Název: Name: | Dornier Do D Bas | Dornier Do D Bas |
Originální název: Original Name: | Dornier Do D Bas | |
Kategorie: Category: | protiponorkový/protilodní letoun | aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1924-DD.MM.1924 SA Italiana di Costruzioni Meccaniche, Marina di Pisa DD.MM.1926-DD.MM.1929 Dornier-Werke Altenrhein AG, Altenrhein | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1924-DD.MM.1929 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 29 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2950 kg | 6504 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3900 kg | 8598 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 13,50 m | 44ft 3,5in |
Délka: Length: | 13,50 m | 44ft 3,5in |
Výška: Height: | 4,60 m | 15ft 1,09in |
Plocha křídla: Wing Area: | 62,40 m2 | 671.67 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 12 | |
Typ: Type: | BMW VI o vzletovém výkonu 427 kW/600 k dvoulistá dřevěná vrtule DMB | BMW VI, take-off power 572 hp two-bladed wooden propeller DMB |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 195 km/h v 0 m | 121.2 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 170 km/h v ? m | 105.6 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 36 min do 3000 m | 36 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3600 m | 11811 ft |
Dolet: Range: | 1000 km | 621.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet v přední části 1x pohyblivý kulomet v zadním střelišti 1x torpédo ráže 450 mm nebo pumy | 1x fixed machine gun 1x flexible machine gun 1x 450 mm torpedo or bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | • Japonsko získalo prototyp s motorem Rolls-Royce Eagle, který se zúčastnil soutěže o dálkový plovákový letoun pro japonské námořní letectvo, spolu s Kawasaki-Dornierem Do D byly do soutěže přihlášeny letouny Mitsubishi 2MT4 Ohtori a Nakajima Breguet 19-A2B, japonské námořnictvo soutěž ukončilo, neboť došlo k nepřesným výkladům soutěže. • Jugoslávie zakoupila celkem 24 letadel tohoto typu v letech 1926-29, dodávka byla uskutečněna ve dvou sériích, 10 letadel v roce 1926 a 14 v roce 1927, letouny z druhé dodávky nemohly nést torpédo. • 3 letouny provozovalo Reichsverkehrsministerium (ministerstvo dopravy) jako nákladní | - |
Zdroje: Sources: | Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. Dornier - Die Chronik des ältesten deutschen Flugzeugwerks. Dornier GmbH, Friedrichshafen 1985. ISBN 3-925505-01-6. http://www.airwar.ru/enc/bww1/dod.html http://www.histaviation.com/Dornier_Do_D.html www.letletlet-warplanes.com koapp.narod.ru archiv autora |