Rohrbach Ro VIII Roland

     
Název:
Name:
Rohrbach Ro VIII Roland I Rohrbach Ro VIII Roland I
Originální název:
Original Name:
Rohrbach Ro VIII Roland I
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.1932 Rohrbach Metall-Flugzeugbau GmbH, Berlin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6 Roland I
3 Roland Ia
9 Roland II
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2 + 10
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
33651) kg 7419 1) lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5265 kg 11607 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
26.002) m 85ft 3,62in 2)
Délka:
Length:
16.30 m 53ft 5,73in
Výška:
Height:
4.50 m 14ft 9,16in
Plocha křídla:
Wing Area:
88.003) m2 947.22 3) ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
3
Typ:
Type:
BMW IV o výkone 184 kW/250 k
dvoulistá vrtule
BMW IV, power 246 hp
two-bladed propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1954) km/h v 0 m 121.2 4) mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
175 km/h v ? m 108.7 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
2,4 m/s 472.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
43005) m 14108 5) ft
Dolet:
Range:
8756) km 543.7 6) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Roland II, BMW Va o výkone 265 kW/360 k:
1) 4400 kg
2) 26.30 m
3) 89.00 m2
4) 225 km/h
5) 4600 m
8) 900 km
Roland II with BMW Va, power 355 hp:
1) 9700 lb
2) 86ft 3,43in
3) 957.99 ft2
4) 139.8 mph
5) 15092 ft
8) 559.2 mi
Zdroje:
Sources:
http://www.histaviation.com/Rohrbach_Ro_VIII.html
www.aviastar.org
www.eads.net
URL : https://www.valka.cz/Rohrbach-Ro-VIII-Roland-t66389#234958 Verze : 0
Rohrbach Ro VIII Roland

Rohrbach Roland bolo prvé komerčné lietadlo vytvorené priamo pre nemeckú LuftHansu. Naprojektoval ho Adolf Rohrbach, ktorý na seba upozornil už konštrukciou veľkého Zeppelin-Staaken E.4/20 z roku 1920. (prototyp tohto veľmi moderného lietadla musel byť na základe rozhodnutia spojeneckej kontrolnej komisie zničený) V tíme jeho konštruktérov bol aj neskôr veľmi známi Kurt Tank. Išlo o jednoplošník v hornoplošnej konfigurácii pre dvoch pilotov a desať cestujúcich. Poháňali ho tri motory BMW IV, od verzia Ia motory BMW Va. Zalietaný bol pilotom Hermannom Steindorffom 5. septembra 1926 nad letiskom Berlin-Tempelhof. Koncom roka 1926 bol prvý Roland (D-991, M-CAAC) dodaný Aérea de Transportes, pričom slúžil na linke Madrid-Barcelona. Do Španielska putovali celkom 4 lietadlá, z ktorích 3 neskôr odkúpila DLH naspäť do Nemecka. V roku 1927 sa pri jednom prelete Álp ukázala nevýhodnosť otvoreného kokpitu pilotov a tak boli neskôr všetky lietadlá dovybavené presklenou kabínou pilotov. Inak ale išlo o veľmi vydarenú konštrukciu, aj preto DHL objednala ďalšie lietadlá (verzie Ia a II). V roku 1929 sa objavuje verzia Roland II, ktorá mala zväčšené rozpätie, výkonnejšie motory a ďalšie drobné úpravy. Lufhansa prostredníctvom týchto lietadiel zabezpečovala lety do Londýna, Kodane, Viedne a Zurichu.


1. Roland I

2. Roland II

zdroj: www.eads.net
Rohrbach Ro VIII Roland -


Rohrbach Ro VIII Roland -


URL : https://www.valka.cz/Rohrbach-Ro-VIII-Roland-t66389#234960 Verze : 0
Trojpohľadový náčrt


zdroj: www.aviastar.org
Rohrbach Ro VIII Roland -


URL : https://www.valka.cz/Rohrbach-Ro-VIII-Roland-t66389#234959 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více