CZK - T 211.0

Motorová lokomotiva řady T 211.0 s mechanickým přenosen výkonu je určena pro provoz na vlečkách průmyslových podniků střední velikosti, ale je dobře použitelná i na místních drahách, k staničnímu posunu a obsluze přilehlých vleček vzdálenějších od trati. Je vhodná i při stavbě a obnově tratí, trakčního vedení na elektrizovaných tratích a podobných pracích, kde by byla lokomotiva většího výkonu zůstala nevyužita.


Uspořádání dvojkolí B
Rozchod 1435 mm
Výkon motoru na brzdě 121,44 kW
Výkon motoru pro trakci 110,40 kW
Délka lokomotivy přes nárazníky 7240 mm
Délka lokomotivy přes čelníky 6000 mm
Šířka skříně lokomotivy 2433 mm
Maximální šířka lokomotivy 2600 mm
Výška skříně lokomotivy 3348 mm
Celkový rozvor lokomotivy 2800 mm
Průměr hnacích kol (při tl. obručí 75 mm) 1000 mm
Maximální a minimální tl. obručí 75/35 mm
Hmotnost plně vyzbrojené lokomotivy 22,0 t +/- 3%
Hmotnost prázdné lokomotivy 21,5 t +/- 3%
Jmenovitá hmotnost na dvojkolí 11,0 t


Zásoby provozních hmot :


Palivo pro naftový motor 350 l
Mazací olej 90 l
Písek 150 kg


Hlavní údaje pro výkon :


Maximální dovolená rychlost 40 km/h
Tažná síla při I. převodovém stupni
(rychlost 6,2 km/h) 53,0 kN
Tažná síla při II. převodovém stupni
(rychlost 11,5 km/h) 28,2 kN
Tažná síla při III. převodovém stupni
(rychlost 19,2 km/h) 17,0 kN
Tažná síla při IV. převodovém stupni
(rychlost 40,0 km/h) 7,8 kN


Zdroj : Motorové lokomotivy řady T 211.0 a T 211.1, Ing. Jan Průžek, Nadas, Praha, 1979.
URL : https://www.valka.cz/CZK-T-211-0-t67995#239299 Verze : 0
Pro lokomotivu T 211.0 byl použit upravený automobilový motor Tatra 111 A.


Druh motoru čtyřdobý naftový s přímým vstřikem
paliva, chlazený vzduchem
Počet válců 12
Uspořádání válců ve dvou řadách do V pod úhlem 75 st.
Vrtání (průměr) 110 mm
Zdvih 130 mm
Obsah válců 14825 cm3
Obsah kompresního prostoru 80 +/- 2 cm3
Kompresní poměr 16,5
Střední pístová rychlost 7,8 m/s
Maximální výkon s čističi vzduchu
bez tlumičů výfuku min. 132,4 kW (180 hp) při 1800 ot/min
Pro lokomotivu seřízen výkon 121,3 kW (165 hp) při 1600 ot/min
Maximální trvalý výkon s čističi vzduchu 99,3 kW (135 hp) při 1450 ot/min
Maximální hnací moment 74 kgm při 1200 - 1400 ot/min
Maximální otáčky 1800 (1600) ot/min
Měrná spotřeba paliva v rozsahu 800 - 1800 ot/min při 100%-ním zatížení max. 190 g/kh
Hmotnost motoru bez oleje 970 kg


Zdroj : Motorové lokomotivy řady T 211.0 a T 212.1, Ing. Jan Průžek, Nadas, Praha, 1979.
URL : https://www.valka.cz/CZK-T-211-0-t67995#239300 Verze : 0
Fotografováno v depu Tanvald.
Zdroj: soukromý archiv
CZK - T 211.0 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-T-211-0-t67995#239301 Verze : 0
Foceno v železničním muzeu v Lužné u Rakovníka.
Zdroj: soukromý archiv
CZK - T 211.0 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-T-211-0-t67995#242799 Verze : 0
súčasné označenie (od roku 1987) na tratiach ŽSR a ČD (aj keď na vlečkách sa používa staré označenie) je rad 700...


pre záujemcov o železničné vojsko, sledujte debatu na
www.vlaky.net
URL : https://www.valka.cz/CZK-T-211-0-t67995#242829 Verze : 0
splinterX: O rozporu v označení lokomotivy (701) a jejím vzhledu vím. Nejspíše došlo k remotorizaci a tím pádem i ke změně označení řady. A nebo tam prostě někdo namontoval nějakou tabulku. Nevím. I přes tyto rozpory a nejasnosti lokomotiva vnějším vzhledem odpovídá T-211.0 (dnes 700) a proto je jako ilustrační fotografie tohoto typu zařazena zde.
URL : https://www.valka.cz/CZK-T-211-0-t67995#245408 Verze : 0
T 211.0 z výzbroje OS SR - nácvik aktivácie vyčlenených síl OS SR pre NRF-10, marec 2008, Zásobovacia základňa zásobovacej triedy 5 - MS Trenčín (archív autora)
CZK - T 211.0 - T 211.0, OS SR

T 211.0, OS SR
URL : https://www.valka.cz/CZK-T-211-0-t67995#249970 Verze : 0
keď tak niektoré rušne radu 700 boli rekonštruované na rad 701, tam patrí aj bukova fotka (T211.1743 = 701.743), na rozdiel od ČSD, ČD, ŽSR si vlečkové rušne nepatriace železniciam zachovali staré označenie


rozdiel medzi nimi je popísaný napr. na
http://www.atlaslokomotiv.cz/loko-700.html
URL : https://www.valka.cz/CZK-T-211-0-t67995#258864 Verze : 0
našiel som zaujímavý link na lokomotívu tejto rady, je to tam pekne všetko popísané: http://t211.cz/


T211.1743 Z Bukovho obrázku bola vyrobená v r. 1959 v ČKD Sokolovo, výr. č. 4556 a pred tým na tabuľke mala pravdepodobne označenie T211.0084 (je to zle vidieť na priloženej fotke).
CZK - T 211.0 - Štítok T211.1743

Štítok T211.1743
CZK - T 211.0 - Tabuľka T211.1743

Tabuľka T211.1743
CZK - T 211.0 - tabuľka T211.1743 s presvitajúcim pôvodným označením T211.0084 (alebo 0034?).

tabuľka T211.1743 s presvitajúcim pôvodným označením T211.0084 (alebo 0034?).
CZK - T 211.0 -


CZK - T 211.0 -


CZK - T 211.0 -


CZK - T 211.0 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-T-211-0-t67995#287901 Verze : 0
lokomotiva 700.551 v muzeu Lešanay
CZK - T 211.0 -


CZK - T 211.0 -


CZK - T 211.0 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-T-211-0-t67995#325668 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více