Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 301 příspěvků vloženo, 1015 editováno a 305 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Sopwith 8F.1 Snail

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Sopwith 8F.1 Snail Sopwith 8F.1 Snail
    Originální název:
    Original Name:
    Sopwith 8F.1 Snail
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1918-DD.MM.1918 The Sopwith Aviation Co., Ltd., Kingston-upon-Thames /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1918-DD.MM.1918
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.05.1918
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    630 kg 1390 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    871 kg 1920 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    7.85 m 25ft 9in
    Délka:
    Length:
    5.79 m 19ft
    Výška:
    Height:
    2.39 m 7ft 10in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23.23 m2 250 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    ABC Wasp o výkonu 127 kW
    dvoulistá dřevěná vrtule
    ABC Wasp, power 170 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    199.6 km/h v ? m 124 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    9.92 min do 3048 m 9.92 min to 10000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5945 m 19500 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný 7,7mm kulomet Vickers
    1x pevný 7,7mm kulomet Lewis
    2x fixed .303 Vickers machine gun
    1x fixed .303 Lewis machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5.
    Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
    www.britishaircraft.co.uk
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sopwith_Snail
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/snail.html
    www.aviastar.org


    Druhý prototyp, s poloskořepinovým trupem a pozitivním stupněním křídel.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/65166#397582Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Sopwith 8F.1 Snail

    V októbri 1917 bol vypísaný tender na novú stíhačku, ktorú mal poháňať nový motor A.B.C. Wasp, ktorý svojím pomerom váha/výkon prekonával akýkoľvek motor v čase prvej svetovej vojny. Koncom toho mesiaca sa rozhodlo že Sopwith naprojektuje a postaví 4 prototypy nového stíhacieho lieetadla. Uvedené prototypy mali byť postavené klasickým spôsobom, ale ešte 23. októbra 1917 bola firma oslovená aby postavila ešte 2 prototypy z prekližky. Lietadlo poháňal už spomínaný 7-valcový radiálny (hviezdicový) motor Wasp I o výkone 170 koní. Prvý prototyp s týmto motorom vzlietol v apríli 1918. Vyznačoval sa aerodynamicky výhodnou kapotážou motora a nezvyklou výzbrojou 3 guľometov. Dva boli synchronizované guľomety Vickers ráže 7,7mm a jeden guľomet Lewis tej istej ráže zastavaný ponad vrchné krídlo. Ďalší prototoyp Snailu, už vyrobený z prekližky, bol 9. mája 1918 zaslaný do Martlesham Heath na oficálne armádne testy. Tie preukázali problémy s ovládateľnosťou pri nízkych rýchlostiach. V októbri 1918 padlo rozhodnutie ďalej na uvedenom projekte nepracovať. Rozpracované prototypy boli následne zničené.

    zdroj:
    avia.russian.ee
    www.airwar.ru



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/65166#232155Verze : 0