Aero L-29A Delfín Akrobat

     
Název:
Name:
Aero L-29A Delfín Akrobat Aero L-29A Delfín Akrobat
Originální název:
Original Name:
Aero L-29A Delfín Akrobat
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1967-DD.MM.1968 Aero Vodochody n.p., Odolena Voda /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1967-DD.MM.1968
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
19.11.1967
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2000 kg 4409 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2600 kg 5732 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,291 m 33 ft 9 ⅛ in
Délka:
Length:
10,810 m 35 ft 5 ⅝ in
Výška:
Height:
3,126 m 10 ft 3in
Plocha křídla:
Wing Area:
19,847 m2 213.63 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
131 kg/m2 26.83 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
žádný none
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Motorlet M-701C-500 o tahu 8,72 kN Motorlet M-701C-500, thrust 1960 lb st
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1050 l 231 Imp gal / 277.4 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
667 km/h v 5000 m 414 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
575 km/h v ? m 357 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
17,3 m/s 3405.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7 min do 5000 m 7 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
13400 m 43963 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Hurt, Z.; Kučera, P.; Chalas, O. Ilustrovaná historie letectví: De Havilland Tiger Moth, Avia/Letov C-2 (Arado Ar 96), Aero L-29 Delfin. Naše vojsko, Praha 1992. ISBN 80-206-0219-4.
Ritter, Oldřich. Aero L-29 Delfin. L+K 1975/20.
Šára, F. Křest proudového Akrobata. L+K 1968/02.
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-29A-Delfin-Akrobat-t66227#432881 Verze : 0
Aero L-29A Delfín Akrobat


Verze L-29 Delfín určená pro akrobacii. Vznikly pouze dva kusy. První stroj 0517 (v.č.390517)vznikl přestavbou prototypu č. 00031 (také OK-02). Zalétán byl poprvé v listopadu roku 1967 a roku 1972 byl předán Aeroklubu Jaroměř. Poté nějakou dobu stál na náměstí Míru v Uherském Hradišti. Nyní je od roku 1974 ve Slováckém leteckém muzeu v Kunovicích. Druhý stroj měl číslo 3027 (v.č. 893027) a je uložen v kbelském muzeu.
Úpravy zahrnovaly nahrazení skla zadního překrytu plechem, demontáž zadního sedadla, ostruhy, zdvojené instalace, ovládání ze zadní kabiny a úpravou nádrže pro let na na zádech, která následně umožnila let na zádech v délce 40 s. Tovární označení typu bylo L-429.


Zdroj:
monografie Aero L-29 Delfín, str.26-30. L+K 20/1975
http://www.hitechweb.genezis.eu/aero1.htm
http://techmag.valka.cz/let_l_l29.htm
www.ipmsnymburk.com
www.soukup-david.cz
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-29A-Delfin-Akrobat-t66227#234560 Verze : 1
Muzeum Kunovice


foto autora
Aero L-29A Delfín Akrobat -


URL : https://www.valka.cz/Aero-L-29A-Delfin-Akrobat-t66227#310393 Verze : 0
L-29A 0517.
Aero L-29A Delfín Akrobat - Zdroj:
https://www.facebook.com/aerovodochody/photos/a.264619793642798/5222284047876323/

Zdroj:
www.facebook.com

URL : https://www.valka.cz/Aero-L-29A-Delfin-Akrobat-t66227#708278 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více