Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 297 příspěvků vloženo, 1384 editováno a 289 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Pz.Kpfw. III Ausf. H

7./Z.W.

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Pz.Kpfw. III Ausf. H Pz.Kpfw. III Ausf. H
    Originální název:
    Original Name:
    Pz.Kpfw. III Ausf. H
    Kategorie:
    Category:
    střední tank medium tank
    Výrobce:
    Producer:
    Daimler-Benz AG, Berlín /
    Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG, Norimberk /
    Henschel & Sohn, Kassel /
    Mühlenbau und Industrie AG, Braunschweig /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.10.1940-DD.04.1941
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    286
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    5
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    21500 kg 47399 lb
    Délka s kanónem dopředu:
    Length with Gun Forward:
    5380 mm 17ft 7,81in
    Délka korby:
    Hull Length:
    ? mm ?
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2950 mm 9ft 8,14in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2500 mm 8ft 2,43in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    385 mm 1ft 3,16in
    Šířka pásu:
    Track Width:
    400 mm 1ft 3,75in
    Měrný tlak:
    Ground Pressure:
    0,1 MPa 14.5 psi
    Pancéřování:
    Armour:
    Veža :
    čelo, boky, zadok, veliteľská vežička - 30 mm
    štít kanóna - 35 mm
    strop - 10 mm

    Korba :
    čelo - 30+30 mm
    boky - 30 mm
    zadok - 30 mm (dolný zadok +30 mm)
    strop - 16 mm
    dno - 16 mm
    Turret :
    front, sides, rear, cupola - 30 mm
    gun mantle - 35 mm
    deck - 10 mm

    Hull :
    front - 30+30 mm
    sides - 30 mm
    rear - 30 mm (lower rear +30 mm)
    deck - 16 mm
    belly - 16 mm
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Maybach HL 120 TRM (vodou chladený 12-valec objemu 11.867 cm3) Maybach HL 120 TRM (12 cyl., water cooled, gasoline, 11.867 ccm)
    Výkon:
    Power:
    212.5 kW při 2800 ot/min 285 bhp at 2800 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    Zahnradfabrik SSG 77 (6+R) Zahnradfabrik SSG 77 (6+R)
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    42 km/h 26.1 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    15 km/h 9.3 mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    165 km 102.5 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    95 km 59 mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    30 ° 67 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    2,3 m 90,6in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,6 m 23,6in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    0,8 m 31,5in
    Výzbroj:
    Armament:
     
