Klimov VK-105P (M-105P)

Климов ВК-105П (М-105П)
     
Název:
Name:
Klimov VK-105P (M-105P) Klimov VK-105P (M-105P)
Originální název:
Original Name:
Климов ВК-105П (М-105П)
Kategorie:
Category:
vidlicový motor vee engine
Výrobce:
Producer:
Státní letecký průmysl SSSR, závod č. 26 Rybiňsk a č. 27 Kazaň
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
-
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1939
Použití:
Use:
Jak-1
I-301
LaGG-3
Pašinin I-21
I-26
I-30
Su-1
Su-3
UTI-26
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
575 kg 1268 lb
Celková délka:
Overall Length:
2027 mm 6ft 7,79in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
945 mm 3ft 1,2in
Celková výška:
Overall Height:
777 mm 2ft 6,59in
Vrtání:
Bore:
148 mm 5,83in
Zdvih:
Stroke:
170 mm 6,69in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
35,08 l 2140.71 cu in
Palivo:
Fuel:
minimální nárok 94 oktanů, 95 - 100 oktanový benzín. 94 (minimum grade), 95 or 100 octane rating gasoline
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
6x karburátor K-105 (licenční výroba karburátoru Solex-Hispano 56SVC) Six K-105 Carburettors (License copy of Solex-Hispano 56SVC self-adjusted carburettor)
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
7,1 : 1 7,1 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
Jednostupňový dvourychlostní odstředivý kompresor. Supercharger: Gear-driven two-speed centrifugal type compressor.
Chlazení:
Cooling:
Kapalinové. Liquid-cooled
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
794.3 kW při 2600 ot/min 1065.2 bhp at 2600 rpm
Poznámka:
Note:
Rozvod: OHV (2 sací ventily a 1 výfukový - chlazený sodíkem, pro každou hlavu válců).

Výkony:
vzletový - 750 kW (1 020 k) při 2 600 ot./min při plnicím tlaku 950 mm Hg (1,25 atm)
bojový 1. převodová rychlost kompresoru 809 kW (1 100 k) v h= 2 000 m při 2 700 ot./min plnicí tlak 910 mm Hg (1,2 atm) a
bojový 2. převodová rychlost kompresoru 772 kW (1 050 k) v h= 4 000 m při 2 700 ot/min plnicí tlak 910 mm Hg (1,2 atm).
Motor byl vybaven reduktorem otáček o převodovém poměru 1:0,666

Motory M-105P či M-105PA („pušečnyj“ — kanónový, umožňuje montáž kanónu mezi bloky válce motoru, zbraň střílí dutým hřídelem vrtule) pohánějí předválečné stíhací letouny.
Valvetrain: Two intake valves and one sodium-filled exhaust valve per cylinder actuated via a single overhead camshaft per bank.

Power output:
take-off - 1,006 hp at 2,600 rpm boost rated at 18.37 psi
combat power 1st speed of compressor - 1,085 hp at 2,700 rpm at 6,562 ft, boost rated 17.6 psi
combat power 2nd speed of compressor - 1,036 hp at 2,700 rpm at 13,123 ft boost rated 17.6 psi.
Reduction gear: 1: 0.666

M-105P - First mass production engine (1940). Able to accept an autocannon in the "vee" between cylinder banks. Installed on the majority of Soviet pre-war fighters.
Zdroje:
Sources:
http://ram-home.com/ram-old/eng_vk-105.html
http://www.hydroretro.net/etudegh/hispanosuiza.pdf
http://en.wikipedia.org/wiki/Klimov_M-105
archiv autora

URL : https://www.valka.cz/Klimov-VK-105P-M-105P-t66767#236383 Verze : 0
...
Klimov VK-105P (M-105P) - (Letadlové pístové motory - II. díl - SNTL 1955)

(Letadlové pístové motory - II. díl - SNTL 1955)
Klimov VK-105P (M-105P) - (Letadlové pístové motory - II. díl - SNTL 1955)

(Letadlové pístové motory - II. díl - SNTL 1955)
URL : https://www.valka.cz/Klimov-VK-105P-M-105P-t66767#252313 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více