CZE - Tatra 816-6VWN9T 43 610 8x8.1R

     
Název:
Name:
Tatra 816-6VWN9T 43 610 8x8.1R Tatra 816-6VWN9T 43 610 8x8.1R
Originální název:
Original Name:
Tatra 816-6VWN9T 43 610 8x8.1R
Kategorie:
Category:
tahač návěsů semitrailer truck
Výrobce:
Producer:
Tatra a.s., Kopřivnice
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp / prototype
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1997
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
2 + 6
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
8x8
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
20500 kg 45195 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
230001) kg 507061) lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
43500 kg 95901 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
74500 kg 164244 lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
120000 kg 264555 lb
Celková délka:
Overall Length:
9020 mm 29ft 7in
Celková šířka:
Overall Width:
2780 mm 9ft 1.5in
Celková výška:
Overall Height:
3520 mm 11ft 6in
Světlá výška:
Ground Clearance:
400 mm 1ft 3.75in
Rozvor:
Wheelbase:
1650 mm - 3100 mm - 1450 mm 65in - 122in - 57 ⅛ in
Rozchod:
Track:
2042 mm - přední nápravy
2155 mm - zadní nápravy
80 ⅜ in - front axles
84 ⅞ in - rear axles
Brzdová soustava:
Braking System:
vzduchové, dvouokruhové, bubnové brzdy s ABS

provozní - pneumatická, dvouokruhová, působící na kola všech náprav;
nouzová - pružinová, působící na kola zadních náprav s vazbou na soustavu přívěsu;
parkovací - pružinová, působící na kola zadních náprav;
odlehčovací - motorová brzda
pressure-air, dual circuit, drum brakes with ABS

service brake - dual-circuit pressure-air brakes acting on all wheels, with connection to the trailer brake system;
emergency brake - spring-type, acting on wheels of the rear axles, with connection to the trailer brake system;
parking brake - spring-type, acting on wheels of the rear axles;
engine brake - exhaust brake
Elektrický systém:
Electrical System:
nominální napětí: 24 V
alternátor: 28 V / 80 A
akumulátory: 2x 12 V / 180 Ah
nominal voltage: 24 V
alternator: 28 V / 80 A
batteries: 2x 12 V / 180 Ah
Pneumatiky:
Tyres:
16,00 R20 (přední nápravy / front axles) + 24R21 (zadní nápravy / rear axles)
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
MTU 12V 183 TD224
- vznětový, vidlicový, vodou chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu
- počet válců: 12
- vrtání: 128 mm
- zdvih: 142 mm
- objem válců: 21 930 cm3
- maximální točivý moment: 3100 Nm při 1400 ot/min
- maximální výkon: 610 kW při 2100 ot/min
MTU 12V 183 TD224
- water cooled, V-type, four stroke, turbocharged and charge-air-cooled direct injection Diesel engine
- number of cylinders: 12
- bore: 5.04 in
- stroke: 5.59 in
- swept volume: 1338 cu in
- maximum torque: 2286 lb.ft at 1400 rpm
- maximum power output: 818 hp (830 PS) at 2100 rpm
Převodovka:
Gearbox:
Twin Disc TD101-3600
- automatická
- počet rychlostí: 10 vpřed + 1 vzad
Twin Disc TD101-3600
- automatic
- number of speeds: 10 forward + 1 reverse
Spojka:
Clutch:
měnič točivého momentu Twin Disc 8-FLW-1754-1 Twin Disc 8-FLW-1754-1 torque converter
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1200 l 263.96 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
85 km/h 53 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
1000 km 621 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
452) ° 1002) %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,0 m 79in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,6 m 24in
Brodivost:
Fording Depth:
1,25 m 49in
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) zatížení točnice
2) při hmotnosti s návěsem 115000 kg
1) fifth wheel load
2) at combination weight 253532 lb
Zdroje:
Sources:
firemní materiály Tatra a.s.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-816-6VWN9T-43-610-8x8-1R-t69043#504942 Verze : 0
Tatra 816-6VWN9T 43 610 8x8.1R


