Airspeed Oxford Mk.I

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 369 příspěvků vloženo, 1486 editováno a 246 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Airspeed Oxford Mk.I

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Airspeed AS.10 Oxford Mk.I Airspeed AS.10 Oxford Mk.I
    Originální název:
    Original Name:
    Airspeed AS.10 Oxford Mk.I
    Kategorie:
    Category:
    cvičný letoun trainer aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1937-DD.04.1945 Airspeed (1934) Ltd., Portsmouth
    DD.04.1941-DD.02.1943 Airspeed (1934) Ltd., Christchurch
    DD.02.1939-DD.01.1941 The de Havilland Aircraft Co. Ltd., Hatfield
    DD.MM.1942-DD.04.1944 Percival Aircraft Ltd., Luton
    DD.02.1941-DD.07.1943 The Standard Motor Co. Ltd., Coventry
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1937-DD.05.1945
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    6277:
    3492 Portsmouth
    300 Christchurch
    961 de Havilland
    774 Percival
    750 Standard
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    19.06.1937
    Osádka:
    Crew:
    4
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2440 kg 5380 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3447 kg 7600 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    16.26 m 53ft 4in
    Délka:
    Length:
    10.52 m 34ft 6in
    Výška:
    Height:
    3.38 m 11ft 1in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    32.33 m2 348 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Armstrong Siddeley Cheetah X o výkonu 280 kW
    dvoulistá dřevěná rtule
    Armstrong Siddeley Cheetah X, power 375 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    392 l 150 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    292.9 km/h v 2530 m 182 mph in 8300 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    4.7 m/s 930 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    12.5 min do 3048 m 12.5 min to 10000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5852 m 19200 ft
    Dolet:
    Range:
    1488.6 km 925 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x 7,7mm kulomet Vickers K v manuálně ovládané hřbetní věži Armstrong-Whitworth


    12x cvičná bomba
    1x .303 Vickers K machinegun in the Armstrong Whitworth manually operated dorsal turret


    12x practice bomb
    Uživatelské státy:
    User States:















    (možná Mk.II)
    (možná Mk.II)
    (možná Mk.II)















    (maybe Mk.II)
    (maybe Mk.II)
    (maybe Mk.II)
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Rawlings, J. D. R. The Airspeed Oxford, Profile No.227. Profile Publications, 1971.
    Taylor, H. A. Airspeed Aircraft Since 1931. Putnam, London 1970. ISBN 0-370-00110-9.
    Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
    www.britishaircraft.co.uk
    http://britishaviation-ptp.com/id108.html
    www.aviastar.org
    http://www.airwar.ru/enc/other2/as10.html





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6612#398821Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Airspeed Oxford vycházel po konstrukční stránce z lehkého dopravního letounu AS.6 Envoy. Vznikl na základě požadavků britského Ministerstva letectví na lehký dvoumotorový letoun pro výcvik radiotelegrafistů, bombometčíků, navigátorů a střelců. Několik variant Oxfordu se lišilo několika typy pohonných jednotek, typy vrtulí, vnitřním vybavením, radiostanicemi či zadní střeleckou věží. Letouny byly taktéž využívány pro vlečení terčů nebo jako štábní, spojovací a sanitní letouny. Kromě squadron RAF a FAA byl Oxford dodán také do Austrálie (400 ks), Kanady (200 ks), Nového Zélandu (300 ks), Rhodésie (10 ks), Jižní Afriky (700 ks), několik letounů létalo také v letectvu Svobodných Francouzů, v Portugalsku, Řecku, Holandsku nebo v USAAF na základě smlouvy Lend-Lease. Poslední stroje byly vyřazeny z letecké školy v Pershore v roce 1954.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6612#15250Verze : 0
    Avatar
    Airspeed Oxford
    http://ww2photo.mimerswell.com/index.htm


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6612#25248Verze : 0
    Avatar
    Airspeed AS.10 Oxford Mk I


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6612#48377Verze : 0
    Avatar
    .

    http://www.peakdistrictaircrashes.co.uk/Image548.jpg

    http://www.aircraftresourcecenter.com/AWA1/301-400/walk340_Airspeed_Oxford/images_Richard_Eglen/Oxford.JPG
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6612#190252Verze : 0
    Avatar
    Airspeed Oxford Mk.I měl motory Armstrong Siddeley Cheetah IX (265 kW) , Airspeed Oxford Mk.III měl motory Cheetah XV (315 kW), Pratt & Whitney Wasp Junior (335 kW)měl až Airspeed Oxford Mk.V, já jen, že mi neseděl počet válců


    po strašném hledání si myslím, že na mé fotce je Airspeed Oxford Mk.I, fotka z muzea Duxford, archiv autora


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6612#310103Verze : 0
    MOD