Armstrong Whitworth Albemarle ST Mk.I

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 398 příspěvků vloženo, 1568 editováno a 273 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Armstrong Whitworth Albemarle ST Mk.I

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Armstrong Whitworth Albemarle ST Mk.I Armstrong Whitworth Albemarle ST Mk.I
    Originální název:
    Original Name:
    Armstrong Whitworth Albemarle ST Mk.I
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1941-DD.MM.194R A. W. Hawksley Ltd., Brockworth
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1941-DD.MM.194R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    78
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    20.04.1940 verze B Mk.I
    Osádka:
    Crew:
    4 + 10 výsadkářů
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    16556 kg 36500 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    23.47 m 77ft
    Délka:
    Length:
    18.26 m 59ft 11in
    Výška:
    Height:
    4.75 m 15ft 7in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    74.65 m2 803.5 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Bristol Hercules XI vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 122 kW (1 526 k) při 2 900 ot/min a plnícím tlaku 0,465 baru,
    bojový výkon:
    1 174 kW (1 597 k) při 2 900 ot/min při plnícím tlaku tlaku 0,465 baru v h= 152 m - I. rychlost kompresoru a
    1 126 kW (1 531 k) při 2 800 ot/min při tlaku 0,465 baru v h= 3 429 m - II. rychlost kompresoru
    (palivo 100/130 oktanů).
    Vrtule třílistá s konstantní rychlostí otáček typu de Havilland Hydromatic.
    Bristol Hercules XI fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,505 hp at 2,900 rpm boost +6.75 psi
    Combat power output:
    1,575 hp at 2,900 rpm at boost +6.75 psi at 500 ft (MS) and
    1,510 hp at 2,800 rpm at boost +6.75 psi at 11,250 ft (FS),
    driving a three-bladed constant-speed propellers Type de Havilland Hydromatic.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    3496 l 769 UK gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    426.5 km/h v 3200 m 265 mph in 10500 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    273.6 km/h v ? m 170 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    5 m/s 980 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5486 m 18000 ft
    Dolet:
    Range:
    2158.1 km 1341 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x kulomet Vickers K ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti Two flexible rearward-firing 0.303in Vickers K machine-guns in the dorsal possition.
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    - deset parašutistů, vysazovaných skrz otvor v zadní části trupu, nákladní dveře v pravé části trupu, zrušena pumovnice
    - 66 strojů Series II mělo také tažné zařízení Malcolm
    - 10 paratroopers forward of the large dropping hole in the floor of rear fuselage, freight loading door in the starboard side of the centre fuselage, no bomb-bay
    - 66 machines of Series II also with Malcolm Towing gear
    Zdroje:
    Sources:
    Tapper, Oliver. Armstrong Whitworth Aircraft since 1913 Putnam Aeronautical Books, London 1988. ISBN 0-85177-826-7
    Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5
    Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5
    www.century-of-flight.net
    http://www.raf38group.org/specification
    en.wikipedia.org
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/albem.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6566#15126Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V době od prosince 1941 do prosince 1944 bylo ke squadronám RAF dodáno celkem 359 letounů transportní verze (78 ks Mk.I., 99 ks Mk.II., 49 ks Mk.V. a 133 ks Mk.VI.) a 197 letounů pro vlečení kluzáků (80 ks Mk.I. a 117 ks Mk.VI.). 10 letounů bylo dodáno letectvu VVS SSSR.


    Dodávky ke squadronám RAF začaly v lednu 1943, kdy 295.squadrona dostala první letouny. Následovaly dodávky k 296. a 297.squadroně (38.wing), jež operovaly z letišť v severní Africe v době invaze na Sicílii v červenci 1943. 295.squadrona se zúčastnila též letecké operace při vylodění spojeneckých vojsk v západní Evropě 6.6.1944.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6566#15219Verze : 0