Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 309 příspěvků vloženo, 1205 editováno a 304 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

McDonnell Douglas RF-4C Phantom II

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Douglas RF-4C Phantom II Douglas RF-4C Phantom II
    Originální název:
    Original Name:
    Douglas RF-4C Phantom II
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.05.1963-DD.05.1967 McDonnell Aircraft Corp., St. Louis, Missouri
    DD.05.1967-DD.12.1973 McDonnell Douglas Corp., St. Louis, Missouri
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.09.1964-DD.12.1973
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    503 (63-7740/7763, 64-0997/1085, 65-0818/0945, 66-0383/0478, 67-0428/0469, 68-0548/0611, 69-0349/0384, 71-0248/0259, 72-0145/0156)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    09.08.1963 YRF-4C
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    12826 kg 28276 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    18048 kg 39788 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    26308 kg 58000 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11.71 m 38ft 5in
    Délka:
    Length:
    19.18 m 62ft 11in
    Výška:
    Height:
    5.03 m 16ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    49.24 m2 530 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    General Electric J79-GE-15 o tahu 48,49 kN / 75,62 kN s přídavným spalováním General Electric J79-GE-15, thrust 10900 lb.s.t. / 17000 lb.s.t. with afterburner
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    7154 nebo 6708 l
    1x 2271 l přídavná nádrž
    2x 1400 l přídavná nádrž
    1890 or 1772 US gal
    1x 600 gal drop tank
    2x 370 gal drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    2348 km/h v 14630 m 1459 mph in 48000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    944.7 km/h v ? m 587 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    43.2 m/s 8510 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    18105 m 59400 ft
    Dolet:
    Range:
    1351.8 km 840 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    2816.4 km 1750 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:






    Poznámka:
    Note:
    Letouny nenesly žádnou hlavňovou výzbroj, na průzkumné mise letály bez defenzivní výzbroje v duchu tradic průzkumných jednotek: "sami, nevyzbrojeni, neohroženi". I když, jak ukazuje příklad níže - ve válce existují výjimky, které potvrzují pravidlo. V závěru jejich služby mělo dojít k modifikaci, díky níž mohly nosit PLŘS AIM-9 Sidewinder pro vlastní obranu. Mezi vybavení, které se dalo standardně podvěsit na jejich závěsníky, patřily mimo palivových nádrží či průzkumných kontejnerů i rušící kontejnery Westinghouse AN/ALQ-115(V)15 nebo Raytheon AN/ALQ-184(V)1. -
    Zdroje:
    Sources:
    http://joebaugher.com/usaf_fighters/f4_9.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/651#171080Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Našel jsem jednu moc pěknou fotku na průzkumné Phantomy z Namu (foto bylo publikováno v F-4 in Action) a popiska k ní je následující:


    Když nový Wing Commander nastoupil k 432 Tactical Fighter Reconnaisance Wing (TFRW), mnoho pilotů z jeho nové jednotky používalo RF-4C velmi osobitým způsobem - létali s vymontovanými kamerami a místo nich nosili bomby. Byl velmi šokován, neboť průzkumné Phantomy nejsou pro tuto činost vybaveny žádným zaměřovacím systémem.


    Toto je tak zajímavá fotka, že jsem neodolal Wink


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/651#58785Verze : 0
    Avatar
    McDonnell Douglas RF-4C-39-MC sériového čísla 68-0590 (výrobní číslo 3579) zachycený ve zbarvení 363. TRW (TRW = taktické průzkumné křídlo), které bylo dislokováno na základně Shaw AFB v Jižní Karolíně. 363. křídlo používalo stroje RF-4C v rozmezí let 1964 až 1989. Snímky stroje 68-0590 pochází z leteckého muzea v Bruselu.

































    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/651#3498Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Tento McDonnell Douglas RF-4C-38-MC Phantom II (serial 68-0587) kdysi sloužil u 363. Tactical Reconnaissance Wingu na základně Shaw AFB v Jižní Karolíně, dnes patří mezi exponáty v německém muzeu v Hermeskeilu. 363. TRW první průzkumné RF-4C obdržel v červnu 1965, přičemž jedna z jeho letek, 16. TRS, se stala první jednotkou v celém USAF, která dosáhla na typu RF-4C operační způsobilosti.



    (©Radek Havelka)


    (©Radek Havelka)


    (©Radek Havelka)


    (©Radek Havelka)


    (©Radek Havelka)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/651#171243Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Tento McDonnell RF-4C-18-MC Phantom (sériové číslo 63-7746) zahájil svou aktivní kariéru u USAF v roce 1964. Působil u řady jednotek (Tactical Air Command i Air National Guard), jeho poslední "štací" byla od července 1990 163rd Tactical Reconnaissance Group dislokovaná na základně March AFB v Kalifornii a působící v rámci ANG. Drak letounu má na svém kontě 5491,7 letových hodin.



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/651#196242Verze : 0
    MOD
    Avatar
    foto vlastní








    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/651#310336Verze : 0
    MOD