Bell XP-39 Airacobra

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 444 příspěvků vloženo, 1761 editováno a 315 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Bell XP-39 Airacobra

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Bell XP-39 Airacobra Bell XP-39 Airacobra
    Originální název:
    Original Name:
    Bell XP-39 Airacobra
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1938-DD.MM.1938 Bell Aircraft Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    07.10.1937-DD.MM.RRRR objednán
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 (38-326)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    06.04.1938
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1812 kg 3995 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2517 kg 5550 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    2859 kg 6304 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10.920 m 35ft 10in
    Délka:
    Length:
    8.740 m 28ft 8in
    Výška:
    Height:
    3.760 m 12ft 4in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    18,62 m2 200.42 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    135,177 kg/m2 27.69 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Allison V-1710-17 (E2) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec s dvoustupňovým turbokompresorem B-5 o vzletovém výkonu o výkonu 858 kW.
    Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček.
    Allison V-1710-17 (E2), twelve-cylinder liquid-cooled Vee-engine with two-stage turbocharger B-5, rated at 1,150 hp for take-off,
    driving a three-blade constant-speed Curtiss Electric propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    627.6 km/h v 6096 m 390 mph in 20000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5 min do 6096 m 5 min to 20000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9754 m 32000 ft
    Dolet:
    Range:
    724.2 km 450 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    bez výzbroje
    byla plánována tato výzbroj:
    1x pevný kanón ráže 25 mm v ose vrtule
    2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm
    none
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    27.04. 1939 byla podepsána objednávka na 12 předsériových YP-39,
    tyto letouny již nesly výzbroj a tím stoupla vzletová hmotnost
    -
    Zdroje:
    Sources:
    Frank Dial, Bell P-39 Airacobra, Aircraft profile No.165, rok 1970
    http://home.att.net/~jbaugher1/p39_1.html
    http://home.att.net/~C.C.Jordan/XP-39.html
    koapp.narod.ru
    www.xs4all.nl
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Bell_P-39_Airacobra
    www.historicaircraft.org - foto
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6548#15072Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie prototypu Airacobry
    Zdroje jsou uvedeny v prvním příspěvku


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6548#244628Verze : 0
    MOD