
belly - 16 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Maybach HL 120 TRM (vodou chladený 12-valec objemu 11.867 cm3) Maybach HL 120 TRM (12 cyl., water cooled, gasoline, 11.867 ccm)
Výkon:
Power:
209,6 kW při 2800 ot/min 281.1 bhp at 2800 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Zahnradfabrik SSG 77 (6+R) Zahnradfabrik SSG 77 (6+R)
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
42 km/h 26 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
15 km/h 9 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
165 km 103 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
95 km 59 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
30 ° 67 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,3 m 91 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,6 m 24 in
Brodivost:
Fording Depth:
0,8 m 31 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
5 cm KwK 38 L/42
(99 nábojov)
5 cm KwK 38 L/42
(99 rounds)
Vedlejší:
Secondary:
2x MG 34 7,92mm
(3750 nábojov)
2x MG 34 7,92mm
(3750 rounds)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Pásy:
Kgs 61/400/120 (93 článkov v jednom páse)
Tracks:
Kgs 61/400/120 (93 links per side)
Zdroje:
Sources:
Thomas L. Jentz, Hilary Louis Doyle - Panzerkampfwagen III Ausf. E, F, G und H, Development and production from 1938 to 1941, Panzertracts No-3-2, ISBN 0-9771643-9-X
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-III-Ausf-H-t6402#458277 Verze : 0
11.7.1938 bola In 6 objednaná 7.Serie/Z.W. (Sd.Kfz.III Ausf.H). Oproti predchádzajúcim verziám, ktoré mali byť vyzbrojené 3,7 cm kanónmi mala byť 7.Serie/Z.W. vyzbrojená 5 cm kanónom Kw.K. L/42. Táto verzia niesla interné továrenské označenie Z.W.39. Kanón mal chrániť valcovaný externý štít hrúbky 35 mm (neskôr sa montoval 50 mm hrubý štít). Pre pretrvávajúce problémy s prevodovkou Maybach Variorex bolo rozhodnuté od 7.série Z.W. používať nový typ Zahnradfabrik SSG 77. Prioritne sa malo po skúsenostiach z bojov v Poľsku riešiť zväčšenie hrúbky čelného pancierovania pomocou montovateľného prídavného pancierovania na čelné časti korby. Zvýšená hmotnosť tanku viedla k použitiu širších pásov (Kgs. 61/400/120), nových širších pojazdových, napínacích a hnacích kolies. Gumová obruba pôvodných pojazdových kolies bola široká 75 mm, nové kolesá mali obrubu širokú 95 mm. Zmenou prešla spojka, na prvom a poslednom pojazdovom kolese boli použité modifikované tlmiče. Modifikáciou prešla i veža. Získala nový tvar, kde jej zadná časť nemala výduť, na vrchole ktorej sa nachádzala veliteľská vežička. Na strope veže sa nachádzal len jeden signálny port a ventilátor chránený pancierovým krytom. Prvé sériové Pz.Kpfw.III Ausf.H však používali ešte staré konštrukčné celky z Z.W.38, zmeny sa zavádzali postupne. Od 1-2/1941 sa začali vyrábať a modifikovať už vyrobené tanky na úpravu pre teplé klimatické prostredie (Trop).
Ďalšie úpravy prebiehali po dodaní k bojovým jednotkám, v poľných dielňach, či pri repase v továrňach. Tanky mali vymenené vzduchové filtre, dostali Gepäckkasten (krabica na uloženie materiálu a osobných vecí posádky uchytená na zadnej časti veže), v 6/1941 sa začalo montovať ťažné zariadenie určené pre ťahanie vozíka so zásobou paliva, v 9/1941 sa začala na blatníky montovať dvojica náhradných pojazdových kolies, od 11/1941 sa začala montáž 11 náhradných článkov pásov na čelo korby. Vrhač dymových granátov montovaných na zadnej časti korby bol z dôvodu meškania dodávok bez pancierovej ochrany (Schutzmantel). Korbový guľomet dostal pancierový rukáv (MG 34 (P)). Od polovice roka 1940 sa rátalo s prechodom na výrobu korieb s 50 mm čelným pancierom (obdobne ako u neskorších verzií). Od 10/1942 sa začali montovať rôzne zariadenia pre prácu v náročných zimných podmienkach (ohrievač chladiča, ohrievač chladiacej kvapaliny, systém priameho vstrekovania paliva, teplovzdušné kúrenie, drapáky na články pásov do hlbokého snehu, protišmykové drapáky na zľadovatelý povrch a široké zimné pásy (Winterketten).
Od 3/1941 prebehla u niektorých tankov prestavba na ponorné tanky Pz.Kpfw.III (T). Známe sú mi výrobné čísla Fgst.Nr.66451 (Henschel) a Fgst.Nr.66311 (Miag).
Z konštrukcie Pz.Kpfw.III Ausf.H vznikla odvodená Pz.Bef.Wg.III Ausf.H. Nejednalo sa o konverziu štandardných tankov, ale o samostanú sériovú konštrukciu (Fgst.Nr.70001-70145 a Fgst.Nr.70146-70175).


Produkcia Pz.Kpfw.III Ausf.H

Kontraktom pridelené Fgst.Nr. 66001-66500
Verzia (Ausf.)
Továreň
Počet vyrobených kusov
Obdobie výroby
Poznámka
66001-66050
Ausf. H
Daimler-Benz
50
11/1940 - 3/1941

66101 - 66198
Ausf. H
M.A.N.
98
11/1940 - 12/1940

66301 - 66372
Ausf. H
MIAG
72
12/1940 - 4/1941

66401 - 66466
Ausf. H
Henschel & Sohn
41 (+25 podvozkov1))
12/1940 - 3/1941
1) Nadstavbu a veže montovala firma Wegmann.



Thomas L. Jentz, Hilary Louis Doyle - Panzerkampfwagen III Ausf. E, F, G und H, Development and production from 1938 to 1941, Panzertracts No-3-2, ISBN 0-9771643-9-X
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-III-Ausf-H-t6402#488843 Verze : 5
Úprava zadní části věže zavedená od verze Ausf.H


Zdroj: Michail Barjatinskij: Pz III Stalnyj symbol Blitzkriga, ISBN 9875699256945
Bronekolekcia 6/2000 Srednij tank Panzer III, Index 73160
Zbigniew Boawski a Janusz Ledwoch: Panzer III, ISBN 8386209041

Pz.Kpfw. III Ausf. H -


URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-III-Ausf-H-t6402#386968 Verze : 0
Bokorys Pz.Kpfw. III Ausf.H od Pz.Kpfw. III Ausf. G se lišil širšími pásy, a jinou velitelskou věžičkou. Změna převodovky nebo zesílení pancíře není na výkrese vidět.


Zdroj: Michail Barjatinskij: Pz III Stalnyj symbol Blitzkriga, ISBN 9875699256945
Bronekolekcia 6/2000 Srednij tank Panzer III, Index 73160
Zbigniew Boawski a Janusz Ledwoch: Panzer III, ISBN 8386209041

Pz.Kpfw. III Ausf. H -


URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-III-Ausf-H-t6402#386958 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více