Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 309 příspěvků vloženo, 1202 editováno a 304 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Focke-Wulf Fw 200 C-4

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Focke-Wulf Fw 200 C-4 Focke-Wulf Fw 200 C-4
    Originální název:
    Original Name:
    Focke-Wulf Fw 200 C-4
    Kategorie:
    Category:
    protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1942-DD.MM.1943 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1942-DD.MM.1943 z toho / from that:
    DD.MM.1942-DD.MM.1943 Fw 200 C-4
    DD.MM.1942-DD.MM.1942 Fw 200 C-4/U1
    DD.MM.1942-DD.MM.1943 Fw 200 C-4/U2
    DD.MM.1942-DD.MM.1942 Fw 200 C-4/U3
    DD.MM.1942-DD.MM.1942 Fw 200 C-4/U4
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    Fw 200 C-4: 94 (W.Nr.: 0096-0098, 0100-0129, 0132,0134-0136, 0140-0151, 0154-0173, 0179, 0182-0190, 0192-0200, 0228,0229, 0231-0234)
    Fw 200 C-4/U1: 2 (W.Nr.: 0137, 0176)
    Fw 200 C-4/U2: 3 (W.Nr.: 0138, 0139, 0181)
    Fw 200 C-4/U3: 8 (W.Nr.: 0130, 0131, 0172, 0174, 0175, 0177, 0178, 0180)
    Fw 200 C-4/U4: 2 (W.Nr.: 0152, 0153)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    06.09.1937 (prototyp / prototype Fw 200 V1 - D-AERE)
    DD.02.1942 (Fw 200 C-4)
    Osádka:
    Crew:
    7
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    14100 kg 31085 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    22700 kg 50045 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    32,84 m 107ft 8,91in
    Délka:
    Length:
    23,85 m 78ft 2,98in
    Výška:
    Height:
    6,30 m 20ft 8,03in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    118,0 m2 1270.14 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    4
    Typ:
    Type:
    BMW Bramo 323 R-2
    - hvězdicový
    - počet válců: 9
    - vzletový výkon: 883 kW (1200 PS)
    BMW Bramo 323 R-2
    - radial
    - number of cylinders: 9
    - take-off power output: 1184 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? kg ? lb
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    360 km/h v 4800 m 224 mph in 15748 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    335 km/h v 4000 m 208 mph in 13123 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5800 m 19029 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    4400 km 2734 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    hmotnost pum: 1200 kg (maximálně 2100 kg)


    obranná výzbroj:
    - 1x MG 15
    - 3x MG 131
    - 2x MG 151/20
    bomb load: 2646 lb (maximum 4630 lb)


    defensive armament:
    - 1x MG 15
    - 3x MG 131
    - 2x MG 151/20
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    vytrvalost: 18 h endurance: 18 h
    Zdroje:
    Sources:
    Nowarra, H. J.: Focke-Wulf Fw 200 Condor, Bernard & Graefe Verlag, 1988
    Murawski, M.: Focke-Wulf Fw 200 Condor, Kagero, 2000
    Dabrowski, H.-P.: Vom Original zum Modell - Focke-Wulf Fw 200 Condor - Von der Zivilmaschine zum Fernkampfflugzeug, Waffem-Arsenal, 1991
    Regnat, K.-H.: Focke-Wulf Fw-200. Teil 1 - Zivile Ausführungen, Bernard & Graefe Verlag, 2005
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6487#14954Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fw 200 C-4 (F8+NS) vybavený radarem Rostock operující v sestavě III./KG 40.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6487#419766Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Trojice strojů Fw 200 C-4 (zleva W.Nr. 0097 / KE+IV, W.Nr. 0096 / KE+IU, W.Nr. 0098 / KE+IW) před předáním Luftwaffe, která je zavedla do výzbroje bombardovací eskadry KG 40.


    Zdroj: viz výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6487#24510Verze : 0
    Avatar
    Fw 200 C-4 (W.Nr. 0097, KE+IV) ze sestavy 3./KG 40 byl lehce poškozen při leteckém souboji 8.9.1942.


    Zdroj: viz výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6487#45717Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fw 200 C-4/U1 (F8+DW) ze sestavy 12./KG 40 zachycený při mezipřistání na letišti Prowehren (Východní Prusko), letoun je připraven ke vzletu směrem na Rahmel.


    Zdroj: viz výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6487#44644Verze : 1
    Avatar
    Focke-Wulf Fw 200 byl původně zkoustruován jako dálkový dopravní, kurýrní a průzkumný letoun. Vzhledem k potřebě dálkových bombardérů vznikla v roce 1941 bombardovací varianta Fw 200 C-4 používaná k bombardování cílů vzdálených standardnímu bombardovacímu letectvu Luftwaffe. Vzhledem k velkým ztrátám ale byl z bombardovacích misí stažen a přesunut k námořnímu průzkumu. Zde se výborně osvědčil při vyhledávání konvojů a námořních cílů. Dle některých pramenů bylo několik letounů tohoto typu na sklonku války upraveno jako dopravní letouny s extrémě dlouhým doletem pro evakuaci vysokých pohlavárů Třetí říše.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6487#170543Verze : 0