Hopfner - Hirtenberg HV-15

     
Název:
Name:
Hopfner - Hirtenberg HV-15 Hopfner - Hirtenberg HV-15
Originální název:
Original Name:
Hopfner - Hirtenberg HV-15
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.03.1936 Hirtenberger Patronen-, Zündhütchen- und Metallwarenfabrik AG, Hirtenberg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.03.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
08.03.1936
Osádka:
Crew:
2 + 4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1550 kg 3417 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2200 kg 4850 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,00 m 49ft 2,54in
Délka:
Length:
10,65 m 34ft 11,29in
Výška:
Height:
2,90 m 9ft 6,17in
Plocha křídla:
Wing Area:
33,0 m2 355.21 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Siemens Sh 14A o výkonu 118 kW
Vrtule dvoulisté dřevěné
Siemens Sh 14A, power 160 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
235 km/h v ? m 146 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
198 km/h v ? m 123 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3,5 m/s 689 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,8 min do 1000 m 5,8 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5200 m 17060 ft
Dolet:
Range:
900 km 559.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Dopravní letoun pro čtyři cestující rakuského konstruktéra Theodora Hopfnera, který od roku 1935 spolupracoval se zbrojovkou v Hirtenbergu. Letoun poprvé vzlétl 8. března 1936, byl smíšené konstrukce s kovovou kostrou trupu krytou plátnem a dřevěnými křídly. Stroj poháněly motory Siemens Sh 14A a dostal poznávací značku OE-POH. Prototyp následně zakoupilo rakouské policejní ředitelství pro služební cesty. Po anšlusu stroj dostal značku D-OPQH a krátce před tím se změnilo i označení HV-15 na Wn-15, protože zbrojovku koupil podnik Wiener-Neustädter Flugzeugwerke G.m.b.H. V roce 1938 byl stroj poškozen a v roce 1942 či 1943 ho Němci darovali Chorvatsku, kde létal s číslem 2101. Jeho další osud není znám.


Továrna však plánovala, že typ bude stavět sériově s různými typy motorů. Měla též vzniknout vojenská verze NM-15 určená pro výcvik střelců a radiooperátorů, ale použitelná též jako lehký bombardér.
-
Zdroje:
Sources:
http://www.samoloty.ow.pl/str027.htm
http://www.airwar.ru/enc/cw1/hv15.html
L+k 2/2004

Hopfner - Hirtenberg HV-15 - http://www.airwar.ru/enc/cw1/hv15.html

http://www.airwar.ru/enc/cw1/hv15.html
URL : https://www.valka.cz/Hopfner-Hirtenberg-HV-15-t68778#241298 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více