Micubiši J2M4 32 Kai Raiden [Jack]

Mitsubishi J2M4 Model 32 Kai Raiden / 雷電三二型改 (J2M4)
     
Název:
Name:
Micubiši J2M4 32 Kai Mitsubishi J2M4 32 Kai
Originální název:
Original Name:
三二型
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1944 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (druhý prototyp ze dvou vyrobených)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.09.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2823 kg 6224 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3947 kg 8702 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4307 kg 9495 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,800 m 35ft 5,19in
Délka:
Length:
9,945 m 32ft 7,54in
Výška:
Height:
3,945 m 12ft 11,31in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,05 m2 215.82 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
198,6 kg/m2 40.68 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mitsubishi MK4R-C Kasei 23c (Ha32-23c) turbokompresor Dai-Jijuichi Kaigun Kokusho
vzletový výkon 1 339 kW (1 820 k), 1 044 kW (1 420 k) v h= 9 200 m
Vrtule: čtyřlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 350 mm
Mitsubishi MK4R-C Kasei 23c fourteen-cylinder air-cooled radial, rated at 1,795 hp for take-off, and 1,401 hp at 30,184 ft, driving a four-blade constant-speed metal propeller of 10ft 11,88in diameter
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
570 l + 400 l v přídavné nádrži
60 l oleje
125.3 UK gallons and 88 UK gallons in drop tank
13.2 UK gallons Oil
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
585 km/h v 9200 m 363.5 mph in 30184 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
370 km/h v 3000 m 229.9 mph in 9843 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
19,5 min do 10000 m 19,5 min to 32808 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11500 m 37730 ft
Dolet:
Range:
1110 km 689.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón Type 99 model 1 ráže 20 mm - v křídlech po 190 nábojích
2x pevný kanón e 99 model 2 ráže 20 mm - v křídlech po 210 nábojích
2x pevný kanón Type 99 model 1 ráže 20 mm –v trupu za kabinou pro střelbu šikmo vzhůru pod úhlem 30° - po 150 nábojích
Pumy: 2x 60 kg
Two fuselage-mounted oblique-firing 0.79 in Type 99 Model 1 cannon, 150 rpg and
two wing-mounted 0,79 in Type 99 Model 2 cannon, 210 rpg and
two wing-mounted 0.79 in Type 99 Model 1 cannon, 190 rpg
External stores: two 132 lb bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- Druhý prototyp se od prvého lišil kromě jiného turbokompresoru, prodlouženým trupem, odlišně tvarovanými regulačními klapkami motoru, zvýšenou kapacitou interních nádrží paliva a v průběhu zkoušek byl křídel vyjmut jeden pár kanónů.
- Výkony obou letadel byly velmi obdobné a obdobné byly i závady na motoru, pro které bylo od dalšího vývoje upuštěno.
-
Zdroje:
Sources:
Famous Airplanes of the World, Navy Interceptor "Raiden", Bunrindo Co., Ltd., No.61, 1996-11, ISBN978-4-89319-058-1
http://www.combinedfleet.com/ijna/j2m.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-J2M4-32-Kai-Raiden-Jack-t68637#240604 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více