Lockheed F-104G Starfighter

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 412 příspěvků vloženo, 1756 editováno a 301 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Lockheed F-104G Starfighter

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Lockheed F-104G Starfighter Lockheed F-104G Starfighter
    Originální název:
    Original Name:
    Lockheed F-104G Starfighter
    Kategorie:
    Category:
    stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.05.1960-DD.06.1964 Lockheed Aircraft Corp., Burbank, California
    DD.09.1960-DD.MM.196R Messerschmitt AG, Augsburg /
    DD.07.1961-DD.MM.1965 Société Anonyme Belge de Constructions Aéronautiques, Charleroi
    DD.11.1961-DD.MM.196R NV Koninklijke Nederlandse Vliegtuigenfabriek Fokker, Schiphol
    DD.05.1962-DD.MM.196R SpA Fiat, Caselle Torinese
    DD.07.1963-DD.MM.1964 Canadair Ltd., Montreal, Quebec /
    DD.MM.1971-DD.MM.1973 Messerschmitt-Bölkow-Blohm GmbH, Augsburg /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.09.1960-DD.MM.1973
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1122:
    139 Lockheed
    210 Messerchsmitt
    188 SABCA
    231 Fokker
    164 Fiat
    140 Canadair
    50 MBB
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    07.06.1960
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    6348 kg 13996 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    9073 kg 20002 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    13171 kg 29038 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    6.68 m 21ft 11in
    Délka:
    Length:
    16.69 m 54ft 9in
    Výška:
    Height:
    4.11 m 13ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    18.22 m2 196.1 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    General Electric J79-GE-11A o tahu 42,70 kN / 65,83 kN s přídavným spalováním, později
    MTU J79-J1K o tahu 46,49 kN / 70,95 kN s přídavným spalováním
    General Electric J79-GE-11A, thrust 10000 lb.s.t. / 15600 lb.s.t. with afterburning, later
    MTU J79-J1K, thrust 10450 lb.s.t. / 15950 lb.s.t. with afterburning
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    3854 l
    2x 738 l přídavná nádrž
    2x 644 l přídavná nádrž
    1018 US gal
    2x 195 gal drop tank
    2x 170 gal drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    2137.2 km/h v 10668 m 1328 mph in 35000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    942.6 km/h v ? m 585.7 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    208.3 m/s 41000 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    14173 m 46500 ft
    Dolet:
    Range:
    996.3 km 619.1 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    3015.1 km 1873.5 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x 20mm kanon M61A1, 725 nábojů


    1814 kg podvěšené výzbroje:
    1x atomová puma Mk.43, Mk.57 nebo B.61
    2x raketnice LAU-3/A, LAU-10/A nebo LAU-51
    3x 454kg bomba Mk.83 nebo
    2x 454kg bomba Mk.83 a 1x 907kg bomba Mk.84
    3x kontejnerová bomba MLU-10/A nebo zápalná bomba BLU-1/B


    4x AIM-9B Sidewinder, později AIM-9L
    1x 20-mm M61A1 cannon, 725 rounds


    4000 lb of ordnance:
    1x Mk.43, Mk.57 or B.61 nuclear bomb
    2x LAU-3/A, LAU-10/A or LAU-51 rocket pod
    3x 1000 lb Mk.83 bomb or
    2x 1000 lbMk.83 and 1x 2000 lb Mk.84 bomb
    3x MLU-10/A cluster bomb or BLU-1/B napalm canister


    4x AIM-9B Sidewinder, later AIM-9L
    Uživatelské státy:
    User States:


















    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Francillon, René J. Lockheed Aircraft since 1913. Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-85177-835-6.
    Knaack, Marcelle Size. Encyclopedia of US Air Force Aircraft and Missile Systems Vol.I, Office of Air Force History. Washington 1978.
    http://joebaugher.com/usaf_fighters/f104_13.html
    http://www.americancombatplanes.com/f100_5.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/648#41592Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Německo obdrželo celkem 916 Starfighterů ve verzích F-104G / RF-104G (749 kusů), TF-104G (137 strojů) a F-104F (30 letadel). Do výzbroje Luftwaffe byly zavedeny v v červenci 1960. V době své největší slávy tvořily výzbroj 5 stíhacích-bombardovacích eskader (JaboG 31, JaboG 32, JaboG 33, JaboG 34 a JaboG 36), 2 stíhacích eskader (JG 71 a JG 74) a 2 průzkumných eskader (AG 51 a AG 52). Další dvě eskadry (MFG 1 a MFG 2) byly zařazeny v sestavě německého námořního letectva (Marineflieger). Německé F-104 byly z operační služby vyřazeny v říjnu 1987.

