Airspeed Oxford Mk.I

     
Název:
Name:
Airspeed AS.10 Oxford Mk.I Airspeed AS.10 Oxford Mk.I
Originální název:
Original Name:
Airspeed AS.10 Oxford Mk.I
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.04.1945 Airspeed (1934) Ltd., Portsmouth
DD.04.1941-DD.02.1943 Airspeed (1934) Ltd., Christchurch
DD.02.1939-DD.01.1941 The de Havilland Aircraft Co. Ltd., Hatfield
DD.MM.1942-DD.04.1944 Percival Aircraft Ltd., Luton
DD.02.1941-DD.07.1943 The Standard Motor Co. Ltd., Coventry
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.05.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6277:
3492 Portsmouth
300 Christchurch
961 de Havilland
774 Percival
750 Standard
První vzlet:
Maiden Flight:
19.06.1937
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2440 kg 5380 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3447 kg 7600 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
16.26 m 53ft 4in
Délka:
Length:
10.52 m 34ft 6in
Výška:
Height:
3.38 m 11ft 1in
Plocha křídla:
Wing Area:
32.33 m2 348 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Armstrong Siddeley Cheetah X o výkonu 280 kW
dvoulistá dřevěná rtule
Armstrong Siddeley Cheetah X, power 375 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
392 l 150 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
292.9 km/h v 2530 m 182 mph in 8300 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4.7 m/s 930 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12.5 min do 3048 m 12.5 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5852 m 19200 ft
Dolet:
Range:
1488.6 km 925 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x 7,7mm kulomet Vickers K v manuálně ovládané hřbetní věži Armstrong-Whitworth


12x cvičná bomba
1x .303 Vickers K machinegun in the Armstrong Whitworth manually operated dorsal turret


12x practice bomb
Uživatelské státy:
User States:















(možná Mk.II)
(možná Mk.II)
(možná Mk.II)















(maybe Mk.II)
(maybe Mk.II)
(maybe Mk.II)
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Rawlings, J. D. R. The Airspeed Oxford, Profile No.227. Profile Publications, 1971.
Taylor, H. A. Airspeed Aircraft Since 1931. Putnam, London 1970. ISBN 0-370-00110-9.
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
www.britishaircraft.co.uk
http://britishaviation-ptp.com/id108.html
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/other2/as10.html

Airspeed Oxford Mk.I -


Airspeed Oxford Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Airspeed-Oxford-Mk-I-t6612#398821 Verze : 1
Airspeed Oxford vycházel po konstrukční stránce z lehkého dopravního letounu AS.6 Envoy. Vznikl na základě požadavků britského Ministerstva letectví na lehký dvoumotorový letoun pro výcvik radiotelegrafistů, bombometčíků, navigátorů a střelců. Několik variant Oxfordu se lišilo několika typy pohonných jednotek, typy vrtulí, vnitřním vybavením, radiostanicemi či zadní střeleckou věží. Letouny byly taktéž využívány pro vlečení terčů nebo jako štábní, spojovací a sanitní letouny. Kromě squadron RAF a FAA byl Oxford dodán také do Austrálie (400 ks), Kanady (200 ks), Nového Zélandu (300 ks), Rhodésie (10 ks), Jižní Afriky (700 ks), několik letounů létalo také v letectvu Svobodných Francouzů, v Portugalsku, Řecku, Holandsku nebo v USAAF na základě smlouvy Lend-Lease. Poslední stroje byly vyřazeny z letecké školy v Pershore v roce 1954.
URL : https://www.valka.cz/Airspeed-Oxford-Mk-I-t6612#15250 Verze : 0
Airspeed Oxford
http://ww2photo.mimerswell.com/index.htm
Airspeed Oxford Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Airspeed-Oxford-Mk-I-t6612#25248 Verze : 0
Airspeed AS.10 Oxford Mk I
Airspeed Oxford Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Airspeed-Oxford-Mk-I-t6612#48377 Verze : 0
.
Airspeed Oxford Mk.I - http://www.peakdistrictaircrashes.co.uk/Image548.jpg

www.peakdistrictaircrashes.co.uk
Airspeed Oxford Mk.I - http://www.aircraftresourcecenter.com/AWA1/301-400/walk340_Airspeed_Oxford/images_Richard_Eglen/Oxford.JPG

www.aircraftresourcecenter.com
URL : https://www.valka.cz/Airspeed-Oxford-Mk-I-t6612#190252 Verze : 0
Airspeed Oxford Mk.I měl motory Armstrong Siddeley Cheetah IX (265 kW) , Airspeed Oxford Mk.III měl motory Cheetah XV (315 kW), Pratt & Whitney Wasp Junior (335 kW)měl až Airspeed Oxford Mk.V, já jen, že mi neseděl počet válců


po strašném hledání si myslím, že na mé fotce je Airspeed Oxford Mk.I, fotka z muzea Duxford, archiv autora
Airspeed Oxford Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Airspeed-Oxford-Mk-I-t6612#310103 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více