Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 354 příspěvků vloženo, 1452 editováno a 303 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Douglas Havoc Mk.I

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Douglas Havoc Mk.I (Night Fighter) Douglas Havoc Mk.I (Night Fighter)
    Originální název:
    Original Name:
    Douglas Havoc Mk.I (Night Fighter)
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.194R-DD.MM.194R Douglas Aircraft Co Inc., El Segundo, California
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.194R-DD.MM.194R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    181 (Havoc Mk.I (Intruder) + Havoc Mk.I (Night Fighter), konverze Boston Mk.I a Boston Mk.II / conversion of Boston Mk.I a Boston Mk.II)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    5171 kg 11400 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    8637 kg 19041 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    18.67 m 61ft 3in
    Délka:
    Length:
    14.32 m 46ft 11.75in
    Výška:
    Height:
    4.83 m 15ft 10in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    43.11 m2 464 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-1830-S3C4-G Twin Wasp
    - dvouhvězdicový
    - počet válců: 14
    - maximální výkon: 820 kW
    Pratt & Whitney R-1830-S3C4-G Twin Wasp
    - two-row radial
    - number of cylinders: 14
    - maximum power output: 1100 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    475 km/h v 3962 m 295 mph in 13000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    8 min do 3658 m 8 min to 12000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7864 m 25800 ft
    Dolet:
    Range:
    1603 km 996 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    8x 7,7mm pevný kulomet Browning v přídi 8x 0.303 fixed Browning machine gun in the nose
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    radar AI Mk.IV AI Mk.IV radar
    Zdroje:
    Sources:
    Mesko, J.: A-20 Havoc in Action, Squadron-Signal Publications, 1994
    Gann, H.: The Douglas A-20 (7A to Boston III), Profile Publications, 1971
    Caruana, R. J., Douglas A-20 Boston/Havoc, Warpaint, 2000
    Fleischer, S.; Ryś, M.: Douglas A-20 Havoc/Boston, AJ-Press, 1997
    http://www.joebaugher.com/usattack/a20.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6588#15172Verze : 0
    MOD
    Avatar
    I když RAF do své výzbroje pod označením Boston Mk.I a Boston Mk.II převzalo letouny DB-7 původně určené pro Francii, záhy zjistilo, že pro denní bombardovací operace nad Evropou nejsou zcela vhodné. Bostony Mk.II a modifikované Mk.I (s motory R-1830-S3C4-G Twin Wasp) proto byly upraveny pro noční bombardovací operace prováděné v nízkých výškách (Havoc Mk.I (Intruder)) a pro plnění nočních stíhacích úkolů (Havoc Mk.I (Night Fighter)). Havoc Mk.I (Intruder) na snímku operoval na začátku roku 1941 u 23. perutě RAF.

    Zdroj: viz výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6588#405378Verze : 0
    MOD
    Avatar
    31 letounů Havoc Mk.I (Night Fighter) bylo dovybaveno vyhledávacím světlometem o svítivosti 2,7 Gcd, které měly sloužit k osvětlování německých bombardérů nad Anglií pro stíhací stroje Hurricane. Havoc Mk.I (Turbinlite) zobrazený na snímku létal pravděpodobně u 538. perutě RAF.


    Zdroj: viz výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6588#405380Verze : 0
    MOD