Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 390 příspěvků vloženo, 1850 editováno a 350 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Kawaniši K8K1 11

Kawanishi K8K1 Model 11 / 零式水上初歩练习机 (K8K1)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Kawaniši K8K1 model 11 Kawanishi K8K1 Model 11
    Originální název:
    Original Name:
    零式水上初歩练习机
    Kategorie:
    Category:
    cvičný letoun trainer aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.06.1940-DD.MM.1940 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.06.1940-DD.MM.1940
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    12
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1939
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    plováky floats
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    728 kg 1605 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    991 kg 2185 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,500 m 31ft 2,01in
    Délka:
    Length:
    7,750 m 25ft 5,12in
    Výška:
    Height:
    3,400 m 11ft 1,86in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    24,00 m2 258.342 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    41,64 kg/m2 8.53 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Gasuden Džimpu 2, vzduchem chlazený hvězdicový sedmiválec o výkonu 96 kW (130 k).
    Vrtule dvoulistá, dřevěná, nestavitelná o průměru 2 400 mm
    Gasuden Jimpu 2 seven-cylinder air-cooled radial engine, power output 128 hp,
    driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller of the diameter 7ft 10,5in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    120 l 26.4 UK gallons
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    185 km/h v 0 m 115 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    120.7 km/h v ? m 75 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    15,67 min do 3000 m 15,67 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3490 m 11450 ft
    Dolet:
    Range:
    510 km 316.9 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    žádná None
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    零式水上初歩练习机 - Námořní plovákový letoun pro základní výcvik typ 0 model 11


    Letová vytrvalost: 4,6 h


    Historie letounu - následující příspěvek.
    零式水上初歩练习机 - Navy Type 0 Model 11 Primary Trainer Seaplane


    Endurance: 4 hours 36 minutes


    In 1937, the Navy placed orders with Nippi, Watanabe and Kawanishi for a 12-Shi Primary Seaplane Trainer to be powered by a 130hp Jimpu engine as replacement for the Navy Type 90 Primary Seaplane Trainer. There was little latitude in design concept, therefore all three entries were almost the same in
    appearance and performance.
    Zdroje:
    Sources:
    Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
    Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
    Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945., Vol.3., Kawanishi Aircraft, Shuppan-Kyodo, 1982.
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/64909#231337Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Stručná historie:


    Námořní letectvo potřebovalo v polovině třicátých let minulého století nahradit zastarávající cvičný plovákový letoun pro základní výcvik Jokosuka K4Y1 (typ 90). V roce 1937 vydalo specifikace 12-Ši, v těchto specifikacích byly také formulovány technické požadavky na cvičný hydroplán (Japonci nerozdělovali plovákové letouny a létající čluny). Do soutěže se přihlásily celkem tři společnosti Nippi, Watanabe a Kawaniši. Kawaniši zahájila konstrukční práce v květnu 1937 a první prototyp byl dokončen a zalétán 6. července 1938.
    Všechny tři konstrukční kanceláře musely dodržet specifikacemi stanovené podmínky a tak se stalo, že si byly všechny tři plovákové letouny velmi podobné a to jak vzhledově, tak i výkonově.


    Po zkouškách, které trvaly tři měsíce vyhlásilo Kaigun Koku Hombu vítěze soutěže - stal se jím Kawaniši K8K1, které byl do výzbroje přijato v červnu 1940 jako Námořní hydroplán pro základní výcvik typ 0 model 11, nebo zkráceně K8K1 11. Před zařazením do výzbroje byl výrobce nucen provést drobné aerodynamické úpravy ovládacích ploch.
    Počátkem roku 1940 se rozeběhla malosériová výroba a po dvanácti takto vyrobených letadlech, byla výroba ukončena, tou dobou byl již hromadně vyráběn cvičný plovákový letoun Typ 93 - zkráceně Jokosuka K5Y, ve spojeneckém kódu známý jako Willow (Vrba).


    Použité prameny uvedeny v posledním příspěvku.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/64909#414283Verze : 0
    MOD
    Avatar
    ...a fotografie




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/64909#231339Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Trojpohledový náčrtek


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/64909#231338Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Zdroje:
    Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
    Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
    Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945., Vol.3., Kawanishi Aircraft, Shuppan-Kyodo, 1982http://www.skynet-1.com/navy/03.html
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/64909#231340Verze : 0
    MOD