Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 297 příspěvků vloženo, 1384 editováno a 289 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Besson MB.411

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Besson MB.411 Besson MB.411
    Originální název:
    Original Name:
    Besson MB.411
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1935-DD.MM.1937 Ateliers de construction du Nord de la France et des Mureaux, Les Mureaux /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1935-DD.MM.1937
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.06.1935
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    plováky floats
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    690 kg 1521 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1020 kg 2249 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    12,00 m 39ft 4,43in
    Délka:
    Length:
    8,25 m 27ft 0,8in
    Výška:
    Height:
    2,85 m 9ft 4,2in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    22,00 m2 236.81 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Salmson 9Nd o výkonu 129 kW Salmson 9Nd, power 173 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    185 km/h v 1000 m 115 mph in 3281 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    130 km/h v ? m 80.8 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    2800 m 9186 ft
    Dolet:
    Range:
    350 km 217.5 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    650 km 403.9 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Balous, Miroslav. Ptali jste se - Ponorkový letoun Marcel Besson M.B.411, L+K 2001/04.
    www.aviafrance.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6427#14847Verze : 0
    MOD
    Avatar
    ...


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6427#109638Verze : 0
    Avatar
    První letoun MB 411 byl zalétán v červnu 1935, prototypem byl předchozí MB410 který byl vývojem z MB 35. MB 411 byl stavěn na objednávku ministerstva námořnictva které požadovalo pozorovací letoun pro ponorku Surcouf. Tato ponorka byla určena k dlouhému hlídkování na obchodních trasách a v její výzbroji kromě děl 203 mm měl být i pozorovací letoun který měl ponorce hledat kořist. Požadovány byly malé rozměry aby se vešly do hangáru vytvořeného za věží ponorky a rychlé skládání a rozkládání letounu. Požadavek byl do 10 minut, ale podle některých zdrojů na složení po letu stačily údajně 4 minuty. První letoun označovaný MB 411- 01 byl zkoušen včetně letů s vyložením a naložením na ponorku až do počátku roku 1936. Po skončení zkoušek byl vrácen do továrny Mureaux k dopracování. Byly mu krom jiného přidány dvě malé svislé plošky na ocasní plochy, ale hlavně byl přestavěn na dvoumístný protože původní specifikace byla na jednomístný stroj. Vzletová váha proto vzrostla z 950 kg na 1020kg. Přestavba byla hotova do května 1936. Zkoušky pokračovaly a po jejich skončení byl stroj naložen na palubu Surcoufa. V téže době bylo rozhodnuto o nákupu druhého stroje stejného typu, objednávka na něj ale byla zadána až 10.2. 1937, stroj MB 411 – 02 byl dokončen v červenci 1937. Oficiální označení stroje bylo MB 411 HB2 tedy „hydravion embarqué biplace“ česky palubní dvoumístný hydroplán a jméno "Pétrel".
    První stroj se dostal na palubě ponorky Surcouf do Anglie kde se s ním podniklo několik průzkumných letů podél pobřeží Devonu a Dorsetu. Potom byl uskladněn v Plymouthu kde byl poškozen v roce 1941 a dále již o něm nejsou zprávy. Druhý stroj byl zřejmě uskladněn ve Francii (nejspíše v Brestu) ale informace o jeho osudu nejsou známy.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6427#165276Verze : 0
    Avatar
    Konstrukčně se jednalo o dvoumístný samonosný dolnoplošník s jednoduchým obdélníkovým křídlem. Přistávací zařízení bylo tvořeno jedním centrálním plovákem pod trupem a dvěma vyrovnávacími pod křídly. Konstrukce byla smíšená, potažená překližkou a plátnem.


    na přiložených obrázcích je jednak MB 411, jednak i pohled na jeho nakládání do hangáru ponorky Surcouf

    pohled na nakládání

    pohled na otevřený hangár

    MB 411 tentokrát na zemi takže je vidět i tvar plováku a velké znaky námořního letectva na křídlech.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6427#165282Verze : 0