Avro Lancaster Mk.X

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 369 příspěvků vloženo, 1486 editováno a 246 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Avro Lancaster Mk.X

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Avro Lancaster B Mk.X Avro Lancaster B Mk.X
    Originální název:
    Original Name:
    Avro Lancaster B Mk.X
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.09.1943-DD.MM.194R Victory Aircraft Ltd., Malton, Ontario /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.09.1943-DD.MM.194R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    430
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    06.08.1943
    Osádka:
    Crew:
    7
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    11528 kg 25415 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    27896 kg 61500 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    31.090 m 102ft
    Délka:
    Length:
    21.180 m 69ft 6in
    Výška:
    Height:
    6.250 m 20ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    120.50 m2 1297 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    231,502 kg/m2 47.42 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of engines:
    4
    Typ:
    Type:
    Packard Merlin 38 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 044 kW (1 419 k) při 3 000 ot/min a 1 044 kW (1 419 k) při 3 000 ot/min a plnícím tlaku 0,621 baru (465,436 mm Hg) a h= 3 505 m
    později
    Packard Merlin 224 o vzletovém výkonu 1 219 kW (1 658 k) a 1 253 kW (1 703 k) při 3 000 ot/min a plnícím tlaku 1,241 barů (930,872 mm Hg) v h= 838 m.
    Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček Nash Kelvinator/ Hamilton A5/138.
    Packard Merlin 38 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,400 hp at 3,000 rpm for take-off, 1,400 hp at 3,000 rpm, boost +9 psi at 11,500 ft later
    Packard Merlin 224 rated at 1,635 hp at 3,000 rpm for take-off, 1,680 hp at 3,000 rpm, boost +18 psi at 2,750 ft,
    driving a three-blade constant-speed propellers Type Nash Kelvinator/ Hamilton A5/138.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    9 792 l, 100 oktanů
    2x 1 818 l pomocná nádrž v pumovnici
    2,154 UK gal, 100 octane
    2x 400 gal auxiliary fuel tank in the bomb bay
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    442.6 km/h v 13716 m 275 mph in 45000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    321.9 km/h v 4572 m 200 mph in 15000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5791 m 19000 ft
    Dolet:
    Range:
    2784.21) km 17301) mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    4071.62) km 25302) mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v přední střelecké věži typu Nash & Thomson FN-5,
    2x pohyblivý kulomet Browning Mk.2 ráže 12,7 mm ve hřbetní věži typu Martin 250CE 23A a
    nejprve
    4x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v zadní střelecké věži typu Nash & Thomson FN-20A a později
    2x pohyblivý kulomet Browning Mk.2 ráže 12,7 mm v zadní střelecké věži typu Nash & Thomson FN-82 nebo FN-121.

    Pumový náklad: do hmotnosti 6 350 kg
    Two flwxible forward-firing 0.303in Browning Mk.II machine-gun in front turret Type Nash & Thomson FN-5,
    two flexible 0.5in Browning Mk-2 machine-guns in dorsal turret Type Martin 250CE 23A and
    four flexible rearward-firing 0.303in Browning Mk.II machaine-guns in tail turret Type Nash & Thomson FN-20 and late
    two flexible rearward-firing 0.50in Browning Mk.2 machine-guns in tail turret Type Nash & Thomson FN-82 or FN-121.

    Bomb load: Up to 14,000 lb.
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    1) s 5 443 kg pum
    2) s 3 175 kg pum
    1) with 12,000lb bomb load
    2) with 7,000lb bomb load
    Zdroje:
    Sources:
    Franks, Richard A. The Avro Lancaster - Manchester And Lincoln. A Comprehensive Guide For The Modeller, SAM Publications, Bedford 2000. ISBN 9780953346530
    Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5
    Goulding, Brian, Garbett, M.The Avro Lancaster I, Profile No.65, Profile Publications, Leatherhead, 1966.
    Jackson, A.J. Avro Aircraft since 1908, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8
    Mackay, R.S.G. Lancaster in action. Squadron/Signal Publications, Carrollton, Texas 1982. ISBN 0-89747-130-X
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6445#338409Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Označenia Lancasterov používaných u RCAF:


    Lancaster Mk.10 AR...............Arctic Reconnaissance – arktický prieskumný s dodatočnou kamrovou a radarovou výbavou
    Lancaster Mk.10 BR...............Bomber Reconnaissance - prieskuný pre potreby bombardovacieho letectva
    Lancaster Mk.10 DC...............Drone Carryig – lietadlá určené na transport bezpilotných lietadiel (2 ks)
    Lancaster Mk.10 MR/MP.......Maritime Reconnaissance / Maritime Patrol – námorné priekumné /(nekôr) námorné hliadkové
    Lancaster Mk.10 N.................Navigation – lietajúce učebne pre výcvikm navigátorov (3 ks)
    Lancaster Mk.10 O................Orenda – lietajúca zkúšobná záklaďňa prúdových motorov Avro(Canada) Orenda (1 ks)
    Lancaster Mk.10 P.................Photographic – fotografický prieskum a mapovanie (9 ks)
    Lancaster Mk.10 S................Standard – označenie pre zakonzervované lietadlá a lietadlá určené pre múzeá
    Lancaster Mk.10 SR..............Sea Rescue – lietadlá modifikované pre potreby leteckej námornej záchrannej služby (8 ks)
    Lancaster Mk.10 U.................Unmodified – neupravené, uskladnené lietadlá
    Lancaster XPP........................označenie lietadiel zbavených vojenskej výstroje a používaných na transportné účely u Trans Canadian Airlines (6ks)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6445#60817Verze : 0
    Avatar
    Výše uvedené modifikace se vztahují na pozdější přestavby již postavených strojů.


    Na v Kanadě vyrobené Lancastery montované motory byly v USA, u automobilky Packard, v licenci vyráběné britské motory Rolls-Royce Merlin. Šlo o ekvivalenty britských Merlinů XX, 22 či 24.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6445#89615Verze : 0
    Avatar
    KB889 Avro Lancaster Mk.X, muzeum Duxford, archiv autora






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6445#310097Verze : 0
    MOD
    Avatar
    PeruťKódová písmena Období PeruťKódová písmenaObdobí
    419 PT 05.1945 - 09.1945 431 KW 05.1945 - 09.1945
    420 SE 10.1944 - 09.1945 434 WL 12.1944 - 09.1945


    Zdroj:
    Goulding, Brian, Garbett, M.The Avro Lancaster I, Profile No.65, Profile Publications, Leatherhead, 1966
    Delve, Ken. Avro Lancaster, The Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-222-1
    Franks, Richard A. The Avro Lancaster - Manchester And Lincoln. A Comprehensive Guide For The Modeller, SAM Publications, Bedford 2000. ISBN 9780953346530
    www.valka.cz
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6445#338426Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Avro Lancaster Mk.X - KB889 (NA-I)
    Červenec 2016 - Imperial War Museum Duxford
    Bc. Jan FERDA, vlastní foto
    Zveřejněno s laskavým svolením autora








    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6445#560684Verze : 0
    Avatar
    Avro Lancaster Mk.X
    Červenec 2016 - Imperial War Museum Duxford
    Bc. Jan FERDA, vlastní foto
    Zveřejněno s laskavým svolením autora






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6445#560723Verze : 0