Stihací skupina I/7

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 490 příspěvků vloženo, 1913 editováno a 1527 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Stihací skupina I/7

Groupe de Chasse I/7

    Avatar
    Groupe de Chasse I/7
    Stíhací skupina I/7


    velitel: Cdt.
    1. escadrille: Cne.
    2. escadrille: Cne.


    výzbroj: M.S.406C.1
    podřízenost 10.5.1940: Sýrie



    Rajlich. J.: Na nebi sladké Francie, Ares, Praha, 1998
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/64251#229104Verze : 0
    Avatar
    Českoslovenští letci u jednotky (1939-1940)


    obdobíjméno poznámka
    20.01.1940-09.07.1940 por. Hájek, Václav
    20.01.1940-09.07.1940 por. Tobyška, Bohuslav
    20.01.1940-09.07.1940 por. Krajina, Emanuel
    20.01.1940-09.07.1940 por. Sýkora, František
    20.01.1940-09.07.1940 por. Vancl, František
    20.01.1940-09.07.1940 por. Hrbáček, Hugo
    20.01.1940-09.07.1940 čet. Adam, Josef



    Rajlich. J.: Na nebi sladké Francie, Ares, Praha, 1998, ISBN 80-86158-03-9
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/64251#251304Verze : 0
    Avatar
    Groupe de Chasse I/7


    Zpočátku se počítalo s nasazením Stíhací skupiny I/7 na francouzské frontě. Letci se nalodili v Oranu na loď Sidi-bel-Abbes, která je přepravila do Marseille. Tam dorazili 22. 1. Někdy v té době bylo s konečnou platností rozhodnuto o nasazení jednotky v Sýrii. Větší část letců odplula do Sýrie 23. 1. na palubě lodi Providence. Dne 30. 1. dorazili do Bejrútu. Dva dny na to se přesunuli vlakem na základnu do syrského Rayaku. Do konce února 1940 nevlastnila jednotka jediný letoun. Prvních 26 letounů dorazilo do Bejrútu 19. 2. 1940 (lodí Commandant Teste). Ve dnech 26. – 29. 2. je piloti přelétli do Rayaku.


    Jednotka plnila úkol vzdušné ostrahy syrského území. K hlídkovým a hotovostním letům vzlétaly MS 406 z pouštních letišť u osad Qousseir, Homs a Istabel. Sedm našich pilotů nalétalo do 27. 6. (francouzské armáda v Sýrii složila zbraně) ze syrských základen přibližně 280 operačních hodin.


    Známá sériová čísla letounů MS 406, na nichž (u I/7) létali naši piloti:
    405, 742, 744, 749, 770, 784, 785, 787, 788, 789, 805, 807, 819, 824, 826, 827, 829, 830, 831, 833, 835



    Zdroj: Jiří Rajlich, JUDr. Jiří Sehnal, MS 406 československých pilotů, HPM 11/1992
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/64251#339652Verze : 0
    Avatar


    Morane MS 406 výrobního čísla N° 824 (matricule militaire L853) ze stavu 1. escadrille Groupe de Chasse I/7. Krátce před spojeneckým útokem na Sýrii s ním 19. 5. 1941 nouzově přistál kpt. Dessalles poblíž Sfire . Horní a boční plochy kryjí nepravidelná pole tmavě modrošedé (Gris Bleu Fonce), hnědé (Marron) a khaki (kaki). Spodní plochy byly světle modrošedé (Gris Blue Clair). Žlutě nastříkaná kýlovka nesla číslo 5 hindoarabské číselné soustavy.


    Linked from : https://forum.valka.cz/topic/postview/404207
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/64251#404208Verze : 0
    MOD