T-64A model 1969

T-64A mod. 1969
Т-64А обр. 1969
     
Název:
Name:
T-64A model 1969 T-64A Mk. 1969
Originální název:
Original Name:
Т-64А образца 1969
Kategorie:
Category:
hlavní bojový tank main battle tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1969-DD.MM.1972 Charkovský závod dopravního strojírenství V. A. Malyševa, Charkov /
Období výroby:
Production Period:
DD.DD.1969-DD.MM.1972 (výroba ďalších modifikácií do roku 1981)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1964 Objekt 434
Osádka:
Crew:
3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
36000 kg 79366 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
8948 mm 29 ft 4 ¼ in
Délka korby:
Hull Length:
6428 mm 21 ft 1 in
Celková šířka:
Overall Width:
3415 mm 11 ft 2 ½ in
Celková výška:
Overall Height:
2154 mm 7 ft ¾ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
500 mm 1 ft 7 ¾ in
Šířka pásu:
Track Width:
540 mm 1 ft 9 ¼ in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,08 MPa 11.59 psi
Pancéřování:
Armour:
80 mm + 105 mm + 20 mm (predok trupu)
80 mm (boky trupu)
50 mm + 330 mm + 200 mm (predok veže)
3,15in + 4,13in + 0,79in (front of hull)
3,15in (side of hull
1,97in + 1ft 0,99in mm + 7,87in (front of turret)
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
5TDF 5TDF
Výkon:
Power:
514,85 kW při 2800 ot/min 690.4 bhp at 2800 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
mechanické, planetové, 7 rýchlostí vpred, 1 vzad mechanical
7 gears forward, 1 rear
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
60,5 km/h 38 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
40 km/h 25 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
600 km 373 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
30 ° 67 %
Boční náklon:
Side Slope:
30 ° 67 %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,85 m 112 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
11) m 39 in1)
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
1 x 125 mm kanón D-81T (2A-26), 37 nábojov, stabilizátor 2E-23 Sireň, optický periskopický zameriavač TPD-43B (od roku 1971 TPD-2-1) 1 x 4,9in gun D-81T (2A-26), 37 rounds
Vedlejší:
Secondary:
1 x 7,62 mm guľomet PKT (6P7), spriahnutý, 2000 nábojov
dymový generátor TDA
1 x .303 machine gun PKT (6P7), coaxial, 2000 rounds
smoke genrator TDA
Uživatelské státy:
User States:



Modernizované tanky vo výzbroji:





Modernised tanks used:


Poznámka:
Note:
Rádiostanica R-123 (R-123M)


1) s prípravou do 5 m (súprava na hlboké brodenie)
1) with preparation to 196,9in (toolkit to deep fording)
Zdroje:
Sources:
M. Sajenko: Istoria sozdania T-64; Mir Modelej No. 2 / 2000
URL : https://www.valka.cz/T-64A-model-1969-t6519#403352 Verze : 0
T-64A - výrobné modifikácie sériových vozidiel:


T-64A model 1967 - overovacia séria


T-64A model 1969 - prvý sériový model, oproti overovacej sérii došlo k presunu zariadenia na hlboké brodenie na zadnú časť veže (transportná poloha), na ľavej strane veže inštalované schránky AT-1, doplnené samozahlbovacie zariadenie. Od roku 1971 bol došlo k zmene diaľkomeru (TPD-2-49), nočného zameriavač (TPN-1-49-23) a rádiostanice (R-123M)


T-64A model 1972 - na veliteľskej vežičke tanku inštalovaný diaľkovo ovládaným protilietadlavý guľomet kalibru 12,7 mm NSVT so zásobou 300 nábojov a zameriavačom PZU-5. Doplnené tlmiče pojazdových kolies (2 na každú stranu podvozku). Od januára 1973 dochádza k zmene prístroja nočného videnia TVBO-2BM u vodiča je nahradený prístrojom TVN-4PA a prístroj nočného videnia VNM u strelca je nahradený prístrojom TNP-165A. Tank dostal kotviace body k inštalácii trala KMT-6. Od roku 1973 dochádza k zmenám aj v systéme varovania pred radiáciou a v protipožiarnom systéme (EEC11 je nahradený modernejším EEC11-2), ľavá predná nádrž je vybavená novým odstredivým palivovým čerpadlom BCN-1.


T-64A model 1975 - úprava panciera veže – bola doplnené korundové plnidlo. Zmeny nastali aj v systéme automatu nabíjania, ktorý bol doplnený o indikátory počtu nábojov aj na stanovisko veliteľa tanku. Od novembra 1974 je do sériových tankov montovaný kanón D-81TM (2A46-1) so stabilizátorom 2E28M2, od roku 1975 sú nad pravým blatníkom umiestnené ploché doplnkové nádrže paliva miesto skriniek s náhradnými dielmi (tie sa presunuli do skrinky na zadnej časti veže). Hlaveň vybavená termoobalom, motor 5TDF má doriešenú možnosť používať viac palív (naftu, benzín A-72 a letecký petrolej TS-1).


T-64A model 1981 - tank vybavený dymovými granátmi 902B a protikumulatívnymi krytmi trupu, časť tankov je sériovo vybavená laserovým diaľkomerom TKD-K-1.


T-64A model 1985 - v rámci generálnych opráv sú tanky vybavené dynamickou ochranou Kontakt, dochádza k zmenám rádiostaníc (na R-173).


M. Sajenko: Istoria sozdania T-64; Mir Modelej No. 2 / 2000
http://ru.wikipedia.org/wiki/
URL : https://www.valka.cz/T-64A-model-1969-t6519#403376 Verze : 0
.
T-64A model 1969 - T-64A model 1972 po generální opravě na Ukrajině.
Nápis na boku hlavně: Im.(eni) Geroja Radjanskogo Sojuzu M.K.Volkova (In the name of Hero of the Soviet Union M.K. Volkov)

T-64A model 1972 po generální opravě na Ukrajině.
Nápis na boku hlavně: Im.(eni) Geroja Radjanskogo Sojuzu M.K.Volkova (In the name of Hero of the Soviet Union M.K. Volkov)

URL : https://www.valka.cz/T-64A-model-1969-t6519#547298 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více