Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 318 příspěvků vloženo, 1061 editováno a 354 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Junkers Jumo 205 C

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Junkers Jumo 205 C Junkers Jumo 205 C
    Originální název:
    Original Name:
    Junkers Jumo 205 C
    Kategorie:
    Category:
    řadový motor in-line engine
    Výrobce:
    Producer:
    Junkers Motorenwerke AG, Dessau
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1934-DD.MM.1941
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ?
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1934
    Použití:
    Use:
    Blohm & Voss BV 138 B-0
    Blohm & Voss Ha 139 B
    Blohm & Voss BV 222 C-13
    Dornier Do 18 C a E
    Dornier Do 26 A
    Junkers Ju 86 C-1
    Junkers Ju 86 D-1
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Počet válců:
    Number of Cylinders:
    6
    Hmotnost:
    Weight:
    570 kg 1257 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    1943 mm 6ft 4,5in
    Celková šířka / Průměr:
    Overall Width / Diameter:
    600 mm 1ft 11,62in
    Celková výška:
    Overall Height:
    1325 mm 4ft 4,17in
    Vrtání:
    Bore:
    105 mm 4,13in
    Zdvih:
    Stroke:
    2x 160 mm 2x 6,3in
    Zdvihový objem:
    Swept Volume: (l/cu in)
    16,6 l 1012.99 cu in
    Palivo:
    Fuel:
    Nafta Diesel
    Příprava palivové směsi:
    Carburation or Injection:
    vstřikování paliva Fuel injection
    Kompresní poměr:
    Compression Ratio:
    17,0 : 1 17,0 : 1
    Plnění válců:
    Mixture Charging:
    Přeplňování: jednostupňovým mechanickým kompresorem (Spülgebläse) Superchaged: single-stage single-speed blower (Spülgebläse)
    Chlazení:
    Cooling:
    Kapalinové Liquid-cooled
    Výkony:
    Performance:
     
    Výkon:
    Power:
    441,3 kW při 2200 ot/min 591.8 bhp at 2200 rpm
    Poznámka:
    Note:
    441,3 kW (600 k) při 2 200 ot/min při vzletu
    375,1 kW (500 k) při 2 100 ot/min v h= 3 000 m nominální.


    Motor byl dvoudobý šestiválec, v každém válci byly dva protiběžné písty. Tato neobvyklá konstrukce si vyžadovala dva klikové hřídele (jeden nahoře a jeden dole), oba byly spojené a roztáčely společnou hnací hřídel. Spalovací prostor byl uprostřed válců, zde byly čtyři vstřikovací trysky pro každý válec. Motor nebyl příliš spolehlivý a trpěl značnými vibracemi.


    Power output:
    591.8 hp at 2,200 rpm for take-off
    493.2 hp at 2,100 rpm at 9,843 ft for cruise power.


    Six-cylinder twelve-piston liquid-cooled opposed piston inline two-stroke diesel engine. This unusual configuration required two crankshafts, one at the bottom of the cylinder block and the other at the top, geared together. The pistons moved towards each other during the operating cycle.
    Zdroje:
    Sources:
    http://www.oocities.org/hjunkers/ju_jumo205_a1.htm
    http://www.enginehistory.org/Diesels/CH4.pdf
    http://www.dundee.ac.uk/museum/mecheng/3001.htm
    dl.dropboxusercontent.com
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/65143#232104Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Neviem, ktorá je to presne verzia.


    Múzeum letectva v Košiciach.


    *zdroj:


    vlastné foto
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/65143#526279Verze : 0
    MOD