Název: Name: | Jokosuka P1Y1 15-Ši | Yokosuka P1Y1 15-Shi |
Originální název: Original Name: | 空技廠 P1Y1 15試 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.08.1943-DD.MM.1943 Nakajima Aircrafts, Ltd., Koizumi | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1943-DD.MM.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 6 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.08.1943 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6200 kg | 13669 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 9900 kg | 21826 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 12000 kg | 26455 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 20,000 m | 65ft 7,39in |
Délka: Length: | 15,000 m | 49ft 2,54in |
Výška: Height: | 4,300 m | 14ft 1,28in |
Plocha křídla: Wing Area: | 55,00 m2 | 592.02 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 180,00 kg/m2 | 36.87 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Nakadžima NK9B Homare 11 o vzletovém výkonu 1 339 kW (1 820 k), 1 214 kW (1 650 k) v h= 2 000 m, 1 059 kW (1 440 k) v h= 5 700 m. Vrtule: trojlisté s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 500 mm | Nakajima NK9B Homare 11 eighteen-cylinder air-cooled radials rated at 1,795 hp for take-off, 1,627 hp at 6,562 ft and 1,420 hp at 18,700 ft, driving a three-blade constant-speed propellers of 11ft 5,8in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 4 340 l v křídlech + 385 l v trupové nádrži + 630 l v pomocné nádrži + 2x 600 l v přídavných nádržích pod křídly | 955 UK gallons (in the wing tanks) 85 UK gallons (in the fuselage tank) 138.5 UK gallons (in an auxiliary tank in the bomb bay) 264 UK gallons (in two drop tanks under the wings) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 567 km/h v 5700 m | 352.3 mph in 18701 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 370 km/h v 4000 m | 229.9 mph in 13123 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | - m/s | - ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,5 min do 5000 m | 8,5 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10700 m | 35105 ft |
Dolet: Range: | 2200 km | 1367 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 4390 km | 2727.8 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm v přední části kabiny a 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm v zadní části kabiny. Pumová zátěž: do hmotnosti 1 000 kg nebo torpédo o hmotnosti 800 kg | One flexible 0.303 in Type 92 machine gun in the nose-mounted and one flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine gun. Bomb load: Up to 2,205 lb of bombs or one 1,800 lb torpedo. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 十五試陸上爆撃機 / - / Experimentální bombardér pro pozemní základny 15-Ši 銀河 / Ginga - Mléčná dráha (jap.) / Frances | 十五試陸上爆撃機 / - / Experimental land-based bomber 15-Dhi 銀河 / Ginga - "Milky Way" / Allied codename "Frances". |
Zdroje: Sources: | Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, 1987, ISBN-13: 978-0870213137 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2., Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 Famous Aiplanes of the World, Special Edition, Vol. 1, Navy Bomber (Ginga), Bunrin-Do Co., Ltd., Japan http://www.combinedfleet.com/ijna/p1y.htm http://homepage2.nifty.com/ijn-2600/guam-1.htm www.koapp.narod.ru archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Čtvrtý prototyp.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Třetí prototyp byl později používán ke zkouškám motokompresorových motorů TSU-11