Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 352 příspěvků vloženo, 1673 editováno a 340 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Bloch MB.152 C.1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Bloch MB.152 C.1 Bloch MB.152 C.1
    Originální název:
    Original Name:
    Bloch MB.152 C.1
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1938-DD.04.1940 Société nationale des constructions aéronautiques du Sud-Ouest, Châteauroux-Déols /
    DD.MM.1939-DD.12.1939 Société nationale des constructions aéronautiques du Sud-Ouest, Bordeaux-Mérignac /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.10.1938-DD.10.1938 vývoj prototypu
    DD.03.1939-DD.04.1940 sériová výroba
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    200 (N.497 - N.696)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    15.12.1938
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2158 kg 4758 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2748 kg 6058 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    2800 kg 6173 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,542 m 34ft 7,04in
    Délka:
    Length:
    9,104 m 29ft 10,43in
    Výška:
    Height:
    3,900 m 12ft 9,53in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    17,32 m2 186.43 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    158,66 kg/m2 32.5 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Gnome-Rhône 14N-49 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovým výkonu 880 kW, 790 kW v h= 4 500 m.
    Vrtule trojlistá Chauviere 371 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 060 mm.
    Gnome-Rhône 14N-49 fourteen-cylinder two-row air-cooled engine rated at 1,180 hp for take-off 1,060 hp at 14,764 ft at 2,650 rpm,
    driving a three-blade Chauviere 371 constant-speed propeller of the diameter 10ft 0,46in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    427 l 94 UK gallons
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    510 km/h v 4500 m 316.9 mph in 14764 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    390 km/h v ? m 242.3 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    9,36 m/s 1842.5 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6,2 min do 4000 m 6,2 min to 13123 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    11050 m 36253 ft
    Dolet:
    Range:
    540 km 335.5 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kanón Hispano-Suiza HS-404 ráže 20 mm, 60 granátů pro každý
    2x pevný kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm. 500 nábojů pro každý.
    Two fixed forward-firing 0.79 inch Hispano-Suiza HS-404 cannons, 60 rpg and
    two fixed forward-firing 0.295 inch MAC 1934 M39 machine-guns, 500 rpg.
    Uživatelské státy:
    User States:






    Poznámka:
    Note:
    Bojové zkušenosti s MB.152 C1 byly špatné. Blochy byly pomalé, špatně stoupaly a měly krátký dolet. Posledních 200 vyrobených strojů dostalo mírně výkonnější motor a vrtuli s konstantními otáčkami, tím se podařilo zvýšit rychlost, ale stoupavost a dolet mírně poklesly. Výzbroj byla poměrně silná, ale zbraně nebyly vyhřívané a byly náchylné k zamrzání. Z výhod bychom mohli zmínit stabilitu při střelbě a také to, že konstrukce snesla značná poškození v boji. Piloti MB.152 dosáhli 146 potvrzených sestřelů, dostali se tak za 230 sestřelů pilotů Hawků H-75. The MB-152 was a disappointment in combat. Although it was a steady gun platform and could take a great deal of damage and still return to base it had several serious problems. It was too slow, and climbed too slowly. It had too short a range to be effective, especially as France had no radar system. The unheated guns were prone to freeze at altitude. The MB-152 scored 146 confirmed kills, putting it well behind the 230 claimed by the Hawk H-75, which was present in rather smaller numbers
    Zdroje:
    Sources:
    Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45,Itálie, Francie, SSSR, Československo, Polsko, Holandsko, Švédsko, Austrálie, Votobia Olomouc, 1999, ISBN 80-7198-396-9
    Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
    Michel Cristesco, Profile Publications, The M.Bloch 151 & 151, No. 201, 1971
    L+K 9/1971, Václav Němeček, Monografie MB.150 - MB.154.
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/mb150.html
    greek-war-equipment.blogspot.com
    archiv autora

    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6433#420200Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Bloch MB.152 C1 (No 153), který pilotoval Sous Lt. Robert Thollon, GC I/8, jaro 1940.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6433#420145Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie Blochu MB 152






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6433#131585Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Protože stroj bojoval i na "druhé straně" konfliktu, přidám i pár fotek vichystických a německých strojů






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6433#109686Verze : 0
    Avatar
    Trojpohledový náčrtek stíhacího letounu Bloch MB.152 C1


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6433#131583Verze : 0
    MOD