Hall PH-2

     
Název:
Name:
Hall PH-2 Hall PH-2
Originální název:
Original Name:
Hall PH-2
Kategorie:
Category:
záchranný letoun search and rescue aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.08.1938 Hall Aluminum Aircraft Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.08.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
7 (V164/170)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
4-5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4150 kg 9150 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6990 kg 15411 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
7425 kg 16370 lb
Rozpětí:
Wingspan:
22.2 m 72ft 10in
Délka:
Length:
15.54 m 51ft
Výška:
Height:
5.44 m 17ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
108.7 m2 1170 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Wright R-1820F-51 o výkonu 462 kW
třílistá kovová vrtule
Wright R-1820F-51, power 750 hp
three-blade metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2839-3377 l 750-892 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
233.4 km/h v 0 m 145 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
202.8 km/h v ? m 126 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7.9 m/s 1550 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6431 m 21100 ft
Dolet:
Range:
2945.1 km 1830 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3492.3 km 2170 mi
Výzbroj:
Armament:
žádná, později
2x dvojkulomet Lewis ráže 7,62 mm
454 kg hlubinných pum
none, later
2x flexible .30 twin machine gun
1000 lb of depth charges
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Němeček, Václav. Hall PH-2, -3, L+K 11/1994.
Johnson, E. R. United States naval aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
http://www.history.navy.mil/avh-vol2/appen1-2.pdf
http://www.aerofiles.com/_h.html
http://www.aero-web.org/specs/hall/ph-2.htm
http://www.americancombatplanes.com/pn7_4.html

Hall PH-2 - PH-2 z CGAS Port Angeles

PH-2 z CGAS Port Angeles
URL : https://www.valka.cz/Hall-PH-2-t69354#454399 Verze : 0
Hall PH-2


Létací čluny PH-1, používané americkým námořnictvem, si vybudovaly velmi dobrou pověst. Přestože v roce 1936 již byly v podstatě technologicky zastaralé, na rozdíl od typů jiných výrobců velikostí, výkony i cenou nejlépe naplňovaly požadavky nijak bohaté americké pobřežní stráže - USCG. Ta si tedy objednala sedm nových strojů, označených PH-2. Od předchozí verze se lišily hlavně krytou kabinou a novými motory Wright R-1820-F51 Cyclone o výkonu 551 kW. Dalším rozdílem byla odstraněná výzbroj, pro hlídkové a záchranné akce nebyla střeliště potřeba. Trup byl tedy opět z hliníkové slitiny, stejně jako křídla a ocasní plochy, které byly potaženy plátnem. Novinkou byly nakládací dveře, gyroskopický horizont, radiový zaměřovač, obousměrné rádio a další elektronické vybavení. Na palubu se mohlo vejít až 20 pasažérů, například zachráněných trosečníků. Na palubě byl také výkonný reproduktor pro komunikaci s plavidly. Pro pohyb po souši byly PH-2 vybaveny snadno odstranitelným pojížděcím podvozkem, se kterým ovšem nešlo přistávat.


PH-2 byly dodávány od dubna do srpna 1938, dostaly trupová čísla V164 až V170. Úvodní testy probíhaly na letecké stanici Cape May. Přiděleny byly na základny USCG na obou pobřežích USA, například z Miami nebo Elizabeth City v Severní Karolíně. Po přepadení Pearl Harboru byla USCG podřízena námořnictvu a její PH-2 dostaly standardní zbarvení letadel námořnictva (dosud létaly v barvě kovu), byly nasazeny pro protiponorkové hlídkování kolem amerického pobřeží, kvůli tomuto úkolu byly dozbrojeny hlubinnými pumami a byly nově doplněna otevřená střeliště na přídi a uprostřed trupu s dvojkulomety Lewis. Vyřazeny byly společně s PH-3, obdobnými stroji z následující akvizice, až v roce 1944, kdy je nahradily PBY Catalina a PBM Mariner.

Zdroj:
Němeček, Václav: Hall PH-2, -3, L+K 11/1994
Boyne Walter J.: The Best of Wings Magazine, Brassey's, 2001
( books.google.com )
uscgaviationhistory.aoptero.org
www.uscg.mil
http://www.airwar.ru/enc/sww2/hallph.html
http://www.aero-web.org/specs/hall/ph-2.htm
Hall PH-2 - PH-2 nad východním pobřežím. Zdroj: http://www.bestfreeforums.com/forums/some-east-coast-ph-2s-vt120-httpseawingscou.html

PH-2 nad východním pobřežím. Zdroj: www.bestfreeforums.com
URL : https://www.valka.cz/Hall-PH-2-t69354#244083 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více