Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 335 příspěvků vloženo, 1641 editováno a 318 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Boulton Paul P.82 Defiant F Mk.I

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Boulton Paul P.82 Defiant Mk.I Boulton Paul P.82 Defiant Mk.I
    Originální název:
    Original Name:
    Boulton Paul P.82 Defiant Mk.I
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.07.1939-DD.07.1941 Boulton Paul Aircraft Ltd., Wolverhampton
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.07.1939-DD.07.1941
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    713
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    11.08.1937 prvý prototyp bez veže
    30.07.1938 prvý sériový stroj
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2757 kg 6078 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3773 kg 8318 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    3901 kg 8600 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11.990 m 39ft 4in
    Délka:
    Length:
    10.770 m 35ft 4in
    Výška:
    Height:
    3.520 m 11ft 6,5in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23.23 m2 250 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    162,44 kg/m2 33.27 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Rolls Royce Merlin III kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 656 kW při 3 000 ot/min a bojovém výkonu 768 kW při 3 000 ot/min v h= 5 029 m při plnícím tlaku +0,41 barů (+307,526 mm Hg).
    Při použití paliva s oktanovým číslem 100 bylo možno zvýšit plnící tlak kompresoru na +0,621 baru (+465,4 mm Hg) a výkon stoupl na 865 kW v h= 3 734 m.
    Vrtule trojlistá kovová Rotol, později De Havilland s konstantními otáčkami o průměru 3 580 mm
    Rolls Royce Merlin III, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 890 hp at 3,000 rpm for take-off and combat power 990 hp at 3,000 rpm at 12,200 ft and 1,030 hp at 3,000 rpm at 16,250 ft boosted +6 psi,
    using 100 octane fuel and +9 psi boost, rated 1,160 hp at 12,250 ft (from late 1939!),
    driving a three-bladed constant-speed metal propeller Rotol, later De Havilland of 11ft 6,5in diameter.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    472,79 l 104 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    489.2 km/h v 5029 m 304 mph in 16500 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    416.8 km/h v 4572 m 259 mph in 15000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    9,65 m/s 1900 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    8,5 min do 4801 m 8,5 min to 15750 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9251 m 30350 ft
    Dolet:
    Range:
    748.3 km 465 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    4x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm ve střelecké věži Boulton Paul A Mk.IID (600 nábojů na hlaveň). Four flexible 0.303in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul A.Mk.IID turret (600 rpg)
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Ansell, Mark: Boulton Paul Defiant, Mushroom Model Publications Yellow Series 6117. ISBN 83-89450-19-4
    Brew, Alec: Boulton Paul Aircraft since 1915. London, Putnam, 1993. ISBN 0-85177-860-7
    Pejčoch, Ivo: Boulton Paul Defiant, HPM 2007 č. 12 a HPM 208 č. 1
    www.aeroflight.co.uk
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/defiant.html


    http://www.airwar.ru/image/idop/fww2/defiant/defiant-12.jpg
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6580#305955Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Defianf F Mk.I (N3398) sloužil jako denní stíhací letoun nejprve u 264. perutě. Od srpna 1941 přesídlil k 409. peruti, v únoru 1942 byl přesunut k 153. peruti. V březnu 1943 již operoval u 277. peruti, z této doby pochází i zobrazená kamufláž složená z polí tmavě šedé a tmavě zelené v nepravidelných polích na horních a bočních plochách a kódová písmena BA-A.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6580#395040Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Jde o jediný kompletní Defiant Mk.I, který se dochoval. Momentálně má označení EW-D v neoriginální červené barvě a je vystaven v Muzeu RAF Hendon . Letoun létal u polské 307. squadrony


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6580#396539Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Defiant F Mk.I v celočerné kamufláži od 255. perutě, kódová písmena perutě nejsou standardně červená, ale v barvě Medium Sea Gray.
    Základna Kirton-in-Lindsey, počátek roku 1941.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6580#397457Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Defiant F Mk.I od 410. kanadské perutě, kódová písmena v barvě Dull Red.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6580#397463Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Defiant Mk.I (L70361, TW-H) létal v rámci 141. perutě na denní operace v červnu 1940 ze základny Grangemouth. Nesl typickou denní kamufláž, složenou z nepravidelných ploch barev Dark Earth a Dark Green na horních plochách a světlé Sky na spodních. Některé Defianty měly na spodních plochách schéma Night/White.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6580#420461Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Denní kamufláž představuje i stroj PS-R, který bojoval v rámci 264. perutě. Operací proti Němcům se účastnil v době, když jednotka využívala letiště Kirton-on-Lindsey.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6580#420463Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Celočerný KJ-A představuje typickou kamufláž pro noční boj, kdy na jednolitý povrch byla nanesena písmena červené barvy. Letoun L7011 s přezdívkou Skatz létal v rámci cvičné jednotky 11 OTU v listopadu 1942.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6580#420465Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Kamufláž pro denní boj reprezentuje tento Defiant Mk.I N3437/EW-K ze stavu 307. perutě. Operoval z Kirton in Lindsey v září 1940, jeho příslušnost k polské peruti zvýrazňovala typická šachovnice.






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6580#420470Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Boulton Paul Defiant Mk.I (sériové číslo L7026, PS-V), z výzbroje 264. perutě RAF, letecká základna Kirton-in-Lindsey, období bitvy o Británii, 1940. Střelecká věž se nachází v bojové poloze.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6580#486568Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Formace letounů Boulton Paul Defiant Mk.I ze sestavy 264. perutě RAF.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6580#76018Verze : 0
    Avatar
    Strelec z 264. perute RAF nastupuje do streleckej veže stroja Boulton Paul Defiant Mk. I na letisku Kirton-in-Lindsey, Lincolnshire, Anglicko, august 1940. Všimnite si špeciálny návlek označovaný ako GQ Parasuit, určený špeciálne a výlučne pre strelcov Defiantov. Návlek obsahuje padák z popruhmi a zároveň aj záchrannú vestu pre prípad zoskoku do vody.


    www.iwm.org.uk





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6580#540476Verze : 1
    MOD