Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 390 příspěvků vloženo, 1850 editováno a 350 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Kawaniši K8K1 12-Ši

Kawanishi K8K1 12-Shi / 零式水上初歩练习机

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Kawaniši K8K1 12-Ši Kawanishi K8K1 12-Shi
    Originální název:
    Original Name:
    零式水上初歩练习机
    Kategorie:
    Category:
    cvičný letoun trainer aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1938-DD.09.1938 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.05.1937-DD.09.1938
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    3
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    06.07.1938
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    plováky floats
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    719 kg 1585 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    985 kg 2172 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,500 m 31ft 2,01in
    Délka:
    Length:
    8,802 m 28ft 10,54in
    Výška:
    Height:
    ? m ?
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23,55 m2 253.49 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    41,826 kg/m2 8.57 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Gasuden Džimpu 2, vzduchem chlazený hvězdicový sedmiválec o výkonu 96 kW (130 k).
    Vrtule dvoulistá, dřevěná, nestavitelná o průměru 2 400 mm
    Gasuden Jimpu 2 seven-cylinder air-cooled radial engine, power output 128 hp,
    driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller of the diameter 7ft 10,5in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    120 l 26.4 UK gallons
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    184 km/h v 0 m 114.3 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    120.7 km/h v ? m 75 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3490 m 11450 ft
    Dolet:
    Range:
    600 km 372.8 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    žádná None
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    零式水上初歩练习机 - Námořní plovákový letoun pro základní výcvik 12-Ši
    零式水上初歩练习机 - Navy Primary Trainer Seaplane 12-Shi.


    In 1937, the Navy placed orders with Nippi, Watanabe and Kawanishi for a 12-Shi Primary Seaplane Trainer to be powered by a 130hp Jimpu engine as replacement for the Navy Type 90 Primary Seaplane Trainer. There was little latitude in design concept, therefore all three entries were almost the same in appearance and performance. The design of the Kawanishi model was begun in May 1937 having been given the short designation K8K1. The first of three prototypes was flown on 6 July, 1938, and delivered to the Navy the following month. After operational testing and evaluation by the Navy against borh the Nippi K8Ni1 and Watanabe K8W1, the Kawanishi aircraft was accepted in June 1940 as the Navy Type 0 Model 11 Primary Seaplane Trainer - K8K1 Model 11
    Zdroje:
    Sources:
    Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
    Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
    Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945., Vol.3., Kawanishi Aircraft, Shuppan-Kyodo, 1982.
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/64908#231336Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Kawanishi K8K1 12-Shi


    Stručná historie:
    Císařské námořní letectvo v polovině třicátých let hledalo náhradu za zastarávající a pro výcvikové úkoly již nedostačující školní plovákový letoun Yokosuka K4Y1. Specifikace 12-Shi určily mimo jiné pohonnou jednotku, tou měl být (a také byl) hvězdicový sedmiválec Gasuden Jimpu 2. Soutěž proběhla až v roce 1940 a jejím vítězem se stal právě Kawanishi K8K1, který vykazoval mnohem lepší letové vlastnosti, než starý K4Y1. Poraženými soupeři v této soutěži byly Nihon K8Ni1 a Watanabe K8W1. Továrna Kawanishi Kokuki K. K. na základě svého vítězství sériově vyrobila pouze 12! letadel K8K1 Type 0 Model 11. Více letadel nebylo zapotřebí, potřeby Kaigun Koku Hombu dokázal pokrýt, ve velkém množství již vyráběný, Yokosuka K5Y2 Willow.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/64908#231417Verze : 0
    MOD