Zeppelin (Staaken) E.4/20

     
Název:
Name:
Zeppelin (Staaken) E.4/20 Zeppelin (Staaken) E.4/20
Originální název:
Original Name:
Zeppelin (Staaken) E.4/20
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1918-DD.MM.1919 Zeppelin-Werke GmbH, Berlin-Staaken /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1920-DD.09.1920
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
3 + 12
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6072 kg 13386 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8500 kg 18739 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
31,00 m 138ft 5,42in
Délka:
Length:
16,50 m 73ft 9,83in
Výška:
Height:
~4,50 m ~14ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
106,00 m2 1140.97 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
80,00 kg/m2 16.39 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Maybach Mb.IVa o výkonu 180 kW/245 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Maybach Mb.IVa, power 242 hp
two-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
225 km/h v ? m 139.8 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
200 km/h v ? m 124.3 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Haddow, G. W.; Grosz, Peter M. The German Giants: The German R-Planes 1914-1918. Conway Maritime Press, London 1988. ISBN 0-85177-812-7.
URL : https://www.valka.cz/Zeppelin-Staaken-E-4-20-t66405#529240 Verze : 0
Zeppelin-Staaken E-4/20

Tento revolučný letún naprojektoval Adolf Rohrbach. Išlo o jednoplošník v hornoplošnej konfigurácii, pričom krídlo malo pomerne hrubý profil. Poháňali ho štyri motori Maybach IVa. Prvý krát vzlietlo v septembri 1920. Na svoju dobu dosahovalo neuveriteľné výkony. Veď maximálnou rýchlosťou prekonával súdobé stíhacie lietadlá a to je na civilné dopravné lietadlo mimoriadna vizitka. V kabíne sa mohlo odviesť až 18 cestujúcich na vzdialenosť 1200 km. Práve jeho kvality však znamenal jeho koniec. Nemecko bolo obvinené, že vyvíja zamaskovaný bombardér a spojenecká kontrolná komisia nariadila v roku 1922 jeho zošrotovanie.

Použité pramene:
www.fsdome.com
URL : https://www.valka.cz/Zeppelin-Staaken-E-4-20-t66405#235008 Verze : 0
en.wikipedia.org

Zeppelin (Staaken) E.4/20 -


URL : https://www.valka.cz/Zeppelin-Staaken-E-4-20-t66405#529241 Verze : 0
Nakoľko fotografií tohto lietadla je nedostatok, pripojil som aj dva modely aby bolo jasné, ako lietadlo vizeralo (zároveň ukazuje ako predbehlo dobu).

Použité pramene:
www.fsdome.com
img.photobucket.com

Zeppelin (Staaken) E.4/20 -


Zeppelin (Staaken) E.4/20 -


Zeppelin (Staaken) E.4/20 -


URL : https://www.valka.cz/Zeppelin-Staaken-E-4-20-t66405#235011 Verze : 0
Trojpohľadový náčrt

Použité pramene:
www.fsdome.com

Zeppelin (Staaken) E.4/20 -


URL : https://www.valka.cz/Zeppelin-Staaken-E-4-20-t66405#235009 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více