CANT Z.509

     
Název:
Name:
CANT Z.509 CANT Z.509
Originální název:
Original Name:
CANT Z.509
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.MM.1938 Cantieri Aeronautici e Navali Triestini, Monfalcone /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
10.11.1937
Osádka:
Crew:
4 + 10
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
9980 kg 22002 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
15965 kg 35197 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
28,35 m 93ft 0,14in
Délka:
Length:
19,14 m 62ft 9,53in
Výška:
Height:
7,40 m 24ft 3,33in
Plocha křídla:
Wing Area:
100,00 m2 1076.39 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
3
Typ:
Type:
Fiat A.80 RC.41 o výkonu 735 kW/1000 k
Vrtule třílistá kovová Fiat
Fiat A.80 RC.41, power 986 hp
three-bladed metal propeller Fiat
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
365 km/h v ? m 226.8 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
320 km/h v ? m 198.8 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
14 min do 4500 m 14 min to 14764 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7100 m 23294 ft
Dolet:
Range:
3750 km 2330.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
www.archeologiaindustriale.it
www.giemmesesto.org
www.pilotfriend.com
http://en.wikipedia.org/wiki/CANT_Z.509
http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_A.80
http://www.airwar.ru/enc/cw1/z509.html
URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-509-t69367#244273 Verze : 0
CRDA ( CANT ) Z.509

Historie :
Itálie se koncem třicátých let rozhodla, také zapojit do pomyslného boje o transatlantické letecké linky,které se začaly prudce rozvíjet.Na těchto linkách měla létat nově vzniklá italská letecká společnost LATI. Ta ovšem neměla žádný letoun dlouhého doletu, který by na těchto linách létal. Právě proto byla oslovena letecká továrna CRDA v Monfalcone a ta v čele s hlavním inženýrem Fillipo Zappatou takový letoun vyvinula. Nesl označení Z.509 a byl to vlastně letoun Z.506, kterému hlavní inženýr F.Zappata o něco prodloužil trup a zvětšil rozpětí, to se samozřejmě projevilo zvýšením hmotnosti letounu. První let prototypu proběhl 10. listopadu 1937 v Monfalcone a dopadl úspěšně. Po tomto úspěšném zalétání společnost LATI objednala výrobu šesti strojů, nakonec se ale dokončily jen tři stroje. Nesly civilní označení ( I-ATLA, I-LATI, I-BUIP ). Ke svému účelu nebyly nikdy pořádně využity, všechny letouny převzala Regia Aeronautica, a označila je čísly ( MM349, MM350, MM351 ). Dva letouny ( MM349, MM350 ) létaly až do roku 1943 v letecké škole v Puntiselle a poslední letoun ( MM351 ) byl osobním letounem leteckého maršála Balba.
Letoun Cant Z.509 byl třímotorový jednoplošník se dvěma plováky. Poháněn byl trojicí dvojhvězdicových osmnáctiválcových motorů Fiat A.80 RC.41 každý o výkonu 1 000 koní. Letoun mohl převážet 10 cestujících.

Zdroje :
www.giemmesesto.org
www.pilotfriend.com
http://en.wikipedia.org/wiki/CANT_Z.509
http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_A.80
URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-509-t69367#244135 Verze : 0
CRDA ( CANT ) Z.509
Zdroje: www.giemmesesto.org
CANT Z.509 -


CANT Z.509 -


URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-509-t69367#244274 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více