SOV - Russkij Reno

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

SOV - Russkij Reno

Рено Русский

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Russkij Reno Russkiy Reno
    Originální název:
    Original Name:
    Рено Русский
    Kategorie:
    Category:
    pěchotní tank infantry tank
    Výrobce:
    Producer:
    Akciová společnost železáren, oceláren a strojíren Sormovo, Nižnij Novgorod /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1920-DD.MM.1921
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    14+1+1?
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    01.09.1920
    Osádka:
    Crew:
    2
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Prázdná hmotnost:
    Empty Weight:
    6600 kg 14551 lb
    Délka s kanónem dopředu:
    Length with Gun Forward:
    ? mm ?
    Délka korby:
    Hull Length:
    5000 mm 16ft 4,84in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    1740 mm 5ft 8,5in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2250 mm 7ft 4,57in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    435 mm 1ft 5,12in
    Šířka pásu:
    Track Width:
    343 mm 1ft 1,5in
    Měrný tlak:
    Ground Pressure:
    0,7 MPa 101.53 psi
    Pancéřování:
    Armour:
    Nýtované, válcovaný plech
    Korba - čelo, boky, záď - 18 mm, strop, dno - 8 mm
    Věž - 18 mm, strop - 8 mm
    Riveted, rolled sheet
    Hull - front, sides, rear - 18 mm, top, floor - 8 mm
    Turret - 18 mm, top - 8 mm
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    AMO Fiat F-15, řadový, zážehový, vodou chlazený čtyřválec, objem 4 400 ccm AMO Fiat F-15, in-line, gasoline, water-cooled four-cylinder, capacity 4 400 ccm
    Výkon:
    Power:
    25 kW při 1480 ot/min 33,5 bhp at 1480 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    Mechanická převodovka 4+1, suchá hlavní spojka, boční spojky Mechanical gearbox 4+1, dry main clutch, clutch side
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    7,5 km/h 4.7 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    60 km 37.3 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    38 ° 84 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    2 m 78,7in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,6 m 23,6in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    0,7 m 27,6in
    Výzbroj:
    Armament:
     
    Hlavní:
    Main:
    1x 37 mm Hotchkiss/Puteaux M1918 1x 37 mm Hotchkiss/Puteaux M1918
    Vedlejší:
    Secondary:
    1x 8 mm Hotchkiss 1x 8 mm Hotchkiss
    Uživatelské státy:
    User States:
    SSSR USSR
    Poznámka:
    Note:
    Palivová nádrž - 90 l Fuel tank - 90 l
    Zdroje:
    Sources:
    Svirin M.,Bezkurnikov A.:Pervyje sovetskije tanki, Armada No.1, EKSPRINT, Moskva 1995
    Barjatinskij M., Legkije tanki vtaroj mirovoj, EKSMO, Moskva 2007
    Sojankin A.G., Pavlov M.V.,Pavlov i.V.,Želtov I.V.,Sovetskije legkije tanki 1920-1941, Cejchgauz-Eksprint, Moskva 2002
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/66495#370175Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Historie „ruského reno“ začíná na jižním frontu občanské války v roce 1919, zde rudá armáda ukořistila jeden tank Renault FT-17 a rozhodla se jej odeslat jako dar Leninovi do Moskvy. Dar byl přijat s nadšením a „Sovnarkom“ rozhodl o výrobě kopie, ta byla určena do závodu „Krasnoje Sormovo“. První schůzka konstruktérů byla 22.8.1919 a bylo rozhodnuto že první tanky budou dodány do 9 měsíců. V roce 1920 se předpokládalo vytvoření pěti jednotek po třech tancích, vždy jeden dělový a dva kulometné. Rozebraný a ne zcela kompletní tank ale do závodu dorazil až v říjnu 1919, ani kopírování nebylo zase tak jednoduché, na výrobě mělo participovat více závodů a Krasnoje Sormovo bylo jen konečným dodavatelem, motory měly být ze závodu AMO a pancéřové desky z Ižorského závodu, pro ně to ale nebylůa priorita (měly vlastní úkoly) a tak se kopírování dost vleklo. Tým inženýrů ve složení N. Chrulev, F. Nefedof a V. Kalinin byl silně motivován slovy (a mauserem) komisaře I. Gaugela. Hodně vadilo i to že část součástek se ztratila při rozebírání a převozu (třeba převodovka chyběla). Ale i tak se podařilo první tank dokončit do 1.9.1920 (asi byl Gaugel dost přesvědčivý). Gaugel podal do Moskvy hlášení že první tank byl otestován už 31.8. První stroj byl pojmenován „bojovník za svobodu soudruh Lenin“ a jeho fotky jsou dost známé. Původně měly být vyráběny dvě verze s kanonem 37mm Hotchkiss a druhá s kulometem Hotchkiss, později ale bylo rozhodnuto že všechny tanky budou mít kanon a v pravém boku věže bude umístěn i kulomet (věž byla těsná takže to moc výhodné nebylo). K 15 ruským „reno“ nakonec přibyl i původní kořistní stroj který byl v závodě zrekonstruován.




    zdroj : "Pervyje sovetskije tanki" autoři M. Svirin a A. Bezkurnikov vydaná jako kniha č. 1 v sérii Armada v nakladatelství EksPrint v Moskvě ISDN 5-85729-045-7
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/66495#235377Verze : 0
    Avatar
    Jediný dochovaný exemplár Russkij Reno sa nachádza v múzeu v Kubinke.



    zdroj:
    foto - archív autora



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/66495#235360Verze : 0
    Avatar
    Russkij Reno


    Popis nákresu


    а - motor
    б - hlavní spojka
    в - převodobka
    г - boční spojky
    д - ruční vnitřní startér
    е - hnací kolo





    Zdroj
    Svirin M.N.,Bronja krepka: Istorija sovetskovo tanka 1919-1937, EKSMO Moskva,2005


    Russkij Reno, tovární nákres motorové a převodové části vozidla
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/66495#370176Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Russkij Reno


    Samostatná věž s kanonem Hotchkiss, věž na vozidle s kanonem Puteaux.




    Zdroj
    Svirin M.,Bezkurnikov A.:Pervyje sovetskije tanki, Armada No.1, EKSPRINT, Moskva 1995


    Russkij Reno, čtyřpohledový nákres vozidla
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/66495#370227Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Russkij Reno


    Tovární čísla a bojová jména vozidel


    1 - Borec za svobodu tov. Lenin (Bojovník za svobodu s. Lenin)
    2 - Parižskaja Komuna (Pařížská Komuna)
    3 - Karl Marks
    4 - Lev Trockij
    5 - Lejtěnant Šmidt
    6 - Karl Libknecht
    7 - Krasnyj Borec (Rudý bojovník)
    8 - Krasnaja Zvezda (Rudá hvězda)
    9 - Proletarij (Proletář)
    10- Svobodnaja Rossija (Svobodné Rusko)
    11- Černomorec
    12- ?
    13- Burja (Bouře)
    14- Kerč
    15- Poběda (Vítězství)



    Zdroj
    Svirin M.N.,Bronja krepka: Istorija sovetskovo tanka 1919-1937, EKSMO Moskva,2005
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/66495#370177Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Na obrázku rossij_reno.gif zřejmě není vozidlo z původních patnácti kusů. Toto mělo být dovyrobeno na konci 30-tých let, kdy chtěli postavit pomník prvnímu sovětskému tanku a zjistilo se, že všechny už jsou sešrotovány.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/66495#371017Verze : 0
    MOD