Bell XP-39E

     
Název:
Name:
Bell XP-39E Airacobra Bell XP-39E Airacobra
Originální název:
Original Name:
Bell XP-39E Airacobra
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
11.04.1941-19.09.1942 Bell Aircraft Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
11.04.1941-19.09.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 (Sn. 41-19501, 41-19502 a 42-71464)
První vzlet:
Maiden Flight:
26.02.1942
16.03.1942
19.09.1942
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3146 kg 6936 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4045 kg 8918 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4191 kg 9240 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,922 m 35ft 10in
Délka:
Length:
9.450 m 31ft 11ft
Výška:
Height:
3,000 m 9ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,93 m2 236.00 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
184,451 kg/m2 37.78 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-47 (E9) kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec, vybavený reduktorem o vzletovém výkonu 888 kW při 3 000 ot/min a 858 kW v h= 6 827 m.
Vrtule trojlistá kovová Aeroproducts s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 150 mm.
Allison V-1710-47 (E9) twelve-cylinder supercharged liquid-cooled "Vee" engine, rated 1,325 hp at 3,000 rpm for take-off and 1,150 hp at 22,400 ft,
driving a three-blade metal constant-speed Aeroproducts propeller of the diameter 10 ft 4in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
632.5 km/h v 7315 m 393 mph in 24000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
320 km/h v 6828 m 205 mph in 22400 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11,1 m/s 2185 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,3 min do 6096 m 9,3 min to 20000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10729 m 35200 ft
Dolet:
Range:
1287.5 km 800 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Oldsmobile M4 (T9) ráže 37 mm v ose vrtule s 30 granáty,
2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm nad motorem s 200 náboji na hlaveň a
4x pevný kulomet Colt-Browning ráže 7,62 mm s 500 náboji na hlaveň.
Pumový náklad: 1x 227 kg puma.
One fixed forward-firing 1.46 inch Oldsmobile M4 (T9) cannon in nose, 30 rounds,
two fixed forward-firing 0.50 inch Colt-Browning M2 machine-guns were mounted nose, 200 rpg and
four fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning machine-guns were mounted in the wings, 500 rpg.
Bomb load: one 500 lb bomb.
Uživatelské státy:
User States:
USA United States
Poznámka:
Note:
Původně bylo toto označení vyhrazeno pro zásadně upravený letoun P-39D, tento letoun měl být poháněn motorem Continetal I-1430-1 s předpokládaným výkonem 1 566 kW, motor však nebyl k dispozici a tak bylo přijato rozhodnutí o instalaci motoru Allison V-1710-47 s dvoustupňovým kompresorem. V době dokončení prvního a druhého prototypu však ještě nebyl k dispozici ani tento motor a tak do dvou prvních prototypů byl instalován méně výkonný motor Allison V-1710-35. Výškový motor tak dostal až třetí prototyp, který létal od 19. září 1942.
Pro XP-39E bylo uvažováno o označení P-76 a ojednávce na 4 000 letadel, z této objednávky nebylo nic, ale od tohoto prototypu vedla cesta k Bellu XP-63. To však byla již nová konstrukce s laminárním profilem křídel.
XP-39E měla křídla odlišná od ostatních Airacober (byla rovně zakončená) a i zde byla použita křídla s laminárním prouděním.
A larger square-cut wing was designed for the XP-39E and two prototypes were ordered April 11, 1941, after the crash first prototype was ordered third prototype. Armed with a 1.46 inch cannon in nose with 30 rounds, two 0.50 in caliber guns in the nose, and four 0.3 in the wings with 500 rpg. The XP-39E planned to use an Allison V-1710-47. This power plant was not ready in time and were replaced by an Allison V-1710-35 when the first prototype was flown February 21, 1942. It spun to a crash March 26, but the second prototype, flown April 4, and the last, flown September 19, had the new V-1710-47 with a two-stage supercharger.
Zdroje:
Sources:
Robert F. Dorr with Jerry C. Scutts, Bell P-39 Airacobra, Crowood Aviation Series, The Crowood Press Ltd., 2000, ISBN 1-86126-348-1.
Peter M. Bowers, "Airborne Cobra Pt.I". Airpower, Vol. 8, No 6, November 1978.
William Green and Gordon Swanborough, WW2 Aircraft Fact Files: U.S. Army Air Force Fighters, Part 1., London, Macdonald and Jane's, 1977. ISBN 0-356-08218-0
Jacek Tomalik, Bell P-39 Airacobra Cz.1, Monografie Lotnicze 58, Gdańsk, Poland: AJ-Press, 1999. ISBN 83-7237-032-X.
Jacek Tomalik, Bell P-63 Kingcobra, XFL-1 Airabonita, P-39 Airacobra Cz.2, Monografie Lotnicze 59, Gdańsk, Poland: AJ-Press, 2001. ISBN 83-7237-034-6.
Artur Juszcak a Robert Peczkowski, Bell- P-39 Airacobra, Mussroom Model Magazine Special, Yellow Series, No 6106, Mushroom Medel Publications, Stratus, Poland, 2003, ISBN 83-916327-9-2
Jay Frank Dial, The Bell P-39 Airacobra, Profile No.165, Profile Publications Limited, Windsor, Berkshire, England, July 1971
http://www.aerofiles.com/_bell.html
www.historyofwar.org
http://www.joebaugher.com/usaf_fighters/p39_7.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Bell-XP-39E-t69447#244559 Verze : 0
Fotografie XP-39E, všimněte si hranatých konců křídel
zdroj uveden výše
Bell XP-39E -


Bell XP-39E -


Bell XP-39E -


Bell XP-39E -


Bell XP-39E -


URL : https://www.valka.cz/Bell-XP-39E-t69447#244560 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více