Bristol Bombay

     
Název:
Name:
Bristol Bombay Bristol Bombay
Originální název:
Original Name:
Bristol Bombay
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1935 Bristol Aeroplane Co. Ltd., Filton
DD.03.1939-DD.06.1940 Short & Harland Ltd., Belfast
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.06.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 Bristol
50 Harland
První vzlet:
Maiden Flight:
23.06.1935
Osádka:
Crew:
4 + 24
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6260 kg 13800 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
9153 kg 20180 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
29.18 m 95ft 9in
Délka:
Length:
21.11 m 69ft 3in
Výška:
Height:
6.07 m 19ft 11in
Plocha křídla:
Wing Area:
124.49 m2 1340 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Bristol Pegasus XXII o výkonu 753 kW
třílistá stavitelná vrtule Rotol
Bristol Pegasus XXII, power 1010 hp
three-blade variable-pitch propeller Rotol
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
305.8 km/h v 1981 m 190 mph in 6500 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
257.5 km/h v 3048 m 160 mph in 10000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3.8 m/s 750 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7574 m 24850 ft
Dolet:
Range:
1416.2 km 880 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3588.8 km 2230 mi
Výzbroj:
Armament:
1x 7,7mm kulomet Vickers K v příďové věži Bristol B.II
1x 7,7mm kulomet Vickers K v ocasní věži Bristol B.III

8x 117kg bomba pod trupem
1x .303 Vickers K machine gun in the Bristol B.II nose turret
1x .303 Vickers K machine gun in the Bristol B.III tail turret

8x 250 lb bomb under the fuselage
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Barnes, C. H. Bristol Aircraft Since 1910, Putnam Aeronautical Books, London 1964. ISBN 0851778232.
Mason, Francis K. The British Bomber Since 1914. Putnam, London 1994. ISBN 0-85177-861-5.
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Bombay-t6615#15315 Verze : 0
Bristol Bombay byl vyvinut v polovině třicátých let jako britský protějšek německého Junkersu Ju 52/3m. Pro stejné určení, tedy transport paravýsadku, dopravní a sanitní službu, s ním počítalo i RAF. První letouny obdržela 216. squadrona v Egyptě v březnu 1939, následovaly dodávky ke 117., 267. a 271. squadroně. Tyto jednotky operovaly převážně z letišť v severní Africe a své letouny využívaly při dopravě britských vojsk zvláště v první fázi války v poušti. Jeden stroj se podílel na evakuaci řecké královské rodiny z Kréty do Egypta. V polovině války však byl Bombay nahrazen modernějšími konstrukcemi, kupříkladu americkými Dakotami.
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Bombay-t6615#15319 Verze : 0
Bristol Bombay, 216. squadrona
Bristol Bombay - http://www.rafmuseum.org.uk/milestones-of-flight/aircraft/1939.html

www.rafmuseum.org.uk
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Bombay-t6615#193641 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více