Jokosuka Typ 91

Yokosuka Type 91 / 九一式初歩练习机
     
Název:
Name:
Jokosuka Type 91 Yokosuka Type 91
Originální název:
Original Name:
九一式初歩练习机
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1931-DD.MM.1931 Námořní zbrojovka Jokosuka, Yokosuka /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1931-DD.MM.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.04.1931
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1000 kg 2205 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1500 kg 3307 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36ft 1,06in
Délka:
Length:
7,890 m 25ft 10,62in
Výška:
Height:
3,316 m 10ft 10,55in
Plocha křídla:
Wing Area:
27,70 m2 298.16 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
54,15 kg/m2 11.09 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gasuden GK2 Tempu 11 (Ha-22-11), vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 250 kW (340 k), nominální výkon 221 kW (300 k) v h= 0 m.
Vrtule dvoulistá, dřevěná s pevným úhlem náběhu o průměru 2 500 mm.
Gasuden GK2 Tempu 11 (Ha-22-11) nine-cylinder air-cooled single-row radial engine rated 335 hp at take-off and 296 hp at sea level,
driving a two-bladed wooden propeller of the diameter 8ft 2,4in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
204 km/h v 0 m 126.8 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
180 km/h v 1200 m 111.8 mph in 3937 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15,17 min do 3000 m 15,17 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet typ 92 ráže 7,7 mm.
Pumový náklad: 2x 30 kg puma.
One fixed forward-firing 0.303 inch machine-gun.
Bomb load: Two 66 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 3,0 h


九一式初歩练习机 - Námořní pokračovací cvičný letoun typ 91.


- Letoun byl postaven pro japonské námořní letectvo, které požadovalo pokračovací cvičný letoun, vyplňující mezeru mezi základním cvičným letounem se stokoňovým motorem a pokračovacím cvičným letounem poháněného motorem o výkonu cca 500 koní. Práce na novém letounu byly zahájeny na podzim roku 1930, zkoušky byly provedeny již v dubnu následujícího roku. Při těchto zkouškách bylo zjištěno, že letoun dosahuje očekávaných výkonů (rychlost byla na úrovni tehdejších průzkumných letedel), ale je nutno provést mnoho konstrukčních změn aby se zlepšila jeho stabilita. Později, po úpravách křídel a ocasní části vzniká oblíbený a masově vyráběný pokračovací cvičný letoun Typ 93 - K5Y Willow.
Endurance: 3 hours


九一式初歩练习机 - Navy Type 91 Intermediate Trainer


As performance of operational aircraft progressed rapidly, the Navy planned in 1930 to develop an intermediate trainer with a 300 hp engine for transitioning students from the 100 hp class primary trainer to the more advanced 500 hp category operational aircraft.
This aeroplane was completed in April 1931 as an experimental project, but soon achieved an official designation as the Navy Type 91 Intermediate Trainer and its speed was nearly equivalent to reconnaissance aircraft.
Later, this basic design was developed into the Type 93 Intermediate Trainer (K5Y Willow) after modifications to the wings and tail for improved stability.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-0
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-Typ-91-t65196#232246 Verze : 0
Na fotografii je prototyp Yokosho (možné označení je i Kugisho) Type 91, podíváte-li se na K5Y1 Wilow, vidíme, že konstruktéři vycházeli právě z Typu 91
Jokosuka Typ 91 -


URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-Typ-91-t65196#232570 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek
Jokosuka Typ 91 -


URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-Typ-91-t65196#232568 Verze : 0
Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-0
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-Typ-91-t65196#232571 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více