    Hlavní:
    Main:
    5 cm KwK 38 L/42
    (99 nábojov)
    5 cm KwK 38 L/42
    (99 rounds)
    Vedlejší:
    Secondary:
    2x MG 34 7,92mm
    (3750 nábojov)
    2x MG 34 7,92mm
    (3750 rounds)
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Pásy:
    Kgs 61/400/120 (93 článkov v jednom páse)
    Tracks:
    Kgs 61/400/120 (93 links per side)
    Zdroje:
    Sources:
    Thomas L. Jentz, Hilary Louis Doyle - Panzerkampfwagen III Ausf. E, F, G und H, Development and production from 1938 to 1941, Panzertracts No-3-2, ISBN 0-9771643-9-X
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6402#458277Verze : 0
    MOD
    Avatar
    11.7.1938 bola In 6 objednaná 7.Serie/Z.W. (Sd.Kfz.III Ausf.H). Oproti predchádzajúcim verziám, ktoré mali byť vyzbrojené 3,7cm kanónmi mala byť 7.Serie/Z.W. vyzbrojená 5cm kanónom Kw.K. L/42. Táto verzia niesla interné továrenské označenie Z.W.39. Kanón mal chrániť valcovaný externý štít hrúbky 35mm (neskôr sa montoval 50mm hrubý štít). Pre pretrvávajúce problémy s prevodovkou Maybach Variorex bolo rozhodnuté od 7.série Z.W. používať nový typ Zahnradfabrik SSG 77. Prioritne sa malo po skúsenostiach z bojov v Poľsku riešiť zväčšenie hrúbky čelného pancierovania pomocou montovateľného prídavného pancierovania na čelné časti korby. Zvýšená hmotnosť tanku viedla k použitiu širších pásov (Kgs. 61/400/120), nových širších pojazdových, napínacích a hnacích kolies. Gumová obruba pôvodných pojazdových kolies bola široká 75mm, nové kolesá mali obrubu širokú 95mm. Zmenou prešla spojka, na prvom a poslednom pojazdovom kolese boli použité modifikované tlmiče. Modifikáciou prešla i veža. Získala nový tvar, kde jej zadná časť nemala výduť, na vrchole ktorej sa nachádzala veliteľská vežička. Na strope veže sa nachádzal len jeden signálny port a ventilátor chránený pancierovým krytom. Prvé sériové Pz.Kpfw.III Ausf.H však používali ešte staré konštrukčné celky z Z.W.38, zmeny sa zavádzali postupne. Od 1-2/1941 sa začali vyrábať a modifikovať už vyrobené tanky na úpravu pre teplé klimatické prostredie (Trop).
    Ďalšie úpravy prebiehali po dodaní k bojovým jednotkám, v poľných dielňach, či pri repase v továrňach. Tanky mali vymenené vzduchové filtre, dostali Gepäckkasten (krabica na uloženie materiálu a osobných vecí posádky uchytená na zadnej časti veže), v 6/1941 sa začalo montovať ťažné zariadenie určené pre ťahanie vozíka so zásobou paliva, v 9/1941 sa začala na blatníky montovať dvojica náhradných pojazdových kolies, od 11/1941 sa začala montáž 11 náhradných článkov pásov na čelo korby. Vrhač dymových granátov montovaných na zadnej časti korby bol z dôvodu meškania dodávok bez pancierovej ochrany (Schutzmantel). Korbový guľomet dostal pancierový rukáv (MG 34 (P)). Od polovice roka 1940 sa rátalo s prechodom na výrobu korieb s 50mm čelným pancierom (obdobne ako u neskorších verzií). Od 10/1942 sa začali montovať rôzne zariadenia pre prácu v náročných zimných podmienkach (ohrievač chladiča, ohrievač chladiacej kvapaliny, systém priameho vstrekovania paliva, teplovzdušné kúrenie, drapáky na články pásov do hlbokého snehu, protišmykové drapáky na zľadovatelý povrch a široké zimné pásy (Winterketten).
    Od 3/1941 prebehla u niektorých tankov prestavba na ponorné tanky Pz.Kpfw.III (T). Známe sú mi výrobné čísla Fgst.Nr.66451 (Henschel) a Fgst.Nr.66311 (Miag).
    Z konštrukcie Pz.Kpfw.III Ausf.H vznikla odvodená Pz.Bef.Wg.III Ausf.H. Nejednalo sa o konverziu štandardných tankov, ale o samostanú sériovú konštrukciu (Fgst.Nr.70001-70145 a Fgst.Nr.70146-70175).


    Produkcia Pz.Kpfw.III Ausf.H
    Kontraktom pridelené Fgst.Nr. 66001-66500
    Verzia (Ausf.)
    Továreň
    Počet vyrobených kusov
    Obdobie výroby
    Poznámka
    66001-66050
    Ausf.H
    Daimler-Benz
    50
    11/1940 - 3/1941

    66101 - 66198
    Ausf.H
    M.A.N.
    98
    11/1940 - 12/1940

    66301 - 66372
    Ausf.H
    MIAG
    72
    12/1940 - 4/1941

    66401 - 66466
    Ausf.H
    Henschel & Sohn
    41 (+25 podvozkov1))
    12/1940 - 3/1941
    1) Nadstavbu a veže montovala firma Wegmann.



    Thomas L. Jentz, Hilary Louis Doyle - Panzerkampfwagen III Ausf. E, F, G und H, Development and production from 1938 to 1941, Panzertracts No-3-2, ISBN 0-9771643-9-X
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6402#488843Verze : 3
    MOD
    Avatar
    Úprava zadní části věže zavedená od verze Ausf.H


    Zdroj: Michail Barjatinskij: Pz III Stalnyj symbol Blitzkriga, ISBN 9875699256945
    Bronekolekcia 6/2000 Srednij tank Panzer III, Index 73160
    Zbigniew Boawski a Janusz Ledwoch: Panzer III, ISBN 8386209041



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6402#386968Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Bokorys Pz.Kpfw. III Ausf.H od Pz.Kpfw. III Ausf. G se lišil širšími pásy, a jinou velitelskou věžičkou. Změna převodovky nebo zesílení pancíře není na výkrese vidět.


    Zdroj: Michail Barjatinskij: Pz III Stalnyj symbol Blitzkriga, ISBN 9875699256945
    Bronekolekcia 6/2000 Srednij tank Panzer III, Index 73160
    Zbigniew Boawski a Janusz Ledwoch: Panzer III, ISBN 8386209041



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6402#386958Verze : 0
    MOD