PZL Ł-2

     
Název:
Name:
PZL Ł-2 PZL Ł-2
Originální název:
Original Name:
PZL Ł-2
Kategorie:
Category:
víceúčelový letoun utility aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.08.1931 Państwowe Zakłady Lotnicze, Warszawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.08.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
31 (26?)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
892 kg 1967 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1280 kg 2822 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,40 m 43ft 11,55in
Délka:
Length:
7,92 m 25ft 11,81in
Výška:
Height:
2,70 m 8ft 10,29in
Plocha křídla:
Wing Area:
25,80 m2 277.71 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Škoda-Wright J-5A Whirlwind o výkonu 164 kW/223 k
dvoulistá dřevěná vrtule Szomański
Škoda-Wright J-5A Whirlwind, power 220 hp
two-bladed wooden propeller Szomański
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
190 l 41.8 Imp gal / 51.2 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
183 km/h v ? m 113.7 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
165 km/h v ? m 102.5 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4,75 m/s 935 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4730 m 15518 ft
Dolet:
Range:
660 km 410.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm 1x flexible .303 in Lewis machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9.
Glass, Andrzej. Samoloty PZL 1928-1978. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa 1983. ISBN 83-206-0064-2.
www.samolotypolskie.pl
URL : https://www.valka.cz/PZL-L-2-t66673#542979 Verze : 0
PZL Ł-2
Stroj navrhli Jerzy Dąbrowski a Franciszek Kott. Při vojenských testech letoun prokázal dobré letové vlastnosti a schopnost startu z dráhy dlouhé 55 m, na přistání stačilo o 10 metrů méně. Nakonec bylo objednáno jen 30 kusů, protože bylo rozhodnuto počkat na již vyvíjený, modernější Lublin R-XIII. Továrna PZL nakonec v letech 1930 - 1931 postavila 25 sériových kusů, které sloužily jako pozorovací a cvičné až do vypuknutí války v září 1939.
Letoun s poznávací značkou SP-AFA vykonal, po určitých úpravách, které zahrnovaly hlavně zvětšení nádrží, s osádkou Stanisław Skarżyński a A. Markiewicz mezi 1. únorem a 5. květnam 1931 okružní let Afrikou, během kterého urazil 25050 km.


Prameny:
http://en.wikipedia.org/wiki/PZL_%C5%81.2
www.powiat.mielec.pl
www.sanko.wroclaw.pl
URL : https://www.valka.cz/PZL-L-2-t66673#236148 Verze : 2
PZL Ł.2
Na dolním obrázku vojenská verze, na horním rekordní SP-AFA, pojmenovaný Afrykanka.
PZL Ł-2 -


PZL Ł-2 - http://www.sanko.wroclaw.pl/samoloty/zestaw1/pzl-l2.html

www.sanko.wroclaw.pl
URL : https://www.valka.cz/PZL-L-2-t66673#236149 Verze : 1
Prototyp PZL L.2


Zdroj: commons.wikimedia.org

PZL Ł-2 -


URL : https://www.valka.cz/PZL-L-2-t66673#337232 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více