Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 309 příspěvků vloženo, 1202 editováno a 304 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Bloch MB.151 C.1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Bloch MB.151 C.1 Bloch MB.151 C.1
    Originální název:
    Original Name:
    Bloch MB.151 C.1
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1938-DD.MM.1938 Société nationale des constructions aéronautiques du Sud-Ouest, Courbevoie /
    DD.MM.1938-DD.MM.1940 Société nationale des constructions aéronautiques du Sud-Ouest, Châteauroux-Déols /
    DD.MM.1938-DD.12.1939 Société nationale des constructions aéronautiques du Sud-Ouest, Bordeaux-Mérignac /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1938-DD.MM.1940
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    141
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    18.08.1938
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2073 kg 4570 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2522 kg 5560 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    2800 kg 6173 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,542 m 34ft 7,04in
    Délka:
    Length:
    9,104 m 29ft 10,43in
    Výška:
    Height:
    3,960 m 12ft 11,9in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    17,32 m2 186.43 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Gnome-Rhône 14N 35 o výkonu 658 kW Gnome-Rhône 14N 35, take-off power 883 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    425 l 93 Imp gal / 112 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    470 km/h v 4550 m 292 mph in 14928 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    7 min do 4000 m 7 min to 13123 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10080 m 33071 ft
    Dolet:
    Range:
    640 km 397.7 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    4x kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm 4x 7,5 mm MAC 1934 machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:






    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Pelletier, Alain. French Fighters of World War II in actions, No.180. Squadron/Signal Publications, Carrollton 2002. ISBN 0-89747-440-6.
    Marchand, Patrick. Takamori, Junko. Bloch 150, 151, 152, 155, 157, 700 C1. Les Ailes de Gloire No.3. Editions d'Along 2000. ISBN 2-914403-10-0.
    Cristesco, Michel. The M.Bloch 151 & 152, Profile no.201. Profile Publications, Leatherhead 1967.
    www.aviafrance.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6431#133774Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Historie: poté co se Bloch MB.150 ukázal jako letoun zcela nevhodný pro seriovou výrobu, bylo nutno přikročit k úplné rekonstrukci draku letadla a do tohoto nového draku byl instalován i jiný motor Gnome-Rhone. První let se konal v srpnu 1938, výroba se potom rozeběhla v pěti závodech SNCASO a od prosince 1938 byla doplněna i letouny Bloch MB.152 C1, které byly vyráběny souběžně se 151-čkami. Bohužel pro Francii výroba chrlila sériové letouny, ale mnoho jich bylo bez vrtulí, nebo nebyly zaměřovače kulometů, v době napadení Francie Německem jich bylo velice málo v bojeschopném stavu. Do konce listopadu 1939 bylo vyrobeno 358 letadel, ale na 157 letadel nebyly namontovány vrtule! Blochy se dostaly také do boje s německými Bf 109E a při nich vyšla najevo jedna špatná vlastnost motorů Gnome-Rhone - malá výškovost, tento motor byl optimalizovan na výšku okolo 3 000 m, kdežto motor DB-601 na 5-6 000 m. Malý dolet těchto letadel nedovolil jejich odlet o severní Afriky a tak se staly výzbrojí letectva ve Vichy. Několik letadel sloužilo i v řeckém letectvu, ale jejich nasazení bylo poznamenáno nedostatkem náhradních dílů (ted po pádu Francie), devět strojů posloužilo jako zdroj náhradních dílů pro asi čtyři zbylé. Potom zbytek bojoval proti italským i německým letadlům a bylo údajně dosaženo i několika málo sestřelů. Ještě jedna zajímavost, řecké MB.151 měly ve své výzbroji dva kanóny HS-404 ráže 20 mm s šedesáti granáty na hlaveň a dva kulomety MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6431#133955Verze : 1
    MOD
    Avatar
    .

    Tento MB. 151 C1 (sériové číslo 364) s identifikačním číslem 12 se roku 1940 nacházel ve výcvikovém středisku v Chartres. Stroj nese klasickou francouzskou kamufláž sestávající z modrošedé barvy na spodních plochách, a nepravidelných polí barev zelené, středně modrošedé a zemitě hnědé na horních a bočních plochách.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6431#538468Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Fotografie




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6431#133960Verze : 0
    MOD
    Avatar
    MB.151 C1 za letu

    Zdroj




    Na letištní ploše
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6431#337838Verze : 0