Fairey Gordon Mk.I

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 356 příspěvků vloženo, 1993 editováno a 270 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Fairey Gordon Mk.I

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Fairey Gordon Mk.I Fairey Gordon Mk.I
    Originální název:
    Original Name:
    Fairey Gordon Mk.I
    Kategorie:
    Category:
    víceúčelový bojový letoun multi-role combat aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1931-DD.01.1933 The Fairey Aviation Co. Ltd., Hayes
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1931-DD.01.1933
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    162 + 79 konverzí z IIIF
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    03.04.1931
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1765 kg 3891 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2635 kg 5809 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    13.94 m 45ft 9in
    Délka:
    Length:
    11.2 m 36ft 9in
    Výška:
    Height:
    4.32 m 14ft 2in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    40.74 m2 438.5 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Armstrong Siddeley Panther IIA o výkonu 391 kW
    dvoulistá vrtule
    Armstrong Siddeley Panther IIA, power 525 hp
    two-blade propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    225.3 km/h v 1981 m 140 mph in 6500 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    177 km/h v ? m 110 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    5.1 m/s 1000 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5212 m 17100 ft
    Dolet:
    Range:
    901.2 km 560 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný 7,7mm kulomet Vickers
    1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis v zadní části pilotní kabiny


    2x 113kg bomba
    1x fixed .303 Vickers machine gun
    1x flexible .303 Lewis machine gun


    2x 250 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:






    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Mason, Francis K. The British Bomber Since 1914. Putnam, London 1994. ISBN 0-85177-861-5.
    Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
    www.aviastar.org
    http://www.airwar.ru/enc/bww1/gordon.html
    www.britishaircraft.co.uk



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6592#393694Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fairey Gordon Mk.I


    Gordon byl vyvinut z Faireye IIIF, od kterého se lišil hlavně novým motorem Armstrong Siddeley Panther IIA o výkonu 391kW. Prototyp poprvé vzlétl 3. března 1931, poté bylo na tento nový standard přestavěno asi 80 dříve vyrobených Faireyů IIIF, 162 dalších bylo pro RAF postaveno nově. Z toho bylo 154 strojů denní bombardovací a víceúčelové verze Mark I, poté se přešlo na produkci čistě cvičné verze Mark II s větší směrovkou. Této verze ale bylo vyrobeno jen 24 kusů, protože byla vzápětí ve výrobě nahrazena typem Fairey Swordfish.
    Většina Gordonů byla z RAF a FAA vyřazena ještě před druhou světovou válkou, zůstal pouze u 6., 45. a 47. squadrony RAF v Egyptě. Šest strojů bylo převedeno k egyptskému letectvu.
    V dubnu 1939 bylo 49 Gordonů přesunuto na Nový Zéland, kde 41 z nich po krátkou dobu sloužilo k výcviku, ovšem tyto stroje již jevily značné známky opotřebení z jejich předchozí služby na Blízkém východě. Poslední Gordon nejen v RNZAF byl vyřazen v roce 1943.
    Několik vzorků tohoto typu bylo dodáno do Číny a Brazílie.
    Jediný známý přeživší je Gordon Mk.I NZ629, slouživší u RNZAF, který se nyní restauruje. Tento stroj během cvičného letu u 1 Service Flying Training School kvůli velké oblačnosti narazil do úbočí hory Mount White. Oba členové posádky přežili a po svých došli zpátky do civilizace, ale větší část letounu zůstala zapletená do větví stromů až do roku 1976. Tehdy byl vyzvednut a uskladněn, dokud se nenajdou finance či vůle k jeho opravě.
    Pro FAA vznikl letoun Fairey Seal, až na námořní vybavení v podstatě shodný s Gordonem.

    Zdroj:
    avia.russian.ee
    http://en.wikipedia.org/wiki/Fairey_Gordon

    Zdroj http://avia.russian.ee
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6592#217703Verze : 0
    MOD