Douglas Havoc Mk.I

     
Název:
Name:
Douglas Havoc Mk.I (Night Fighter) Douglas Havoc Mk.I (Night Fighter)
Originální název:
Original Name:
Douglas Havoc Mk.I (Night Fighter)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.194R-DD.MM.194R Douglas Aircraft Co Inc., El Segundo, California
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.194R-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
181 (Havoc Mk.I (Intruder) + Havoc Mk.I (Night Fighter), konverze Boston Mk.I a Boston Mk.II / conversion of Boston Mk.I a Boston Mk.II)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5171 kg 11400 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
8637 kg 19041 lb
Rozpětí:
Wingspan:
18.67 m 61ft 3in
Délka:
Length:
14.32 m 46ft 11.75in
Výška:
Height:
4.83 m 15ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
43.11 m2 464 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1830-S3C4-G Twin Wasp
- dvouhvězdicový
- počet válců: 14
- maximální výkon: 820 kW
Pratt & Whitney R-1830-S3C4-G Twin Wasp
- two-row radial
- number of cylinders: 14
- maximum power output: 1100 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
475 km/h v 3962 m 295 mph in 13000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8 min do 3658 m 8 min to 12000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7864 m 25800 ft
Dolet:
Range:
1603 km 996 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
8x 7,7mm pevný kulomet Browning v přídi 8x 0.303 fixed Browning machine gun in the nose
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
radar AI Mk.IV AI Mk.IV radar
Zdroje:
Sources:
Mesko, J.: A-20 Havoc in Action, Squadron-Signal Publications, 1994
Gann, H.: The Douglas A-20 (7A to Boston III), Profile Publications, 1971
Caruana, R. J., Douglas A-20 Boston/Havoc, Warpaint, 2000
Fleischer, S.; Ryś, M.: Douglas A-20 Havoc/Boston, AJ-Press, 1997
http://www.joebaugher.com/usattack/a20.html
URL : https://www.valka.cz/Douglas-Havoc-Mk-I-t6588#15172 Verze : 0
I když RAF do své výzbroje pod označením Boston Mk.I a Boston Mk.II převzalo letouny DB-7 původně určené pro Francii, záhy zjistilo, že pro denní bombardovací operace nad Evropou nejsou zcela vhodné. Bostony Mk.II a modifikované Mk.I (s motory R-1830-S3C4-G Twin Wasp) proto byly upraveny pro noční bombardovací operace prováděné v nízkých výškách (Havoc Mk.I (Intruder)) a pro plnění nočních stíhacích úkolů (Havoc Mk.I (Night Fighter)). Havoc Mk.I (Intruder) na snímku operoval na začátku roku 1941 u 23. perutě RAF.

Zdroj: viz výše
Douglas Havoc Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Douglas-Havoc-Mk-I-t6588#405378 Verze : 0
31 letounů Havoc Mk.I (Night Fighter) bylo dovybaveno vyhledávacím světlometem o svítivosti 2,7 Gcd, které měly sloužit k osvětlování německých bombardérů nad Anglií pro stíhací stroje Hurricane. Havoc Mk.I (Turbinlite) zobrazený na snímku létal pravděpodobně u 538. perutě RAF.


Zdroj: viz výše
Douglas Havoc Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Douglas-Havoc-Mk-I-t6588#405380 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více