Název: Name: | Daimler-Benz DB 601 N | Daimler-Benz DB 601 N |
Originální název: Original Name: | Daimler-Benz DB 601 N | |
Kategorie: Category: | invertní vidlicový motor | inverted vee engine |
Výrobce: Producer: | Daimler-Benz Aktiengesellschaft (AG), Stuttgart | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Použití: Use: | Messerschmitt Bf 109 E-4/N Bf 109 E-7/N Bf 109 F-2 Bf 109 T-2 Bf 110 C-6 He 111 P-6 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 610 kg | 1345 lb |
Celková délka: Overall Length: | 1722 mm | 5ft 7,79in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 739 mm | 2ft 5,09in |
Celková výška: Overall Height: | 1027 mm | 3ft 4,43in |
Vrtání: Bore: | 150 mm | 5,91in |
Zdvih: Stroke: | 160 mm | 6,3in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 33,93 l | 2070.54 cu in |
Palivo: Fuel: | letecký benzín C3 s oktanovým číslem 100 (96) - (C3-Treibstoff mit 100 Oktan) | Gasoline C3 with octane number 100 (C3-Treibstoff mit 100 Oktan) |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | přímý vstřik - vysokotlaké vstřikování fy Bosch | Bosch direct fuel injection |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 8,0:1 levá řada; 8,2:1 pravá řada | 8.0:1 left cylinder bank, 8.2:1 right cylinder bank |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování jednostupňovým odstředivým kompresorem měnitelnými otáčkami v závislosti na výšce. | Supercharger: Single-stage variable-speed centrifugal type supercharger driven through a barometrically controlled clutch. |
Chlazení: Cooling: | přetlakové chlazení kapalinou Glysantin | Liquid-cooled, pressurized |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 864 kW při 2600 ot/min | 1159 bhp at 2600 rpm |
Poznámka: Note: | Výkony: 864 kW (1 175 k) při 2 600 ot/min při vzletu + Notleistung (vstřik paliva do stlačeného vzduchu za kompresor). 772 kW (1 050 k) při 2 400 ot/min v h= 4 800 m – trvalý výkon 883 kW (1 200 k) při 2 600 ot/min v h= 2 100 m – bojový výkon po dobu 5 min a 864 kW (1 175 k) při 2 600 ot/min v h= 4 900 m – bojový výkon po dobu 5 min. Ventilový rozvod: Dva sací ventily a dva sodíkem chlazené výfukové ventily na jeden válec, rozvod OHC. | Power output at take-off: 1,159 hp at 2,600 rpm + Notleistung Combat power: 1,159 hp at 16,076 ft at 2,600 rpm, 1,184 hp at 6,890 ft at 2,600 rpm Max. continuous power: 1,036 hp at 2,300 rpm at 15,748 ft. Valvetrain: Two intake and two sodium-cooled exhaust valves per cylinder actuated via a single overhead camshaft per cylinder block. |
Zdroje: Sources: | www.luftarchiv.de http://www.aviation-history.com/engines/db605.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Daimler-Benz_DB_601 aviationshoppe.com frhewww.physik.uni-freiburg.de archiv autora |