Výrobce: | Pratt & Whitney Aircraft Company |
Vyráběn: | 1944-1955 |
Vyrobeno ks: | 18 697 |
Uspořádání válců: | čtyřhvězdicový dvacetiosmitiválec s reduktorem |
Chlazení: | vzduchem |
Vrtání válce: | 146 mm |
Zdvih: | 152 mm |
Stupeň komprese: | 6,70:1 |
Zdvihový objem: | 71,488 dm3 |
Příprava palivové směsi: | čtyřkomorový karburátor Bendix-Stromberg PR-100B3 |
Ventily: | jeden sací a jeden výfukový ventil pro každý válec motoru |
Palivo: | 108 / 135 oktanů |
Přeplňování: | jednostupňový turbokompresor GE CHM-2 nebo mechanický kompresor |
Délka: | 2 451 mm |
Průměr: | 1 397 mm |
Hmotnost: | 1 755 kg |
Výkon: | 3 500 koní při 2 700 ot/min - při vzletu 2 800 koní při 2 550 ot/min v h= 1 070 m - zvýšený cestovní výkon 2 650 koní při 2 550 ot//min v h= 2 600 m - cestovní výkon |
Poznámka: | vstřik vody do kompresoru motoru Používán v letadlech: Convair B-36, Boeing B-50 Superfortress, Martin AM-1 Mauler, Northrop XB-35, Goodyear F2G a Republic XP-72 |
Použité prameny:
www.geocities.com
http://www.shanaberger.com/engines/R-4360.htm
www.ellsworth.af.mil
www.nationalmuseum.af.mil
archiv autora