Tupolev DB-2

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 413 příspěvků vloženo, 1609 editováno a 288 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Tupolev DB-2

Tupolev DB-2 / Туполев ДБ-2

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tupolev DB-2D Tupolev DB-2D
    Originální název:
    Original Name:
    Туполев ДБ-2Д
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1935-DD.MM.1936 Závod pokusných konstrukcí, Moskva /
    DD.MM.1936-DD.MM.1936 Voroněžský letecký závod č. 18 Vorošilova, Voroněž /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1935-DD.MM.1936
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 ANT-37/DB-2
    1 ANT-37bis/DB-2D
    1 ANT-37bis/DB-2B
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    16.06.1935
    Osádka:
    Crew:
    3
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    5800 kg 12787 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    9456 kg 20847 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    11500 kg 25353 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    31,001) m 101ft 8,47in
    Délka:
    Length:
    15,00 m 49ft 2,54in
    Výška:
    Height:
    3,83 m 12ft 6,78in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    84,00 m2 904.17 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    DB-2: Gnome-Rhône 14K Mistral Major o výkonu 588 kW/800 k
    DB-2D: Tumanskij M-85 o vzletovém výkonu 574 kW/780 k a výkonu 588 kW/800 k ve výšce 3850 m
    DB-2B: Tumanskij M-86 o vzletovém výkonu 699 kW/950 k
    třílistá stavitelná vrtule VIŠ-2
    DB-2: Gnome-Rhône 14K Mistral Major, power 789 hp
    DB-2D: Tumansky M-85, take-off power 769 hp and 789 hp at 12631 ft
    DB-2B: Tumansky M-86, take-off power 937 hp and 789 hp at 12631 ft
    three-bladed variable-pitch propeller VISh-2
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    340 km/h v 4000 m 211.3 mph in 13123 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    229 km/h v ? m 142.3 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8000 m 26247 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    50002) km 3106.9 2) mi
    Výzbroj:
    Armament:
    plánovaná:
    1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm na přídi
    1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm na hřbetě
    1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm pod trupem


    1050 kg pum v pumovnici
    1000 kg pum pod křídly
    proposed:
    1x flexible 7.62 mm ShKAS machine gun in the nose
    1x flexible 7.62 mm ShKAS machine gun in the dorsal position
    1x flexible 7.62 mm ShKAS machine gun in the ventral hatch


    2315 lb of bombs internally
    2205 lb of bombs externally
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - tovární označení ANT-37, dálkový bombardér odvozený od DB-1 a SB
    - sériová výroba v závodě č. 18 předčasně ukončena ve prospěch DB-3, rozestavěný první sériový kus dokončen v závodě č. 156 jako dálkový rekordní ANT-37bis Pravda


    1) DB-2: 33,20 m
    2) DB-2B Pravda: 7300 km
    1) DB-2: 108ft 11,08in
    2) DB-2B Pravda: 4536 mi
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
    Gunston, Bill. Tupolev Aircrat since 1922. Naval Institute Press, Annapolis 1995. ISBN 1-55750-882-8.
    Duffy, Paul; Kandalov, Andrej. Tupolev: muž a jeho letadla. Jan Vašut, Praha 1999. ISBN 80-7236-051-5.
    Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3.
    Бюшгенс Г. С. самолетостроение в СССР 1917-1945. ЦАГИ 1992.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6556#15105Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Tupolev DB-2





    Zdroj: http://www.aviastar.org/air/russia/ant-37.php, http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_ANT-37




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6556#375889Verze : 0
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/db2.html


    První prototyp, s dvoulistými vrtulemi.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6556#555508Verze : 0
    MOD
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/db2.html


    Druhý prototyp se kromě vrtulí a motorů lišil kratším křídlem se zakrytými přechody křídla do trupu a tužšími ocasními plochami.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6556#555509Verze : 0
    MOD
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/db2.html


    Třetí stroj měl být původně prvním sériovým. Kromě motorů se od druhého příliš nelišil, byl ale před dokončením zbaven veškeré vojenské výstroje, dostal novou příď, palivové nádrže a byl pojmenován Rodina (Vlast).



    V nové podobě byl použit k rekordnímu přeletu s ženskou osádkou V. S. Grizodubová, P. D. Osipenková a M. M. Raskovová z Moskvy k osadě Kerbi na Amuru. Poté létal u Aeroflotu a Lidového komisariátu pro letecký průmysl.

    M. M. Raskovová P. D. Osipenková a V. S. Grizodubová.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6556#555510Verze : 0
    MOD