Tatra 816-6VWN9T 43 610 8x8.1R je těžký návěsový (nebo též sedlový) tahač, nazývaný TTT - Tankový Tahač Tatra (resp. angl. Tatra Tank Transporter). Jedná se o vozidlo z modelové řady T816 FORCE, které je určeno pro přepravu kolové a pásové techniky do maximální hmotnosti až 74.500 kg, a to se zachováním nejvyšší průchodivosti v těžkém terénu.
Provedení je osmikolové, se stálým pohonem všech 4 náprav (8x8). Přední nápravy (1. a 2.) jsou výkyvné polonápravy odpružené pomocí listových per a teleskopických tlumičů. Zadní nápravy (3. a 4.) jsou taktéž výkyvné polonápravy a využívají odpružení pomocí listových per a vzduchových vlnovcových pružin (tzv. varianta těžká KING-FRAME).
Kabina je trambusová, celokovová, v provedení dlouhá varianta, 4-dvéřová, pro 8 osob (a to včetně řidiče). Sklápění kabiny je hydraulické. Lze ji vybavit závislým olejovým nebo nezávisý naftovým topením a klimatizací. Automobil je vybaven dvěma navijáky. Každý s tažnou silou 250 kN a délkou lan 70 m.


Vozidlo je poháněno přeplňovaným vznětovým, vodou chlazeným, 12-válcovým motorem MTU s přímým vstřikem paliva, modelem 12V 183 TD224 o jmenovitém výkonu 610 kW (830 koňských sil) a zdvihovém objemu 21,930 l (dm3). K přenosu výkonu je využívána automatická převodovka Twin Disc TD101-3600 s 10 stupni vpřed a jedním vzad.
Pohotovostní hmotnost vozidla (tahače) je 20.500 kg, maximální zatížení vozidla je 43.500 kg a celková hmotnost celé soupravy může dosáhnout až 120.000 kg.
Návěs-podvalník, který je společně s T816-6VWN9T na obrázcích, je 5-ti nápravový model ST 70-93 L3 od firmy Kögel. Pohotovostní hmotnost je 23.000 kg, užitečné zatížení vozidla může být až 72.000 kg a celková maximální hmotnost podvalníku může dosáhnout až 95.000 kg.


Jeden prototyp T816-6VWN9T byl vyroben v roce 1997 pro potřeby výběrového řízení armády Spojených arabských emirátů na nový tankový přepravník. V říjnu téhož roku se vozidlo zúčastnilo ověřovacích zkoušek přímo v zemi zákazníka. V tomto klání však nakonec zvítězila konkurence - běloruský MZKT-74135. Spojené arabské emiráty nakoupily 40 souprav tvořených tímto tahačem, podvalníkovým návěsem a podvalníkovým přívěsem, který bylo možné připojit za návěs. Kompletní souprava tvořená návěsem i přívěsem dokázala najednou přepravit dva tanky Leclerc Trop nebo jeden tank Leclerc Trop a dvě bojová vozidla pěchoty BMP-3. Jedinou vyrobenou T816-6VWN9T posléze koupil australský dealer společnosti Tatra. V roce 2022 tankový tahač koupila z aukce společnost PARTNER - IPEX s.r.o., autorizovaný prodejce, úpravce a servis nákladních vozů Tatra v České republice.


Zdroje
https://www.tatra.com/ ; https://www.wikipedia.org/ ; https://www.rc-trucker.com/ ; https://www.army-technology.org/ ; IDET News (3/1998) a podnikové materiály akciové společnosti TATRA, a.s.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-816-6VWN9T-43-610-8x8-1R-t69043#242695 Verze : 5
Tankový tahač T816-6VWN9T při zkouškách ve slovenském vojenském výcvikovém prostoru Záhorie a v poušti Spojených arabských emrirátů.

Níže uvedené obrázky a fotky jsou uveřejněny s dovolením Bc. Martina Hanáčka, ze stránky http://www.rc-trucker.com/

CZE - Tatra 816-6VWN9T 43 610 8x8.1R - TTT s tankem M1A2 Abrams

TTT s tankem M1A2 Abrams
CZE - Tatra 816-6VWN9T 43 610 8x8.1R - TTT s tankem Leclerc

TTT s tankem Leclerc
CZE - Tatra 816-6VWN9T 43 610 8x8.1R - TTT s tankem T-72

TTT s tankem T-72
CZE - Tatra 816-6VWN9T 43 610 8x8.1R - TTT s tankem T-72

TTT s tankem T-72
CZE - Tatra 816-6VWN9T 43 610 8x8.1R -


CZE - Tatra 816-6VWN9T 43 610 8x8.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-816-6VWN9T-43-610-8x8-1R-t69043#242696 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více