    Jedním z německých Starfighterů byl i F-104G (20+14, výrobní číslo 683-2016, sériové číslo US Air Force 63-13235) zobrazený na obrázku níže. Obrázek přibližně ilustruje kamuflážní schéma aplikované na německých F-104G operujících v řadách německého námořního letectva (20+14 ji nikdy nenosil). Stroj 20+14 byl přejat v červnu 1961 na základně Edwards AFB. Letoun byl následně rozložen a přepraven do SRN. Zde však nebyl znovu sestaven a nakonec putoval zpátky za oceán. Zde sloužil na základně Luke AFB v sestavě 4510th CCTW, kde byl používán pro výcvik německých stíhacích pilotů. Při té příležitosti nosil standardní "kovovou kamufláž" US Air Force včetně amerických výsostných znaků. V roce 1983 byl prodán Američanům, kteří ho ještě v tomtéž roce dodali tchaj-wanskému letectvu v rámci programu Ali Shan No.8. Letoun následně sloužil s taktickým číslem 4364 u 41. taktické stíhací letky ze sestavy 2. křídla na letecké základně Sin-ču. Vyřazen byl po nehodě v roce 1988 a patrně v devadesátých letech došlo k jeho sešrotování.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/648#527878Verze : 0
    MOD
    Avatar
    F-104G s taktickým číslem FX-12 (výrobní číslo 9029) byl postaven u belgické společnosti SABCA. Do výzbroje belgického vojenského letectva se dostal v srpnu 1963. Leteckou službu uzavřel v roce 1979, kdy byl přesunut do technické školy belgického letectva, kde sloužil pro výcvik pozemního personálu. Od roku 1983 je ve sbírkách belgiského vojenského muzea v Bruselu, odkud pochází i uvedené snímky.




















    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/648#3490Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Tento F-104G byl německé Luftwaffe dodán v únoru 1964 (byl postaven v licenci v závodě Messerschmitt). Po celou svoji kariéru mezi roky 1964 až 1986 létal u stíhací bombardovací eskadry JaboG 34 dislokované v Memmingenu. Tato jednotka se na Starfightery začala přezbrojovat v roce 1964, její původní výzbroj tvořily stroje Republic F-84F Thunderstreak. F-104G v jejích řadách vydržely až do roku 1987, kdy se do její výzbroje dostaly letouny Panavia Tornado.


    Celkový nálet draku stroje 22+40 činí 3 366 hodin. Dnes je vystaven v leteckém muzeu v Le Bourget. (fotografie ©Radek Havelka)



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/648#201720Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Letoun 20+37 ve výročním zbarvení, které obdržel při příležitosti 30. výročí založení LVR 1 (Luftwaffenversorgungsregiment 1) v roce 1986. Tento Starfighter byl vyroben mateřským Lockheedem a německé Luftwaffe dodán v lednu 1962. Jeho prvním uživatelem byla JaboG 31, v roce 1966 pak letoun putoval k JaboG 34. V únoru 1968 se objevil v inventáři JaboG 33, v prosinci téhož roku se pak vrátil zpět k JaboG 34. V jejích řadách operoval až do roku 1986, kdy byl přeřazen k LVR 1.


    Letoun je dnes vystaven v leteckém muzeu Berlín-Gatow. (fotografie ©Radek Havelka)



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/648#201733Verze : 0
    MOD
    Avatar
    F-104G s taktickým označením 20+43 (výrobní číslo 2050) byl stejně jako stroj výše vyroben společností Lockheed a Luftwaffe dodán v roce 1962. Nejprve sloužil u TSLw 1, v roce 1968 se přesunul ke stíhací bombardovací eskadře JaboG 36. V jejích řadách setrval až do roku 1974, kdy byl odeslán k JaboG 33. Od května roku 1985 do ledna 1987 pak letoun 20+43 sloužil u své poslední operační jednotky - JaboG 34.


    Dnes je vystaven v leteckém muzeu v Hermeskeilu v markingu JaboG 33.( fotografie ©Radek Havelka)


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/648#201751Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Přístrojová deska, letecké muzeum Hermeskeil (fotografie ©Radek Havelka)


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/648#205062Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Lockheed F-104G Starfighter (MM6501/3-11) v muzeu historie vojenského letectva ve Vigna di Valle (Bracciano) u jezera Bracciano (Museo storico dell'Aeronautica Militare di Vigna di Valle).
    Jedná se o první stroj dodaný italskému letectvu 3. března 1962. Stroje byly v Itálii stavěny v licenci firmou Fiat. Tento první kus však byl ještě postaven v USA. Létal u 132. skupiny 3. křídla (132° Gruppo "Buscaglia", 3° Stormo)


    Zdroj: materiály muzea

    vlastní foto

    vlastní foto

    vlastní foto

    vlastní foto

    vlastní foto
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/648#373066Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Dvojice letounů F-104G Starfighter (26+69 / výrobní číslo 683D-7415 a 26+70 / výrobní číslo 683D-7416) německého námořního letectva. Tyto stroje byly zhotoveny v Německu společností Messerschmitt-Bölkow-Blohm GmbH. Montáž obou F-104G byla v jejím závodě zahájena v listopadu 1971. Snímek pochází z doby, kdy oba letouny sloužily u námořní letecké eskadry MFG 2. Stroj 26+70 byl zničen v únoru 1985 u Hesselteichu po srážce s britským letounem Harrier T.4. Zatímco letoun RAF se ihned zřítil, německý pilot se pokusil svůj poškozený stroj dotáhnout k nouzovému přistání na letišti. Starfighter však začal hořet, a tak se jeho pilot musel katapultovat.


    Zdroj: steamaker.tumblr.com



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/648#538835Verze : 3
    MOD