General Electric F110
Pri vývoji motora F110 bol použitý ako základ motor F101. Následne bol pridaný nový ventilátor a nový systém prídavného spaľovania. V rámci testovania sa ukázal nový motor ako výkonný a zároveň ekonomický. Aj preto bol vybraný ako pohonná jednotka do lietadiel F-16, pričom v uvedených oblastiach prekonával Pratt & Whitney F100. Až 86% lietadiel F-16C/D je poháňaných práve GE F110. V prospech kvalít tohto motora určite hovorí aj fakt, že letectvo Južnej Kórey sa rozhodlo použiť tieto pohonné jednotky aj do novo objednaných lietadiel F-15K. F110 bude v licencii vyrábať Samsung Techwin Co., LTD. GE vyrobí len úvodnú sériu motorov a zostátok objednávky už zabezpečia továrne koncernu Samsung. Zatiaľ poslednou vývojovou verziou tohto motora je F110-GE-132 pričom prvé vzorky odebral Lockheed Martin a sú testované na F-16E/F.
zdroj: www.geae.com
Pri vývoji motora F110 bol použitý ako základ motor F101. Následne bol pridaný nový ventilátor a nový systém prídavného spaľovania. V rámci testovania sa ukázal nový motor ako výkonný a zároveň ekonomický. Aj preto bol vybraný ako pohonná jednotka do lietadiel F-16, pričom v uvedených oblastiach prekonával Pratt & Whitney F100. Až 86% lietadiel F-16C/D je poháňaných práve GE F110. V prospech kvalít tohto motora určite hovorí aj fakt, že letectvo Južnej Kórey sa rozhodlo použiť tieto pohonné jednotky aj do novo objednaných lietadiel F-15K. F110 bude v licencii vyrábať Samsung Techwin Co., LTD. GE vyrobí len úvodnú sériu motorov a zostátok objednávky už zabezpečia továrne koncernu Samsung. Zatiaľ poslednou vývojovou verziou tohto motora je F110-GE-132 pričom prvé vzorky odebral Lockheed Martin a sú testované na F-16E/F.
zdroj: www.geae.com