Piaggio P.111

     
Název:
Name:
Piaggio P.111 Piaggio P.111
Originální název:
Original Name:
Piaggio P.111
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1941 SA Piaggio & C., Finale Ligure /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
09.04.1941
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5250 kg 11574 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
7590 kg 16733 lb
Rozpětí:
Wingspan:
17,30 m 56ft 9,1in
Délka:
Length:
12,40 m 40ft 8,18in
Výška:
Height:
3,91 m 12ft 9,93in
Plocha křídla:
Wing Area:
40,00 m2 430.56 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Piaggio P.XII RC.100/2/V o výkonu 1471 kW/2000 k Piaggio P.XII RC.100/2/V, power 1973 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
575 km/h v 10000 m 357.3 mph in 32808 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
504 km/h v ? m 313.2 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12000 m 39370 ft
Dolet:
Range:
1600 km 994.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letoun navrhl Giovanni Casiraghi podle požadavku letectva na rychlý bombardovací letoun pro velké výšky z roku 1938. Ptojekt firmy Piaggio se letectvu zamlouval a v roce 1940 byla objednána stavba jednoho prototypu. Navržený letoun byl dolnoplošný pro tříčlennou osádku, která seděla v přetlakové kabině. K pohonu byly použity speciálně postavené motory Piaggio P.XII RC.100/2/V s výkonem 1000 koní a dvoustupňovým kompresorem.
Prototyp poprvé vzlétl 9. dubna 1941, letectvo však mezitím o kategorii ztratilo zájem a s P.111 se stal experimentální letoun, který sloužil mimo jiné při vývoji přetlakových kabin s jejich užitím se počítalo v dopravních verzích letounu P.108.
Stroj podnikl přes 100 pokusných letů, než byl v roce 1943 uzeměn a následně sešrotován.
-
Zdroje:
Sources:
Thompson, Jonathan. Italian Civil and Military Aircraft 1930-1945. Aero Publishers, 1963. ISBN 0-8168-6500-0.
1000aircraftphotos.com
http://www.airwar.ru/enc/bww2/p111.html
www.aerei-italiani.net
URL : https://www.valka.cz/Piaggio-P-111-t69027#242622 Verze : 0
Piaggio P.111
Piaggio P.111 - http://1000aircraftphotos.com/Contributions/Visschedijk/3993.htm

1000aircraftphotos.com
Piaggio P.111 - http://www.airwar.ru/enc/bww2/p111.html

http://www.airwar.ru/enc/bww2/p111.html
URL : https://www.valka.cz/Piaggio-P-111-t69027#242623 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více