Curtiss P-40N-15CU Warhawk

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 369 příspěvků vloženo, 1486 editováno a 246 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss P-40N-15CU Warhawk

Curtiss Kittyhawk Mk.IV

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss P-40N-15CU Warhawk
    Curtiss P-40N-15CU Warhawk
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss P-40N-15CU Warhawk
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.07.1943-DD.09.1943 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.07.1943-DD.09.1943
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    377 (z celkem 5 219 P-40N) (42-106029/106405)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2812 kg 6200 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3787 kg 8350 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    5171 kg 11400 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11,370 m 37ft 4in
    Délka:
    Length:
    10,160 m 33ft 4in
    Výška:
    Height:
    3,760 m 12ft 4in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    21,92 m2 236 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    172,765 kg/m2 35.39 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Allison V-1710-81 (F20R) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 896 kW, trvalý výkon 746 kW v h= 5 000 m a maximální výkon 839 kW v h= 5 276 m.
    Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 360 mm.
    Allison V-1710-81 (F20R) twelvee-cylinder Vee liquid cooled engine rated at 1,200 hp for take-off, continuous output 1,000 hp at 16,400 ft and maximum power output 1,125 hp at 17,410 ft,
    driving a three-blade constant-speed Curtiss Electric propeller of diameter 11ft.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    612 l a přídavná nádrž o objemu 196, 289, 578 nabo 655 l. 134.6 UK gallons and one drop tank under the fuselage of the following volumes: 43 or 63.5 or 127 or 144 UK gallons.
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    552 km/h v 4572 m 343 mph in 15000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    423 km/h v 5000 m 263 mph in 16400 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    11.0 m/s 2230 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6,7 min do 4572 m 6,7 min to 15000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9449 m 31000 ft
    Dolet:
    Range:
    1207 km 750 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    2253 km 1400 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    6x pevný kulomet Colt-Browning M-53-M2 ráže 12,7 mm (201-295 nábojů na hlaveň).
    Pumový náklad: do hmotnosti 681 kg (1x 227 kg nebo 3x 227 kg).
    Six fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M-53-M2 machine-guns in wings 201-295 rpg.
    Bomb load: Up to 1,500 lb (One 500 lb bomb under fuselage or three 500 lb bombs under fuselage and wings).
    Uživatelské státy:
    User States:














    Poznámka:
    Note:
    Tovární označení Hawk 87W
    Letouny označené P-40N-15-CU měly odlišně uložené zbraně (opět bylo neseno šest kulometů), nová přistávací světla a vnitřní palivové nádrže měly větší objem.
    The P-40N-15-CU production block aircraft differed in having the battery located forward of the firewall and new landing lights. The full six wing guns were installed, and larger capacity wing tanks were fitted.
    Zdroje:
    Sources:
    Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0
    William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume Four, Doubleday, 1964.
    www.historyofwar.org
    www.joebaugher.com
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/p40n.html
    www.pilotfriend.com
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6910#427852Verze : 0
    MOD
    Avatar






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6910#15878Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Zdroj : en.wikipedia.org

    Curtiss P-40N Warhawk
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6910#304595Verze : 0
    Avatar
    Curtiss P-40 Tomahawk (F-AZKU) létající ve zbarvení stroje 2105915 Little Jeanne poručíka Roberta Warrena při Aviatické pouti 2012 na letišti Pardubice. Tento stroj má být přímo jeden z přeživších z japonského náletu na Pearl Harbour.










    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6910#432684Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Curtiss Kittyhawk IV (FX760 / GA-?) v barvách 112. perutě RAF
    RAF muzeum, Londýn 17.11.2017


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6910#591857Verze : 0
    MOD