Junkers Ju 87 A

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 444 příspěvků vloženo, 1761 editováno a 315 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Junkers Ju 87 A

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Junkers Ju 87 A-1 Junkers Ju 87 A-1
    Originální název:
    Original Name:
    Junkers Ju 87 A-1
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.07.1937-DD.03.1938 Junkers Flugzeug- und Motorenwerke AG, Dessau /
    DD.MM.1937-DD.09.1938 Weser-Flugzeugbau GmbH, Bremen /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.07.1937-DD.09.1938
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    262 A-1/A-2:
    - Junkers: 192
    - Weser: 70
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    17.09.1935 (prototyp / prototype Ju 87 V1)
    DD.MM.1937 (Ju 87 A-1)
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2300 kg 5071 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3400 kg 7496 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    13,80 m 45ft 3,3in
    Délka:
    Length:
    10,78 m 35ft 4,41in
    Výška:
    Height:
    3,89 m 12ft 9,15in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    31,90 m2 343.37 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    106,6 kg/m2 21.83 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Jumo 210 D
    - invertní vidlicový
    - počet válců: 12
    - maximální výkon: 471 kW (640 PS)
    Jumo 210 D
    - inverted V-design
    - number of cylinders: 12
    - maximum power output: 631 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    480 l 106 Imp gal / 127 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    320 km/h v 4000 m 199 mph in 13123 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    275 km/h v 2700 m 171 mph in 8858 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    23 min do 3000 m 23 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7000 m 22966 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1000 km 621 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    hmotnost pum: 250 kg (normálně), 500 kg (maximálně)


    hlavňová výzbroj:
    - pevná (v křídle): 1x MG 17, 500 nábojů
    - pohyblivá (v kabině): 1x MG 15, 900 nábojů
    bomb load: 551 lb (normal), 1002 lb (maximum)


    gun armament:
    - fixed (in the wing): 1x MG 17, 500 rounds
    - flexible (in the cocpit): 1x MG 15, 900 rounds
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    maximální rychlost střemhlavého letu: 450 km/h maximum diving speed: 280 mph
    Zdroje:
    Sources:
    Dressel, J., Griehl, M.: Deutsche Sturzkampfflugzeuge Ju 87 – Ju 88, Podzun-Pallas-Verlag, 1992
    Murawski, M.: Ju 87 Stuka, AJ-Press, 1994
    Bílý, M., Androvič, Š., Bernád, D.: Junkers Ju 87 Stuka, MBI/Sagitta, 1992
    http://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_Ju_87
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6511#15007Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Ju 87 A Stuka (52+F13) ze září 1938. Letoun zařazený k jednotce StG 165 nese standardní německou kamufláž tvořenou ostře lomenými poli barev RLM 61 (tmavě hnědá), RLM 62 (zelená), RLM 63 (zeleno šedá na horních a bočních plochách) a RLM 65 (světle modrá na spodních plochách). Na připravenou bombu technický personál namaloval nápis Gruß an Benesch (pozdrav Benešovi).


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6511#397939Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Ju 87 A-2 (29-5) ze stavu StG 163 odeslaný k Legion Condor do Španělska. Na krytu podvozkové nohy se nacházel obrázek prasátka Jolantha, symbol takzvané Jolanthe Kelte. Čuník se stal hlavním hrdinou populární německé předválečné filmové komedie Trable s Jolanthou.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6511#397944Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Japonsko v roce 1937 zakoupilo dvě Stuky. Obě Ju 87 A-2 byly smontovány v továrně Micubiši. V zemi vycházejícího slunce sloužily ke srovnávacím zkouškám, mimo jiné na základně Tokorazawa.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6511#412721Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Kromě německé Luftwaffe používalo bombardéry Ju 87 A také maďarské královské letectvo, které poslední exempláře vyřadilo v roce 1943


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6511#412722Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Ju 87 A-1 (29-4) od K 88, Legion Condor během občanské války ve Španělsku.


    Zdroj: viz výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6511#378684Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Výkres Ju 87 A-1


    Murawski, M.: Ju 87 Stuka, AJ-Press, 1994


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6511#378804Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Rozdíl ve tvaru svislé ocasní plochy verzí Ju 87 A


    Vojna v vozduche č.19 Ju-87 časť 1


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6511#378806Verze : 0
    MOD