Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 335 příspěvků vloženo, 1438 editováno a 291 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Avro Lancaster Mk.VI

Avro Lancaster B Mk.VI

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Avro Lancaster B Mk.VI Avro Lancaster B Mk.VI
    Originální název:
    Original Name:
    Avro Lancaster B Mk.VI
    Kategorie:
    Category:
    letoun pro elektronický boj electronic warfare aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1943-DD.MM.1943 A. V. Roe & Co. Ltd., Chadderton
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1943-DD.MM.1943
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    9
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1943
    Osádka:
    Crew:
    5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    15947 kg 35157 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    32659 kg 72000 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    31.090 m 102
    Délka:
    Length:
    21.180 m 69ft 6in
    Výška:
    Height:
    6.250 m 20ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    120.5 m2 1297 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    271,029 kg/m2 55.51 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of engines:
    4
    Typ:
    Type:
    Rolls-Royce Merlin 85 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 219 kW (1 658 k) a 1 271 kW (1 729 k) při 3 000 ot/min a plnícím tlaku 1,241 barů (930,872 mm Hg) v h= 1 753 m. Rolls-Royce Merlin 85 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,635 hp at 3,000 rpm for take-off and 1,705 hp at 3,000 rpm, boost +18 psi at 5,750 ft.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    9 792 l, 100 oktanů 2,154 UK gal, 100 octane
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    893.2 km/h v ? m 555 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    321.9 km/h v 4572 m 200 mph in 15000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    1.1 m/s 220 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6528 m 21418 ft
    Dolet:
    Range:
    2494.5 km 1550 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    Zadní věž - Nash & Thomson FN-20, 4x 7,7mm kulomet Browning Mk.II
    oba prototypy měly standardní přední a horní věže FN-5 a FN-50


    Bomby: ?
    Rear turret - Nash & Thomson FN-20, four 0.303 inch Browning Mk.II machine-guns
    On two prototypes standard Mk.I FN-5 and FN-50 front and upper turrets


    Bombs: ?
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - dva Mk.I a 7 Mk.III, které dostaly nové motory s "kruhovými" chladiči, odstraněné přední a horní věže
    - používány u 635. peruti jako výškové bombardéry a pro rušení nepřátelských radarů
    - stroj JB675 použit pro testy motorů Merlin 68, 102, 150, 620, 621, 630 a 641
    - two Mk.I and seven Mk.III with new engines with annular radiators, front and upper turrets removed
    - used by No.635 Squadron as high altitude bombers and for radar jamming
    - JB675 used as testbed for Merlin 68, 102, 150, 620, 621, 630 and 641 engines
    Zdroje:
    Sources:
    Franks, Richard A. The Avro Lancaster - Manchester And Lincoln. A Comprehensive Guide For The Modeller, SAM Publications, Bedford 2000. ISBN 9780953346530
    Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5
    Goulding, Brian, Garbett, M.The Avro Lancaster I, Profile No.65, Profile Publications, Leatherhead, 1966.
    Jackson, A.J. Avro Aircraft since 1908, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8
    Mackay, R.S.G. Lancaster in action. Squadron/Signal Publications, Carrollton, Texas 1982. ISBN 0-89747-130-X


    Lancaster Mk.VI ND673 v barvách 635. peruti po válce ve Farnborough. Zdroj: http://www.forosegundaguerra.com/viewtopic.php?f=17&t=2777
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6574#338450Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Motory byly Rolls-Royce Merlin 85 (původně byly pouze testovány na dvou Lancasterech u firmy Rolls-Royce, použitých jako létající zkušebna, pro budoucí Lancaster Mk.IV který byl později přeznačen na Lincoln Mk.I).


    Motory Rolls-Royce Merlin 87 nebyly nikdy použity (je více než pravděpodobné, že číslo 87 dokonce ani nebylo žádnému Merlinu přiděleno).
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6574#89613Verze : 0