Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 296 příspěvků vloženo, 1357 editováno a 287 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Blériot-Spad 510 C.1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Blériot-Spad 510 C.1 Blériot-Spad 510 C.1
    Originální název:
    Original Name:
    Blériot-Spad 510 C.1
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1932-DD.MM.1936 Blériot-Aéronautique SA, Suresnes /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.08.1935-DD.MM.1936 série
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    61
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    06.01.1933
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1250 kg 2756 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1795 kg 3957 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    1830 kg 4034 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8,840 m 29ft 0in
    Délka:
    Length:
    7,460 m 24ft 6in
    Výška:
    Height:
    3,720 m 12ft 2in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    22,00 m2 236.81 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    81,591 kg/m2 16.71 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Hispano-Suiza 12Xbrs kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 441,3 kW (600 k) a (650 k) v h= 4 000 m at 2 650 ot/min.
    Vrtule dvoulistá dřevěná.
    Hispano-Suiza 12Xbrs twelve-cylinder supercharged liquid-cooled 60° Vee piston engine rated at 592 hp for take-off and 641 hp at 13,123 ft at 2,650 rpm,
    driving a two-blade wooden propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    372 km/h v 4500 m 231.2 mph in 14764 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    324 km/h v ? m 201.3 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    14,83 m/s 2919.3 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5,5 min do 5000 m 5,5 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9950 m 32644 ft
    Dolet:
    Range:
    875 km 543.7 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    4x pevný kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm v trupu a v horních křídlech. Four fixed forward-firing 0.295 inch MAC 1934 machine-guns mounted in the fuselage and in the upper wings.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Dva letouny byly dodány s motorem: Hispano-Suiza 12Xcrs, zde bylo možno nezi válce motoru uložit kanón HS-404.
    Výzbroj potom byla: 1x pevný kanón HS-404 ráže 20 mm 60 nábojů
    2x pevný kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm v trupu - 300 nábojů na hlaveň.
    -
    Zdroje:
    Sources:
    William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters: An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, New York, Smithmark Publishers, 1994, ISBN 0-83173-939-8.
    www.aviafrance.com
    www.aviastar.org
    www.avionslegendaires.net
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/bspad510.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6428#500677Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Stučná historie:
    • Firma Blériot prodělala ve dvacátých letech dvacátého století hospodářské a technické krize a její účast v soutěži o konstrukci dvouplošné stíhačky v roce 1930 byla její labutí písní. Stíhačky byly přijaty do výzbroje, ale byly to poslední dvouplošníky a zároveň poslední letadla fy Blériot-Spad.
    • Prototyp vzlétl začátkem roku 1933 a již tehdy byl zastaralý. V roce 1935 ministerstvo letectví podepisuje objednávku na 60 sériových letadel, všechna letadla byla dodána do konce roku 1936. V květnu roku 1940 byly Blérioty zařazeny pouze u záložních jednotek.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6428#164475Verze : 0
    MOD
    Avatar
    fotografie zdroj http://www.airwar.ru/enc/fww1/bspad510.html










    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6428#500680Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Trojpohledový náčrtek


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6428#164485Verze : 0
    MOD