Parnall Peto

     
Název:
Name:
Parnall Peto Parnall Peto
Originální název:
Original Name:
Parnall Peto
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1925-DD.MM.1926 George Parnall & Co., Ltd., Yate /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1925-DD.MM.1926
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
04.06.1925
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
589 kg 1300 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
884 kg 1950 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8.660 m 28ft 5in
Délka:
Length:
6.860 m 22ft 6.25in
Výška:
Height:
2.720 m 8ft 11in
Plocha křídla:
Wing Area:
16.17 m2 174 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
54,669 kg/m2 11.2 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Bristol Lucifer IV vzduchem chlazený hvězdicový tříválec o výkonu 101 kW v h= 0 m nebo
Armstrong Siddeley Mongoose IIIC vzduchem chlazený hvězdicový pětiválec o výkonu 101 kW v h= 0 m.
Vrtule: dvoulistá dřevěná vrtule
Bristol Lucifer IV three-cylinder air-cooled single-row radial engine, rated 135 hp at sea level or
Armstrong Siddeley Mongoose IIIC five-cylinder, single-row, air-cooled radial engine rated 135 hp at sea level,
driving a two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
181.9 km/h v 0 m 113 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
154.5 km/h v 0 m 96 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3 m/s 600 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
11 min do 1524 m 11 min to 5000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
2911 m 9550 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letová výdrž: 2 h

• Letoun byl postaven na základě ministerských specifikací 16/24 z roku 1920, ministerstvo letectví požadovalo těmito specifikacemi průzkumné letadlo pro ponorky
• Na ponorce HMS M2 byl postaven hangár široký 2 440 mm pro toto letadélko. Zkoušky byly ukončeny poté, co se ponorka HMS M2 nevrátila na základnu ze své zkušební plavby. Admiralita dálší testy zastavila a již je neobnovila.
• Naopak pozorně byly tato zkoušky sledovány japonským námořnictvem, které bylo strojem Parmall Peto silně ovlivněno, to se projevilo v konstrukci japonského letounu pro ponorky Jokosuka 2-Go. Japonsko, na rozdíl od Velké Británie vývoj letadel pro ponorky dotáhlo do úspěšného konce a používalo je po celou dobu války (v Japonsku 1929-45).
Endurance: 2 hours

The Parnall Peto was a small seaplane designed to Air Ministry specification 16/24 in the early 1920s for use as a submarine-carried reconnaissance aircraft.
Zdroje:
Sources:
www.britishaircraft.co.uk
http://www.airwar.ru/enc/other1/peto.html
http://www.chew76.fsnet.co.uk/parnall/chap3.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Parnall_Peto
www.vidivodom.com - video
URL : https://www.valka.cz/Parnall-Peto-t67989#239267 Verze : 0
Náčrtek pohled z boku
Parnall Peto -


URL : https://www.valka.cz/Parnall-Peto-t67989#239269 Verze : 0
Fotografie letounku Parnall Peto při zkouškách
Parnall Peto -


Parnall Peto -


Parnall Peto -


URL : https://www.valka.cz/Parnall-Peto-t67989#239271 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více