Název: Name: | Avro Lancaster B Mk.III | Avro Lancaster B Mk.III |
Originální název: Original Name: | Avro Lancaster B Mk.III | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.05.1944 A. V. Roe & Co. Ltd., Chadderton DD.10.1942-DD.09.1945 A. V. Roe & Co. Ltd., Yeadon DD.MM.1945-DD.MM.1945 Sir W. G. Armstrong Whitworth Aircraft Ltd., Coventry DD.MM.1943-DD.11.1943 Metropolitan-Vickers Ltd., Manchester | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.09.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 30591): 1661 Chadderton 1141 Yeadon 118 Coventry 139 Manchester | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 7 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 16783 kg | 37000 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 29520 kg | 65080 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 31.09 m | 102ft |
Délka: Length: | 21.18 m | 69ft 6in |
Výška: Height: | 6.25 m | 20ft 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 120.5 m2 | 1297 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 243,75 kg/m2 | 49.92 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of engines: | 4 | |
Typ: Type: | Packard Merlin 28 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 969,4 kW (1 318 k) při 3 000 ot/min a 924,7 kW (1 257 k) při 3 000 ot/min a plnícím tlaku 0,621 baru (465,436 mm Hg) a h= 3 505 m nebo Packard Merlin 38 o 1 044 kW (1 419 k) při 3 000 ot/min a 1 044 kW (1 419 k) při 3 000 ot/min a plnícím tlaku 0,621 baru (465,436 mm Hg) a h= 3 505 m Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček Nash Kelvinator/ Hamilton A5/138 | Packard Merlin 28 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,300 hp at 3,000 rpm for take-off, 1,240 hp at 3,000 rpm, boost +9 psi at 11,500 ft or Packard Merlin 38 rated at 1,400 hp at 3,000 rpm for take-off, 1,400 hp at 3,000 rpm, boost +9 psi at 11,500 ft, driving a three-blade constant-speed propellers Type Nash Kelvinator/ Hamilton A5/138 |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 9 792 l, 100 oktanů později 2x 1818 l pomocná nádrž v pumovnici | 2,154 UK gal, 100 octane later 2x 400 gal auxiliary fuel tank in the bomb bay |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 461.9 km/h v 5791 m | 287 mph in 19000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 338 km/h v ? m | 210 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 3,05 m/s | 600 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 43,42 min do 6066 m | 43,42 min to 19900 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6553 m | 21500 ft |
Dolet: Range: | 1674 km | 1040 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 4313 km | 2680 mi |
Výzbroj: Armament: | 8x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm 2x v přední střelecké věži FN 5A (po 1 000 nábojích) 2x ve hřbetní střelecké věži FN 50 (po 1 000 nábojích) 4x v zadní střelecké věži FN 20A (po 2 500 nábojích) Pumy do celkové hmotnosti 6 350 kg např. 14x 454 kg nebo 1x 3 632 kg + 6x 227 kg nebo 6x 907 kg + 3x 113 kg nebo 6x 681 kg námořní miny | Eight flexible .303 Browning Mk.II machine-guns two guns in a front turret FN-5A (1,000 rpg), two guns in a dorsal turret FN-50 (1,000 rpg), four guns in a tail turret FN-20A (2,500 rpg). Bomb load: 14,000 lbs top e.g. 14x 1,000 lbs or 1x 8,000 lb + 6x 500 lbs or 6x 2,000 lbs + 3x 250 lbs or 1,500 lbs sea mines |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Lancaster B Mk.III měl nainstalované licenčně vyráběné motory Packard, které odpovídaly Merlinům 22 nebo 24, vzhledově a rozměrově byl shodný s typem Lancaster B Mk.I. Později byly instalovány výkonnější motory Packard 224 o výkonu 1 223 kW, Letouny byly později upravovány tak aby mohly nést speciální pumy "Tall Boy", "Factory Bister", "Grand Slam" a rotační pumu "Upkeep". | Packard-built engines, later 1640hp Packard Merlin 224 Later modified for "Tall Boy", "Factory Bister", "Grand Slam" bombs and "Upkeep" rotating bomb. |
Zdroje: Sources: | 1)Franks, Richard A. The Avro Lancaster - Manchester And Lincoln. A Comprehensive Guide For The Modeller, SAM Publications, Bedford 2000. ISBN 9780953346530 Mackay, R.S.G. Lancaster in action. Carrollton, Texas: Squadron/Signal Publications Inc., rok 1982, ISBN 0-89747-130-X www.pilotfriend.com www.jaapteeuwen.com http://www.aviation-history.com/avro/683.html http://www.airwar.ru/enc/bww2/lankast.html www.airpages.ru www.raafawa.org.au www.qsl.net archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |